Wat zou dan een leuke naam zijn bij onze 2 jongens?? (we zijn pas weer paar maanden bij elkaar en komende 1-2 jaar zal het er echt nog niet van komen.. maarrrr.. alvast een beetje fantaseren mag toch??) Wat past leuk bij een half-braziliaantje met 2 broers Jayro en Kenji Het liefst een hele andere klank, dus niet weer met O of I op het eind.
Oh, joh, terug bij je ex! Bijzonder. Hieronder m'n ideetjes. Jayro, Kenji en... Een broertje: Alain / Alan Brian / Bryan Carlos / Carl Dave Dean Devin Dorian Elian Elias Emanuel / Imanuel Emilian Enrique Jelias / Jilias / Jylias / Jilyas Jim Julas / Julias Justin Kay Kian / Kyan Leroy Luq Manuel Marlon Marvin Melvin Miguel Mika Milan Milas Quin Raul / Raúl / Raoul Roan / Rowan / Rowen / Rowin Ryan Silvian Sylias Yason / Yace / Jason / Jace Yoël / Joël Yoshua / Yosh / Joshua / Josh Een zusje: Aline / Alina Alisa / Alise / Alissa / Alyssa Anisha Arana Elisa / Eliza / Elyssa Ella Elvira Evita Farah Felicia Ilana Ileanna / Leanna Joan / Joanne / Joanna Kaithly Kayla Kyra / Kyara Laila / Lela Lara Leya Lora Mara / Amara / Imara Marise / Marize / Marisa / Mariza Maura Mayra / Amayra / Imayra Mila Mina Mira / Myra Nima / Nimah Nina Nola Nowa / Noa Noya Nyla Rachelle Renata / Renate / Renathe / Renatha Reya / Reyna Romina Rosa / Roza Rosan / Rosanna / Rosanne Roxan / Roxanna / Roxanne Sarita / Saritha Seloua Sofia / Sophia Soraya Tamira Tashina Thana Thara Tisha Yoanna Zelia Zofia / Zophia Zora
Deze namen zouden nog wel in aanmerking kunnen komen. De rest viel af, kwamen ook veel namen voorbij die al in de omgeving hier zijn gegeven. Qua meidennamen ben ik nog iets 'moeilijker' denk ik. Tot nu toe stond Nelina/Nelinha (braziliaanse versie) op het lijstje, maar dat is het nog niet helemaal.
Uhm nee sorry, zijn dit geen latijnse namen? Daar heb ik denk ik niet zoveel mee (Ondanks dat ik 3 jaar latijn heb gehad )
Hi, niet vervelend bedoeld, maar vraag het eens aan je Braziliaanse man, want dit zijn echt Portugese/Braziliaanse namen (en uiteindelijk komen die vaak wel uit het Latijn natuurlijk). Er is bijv. de zanger Caetano Veloso en er zijn meerdere Braziliaanse dichters, zangers e.d. die Vinicius heten, er is een voetballer Caio etc. etc. Ik vind die namen juist supermooi Ik dacht ook nog aan Joao (met accentje) - die naam vind ik echt fantastisch klinken! - Dimas, Fernando, Robinho (?). Ik zou iig een naam kiezen met zo'n mooie zhj, oe, en/of auw - klank erin, als je begrijpt wat ik bedoel Geweldig!
Haha oh nou volgens mij worden die latijnse namen, meer de klassiekere braziliaanse namen niet veel meer gegeven in brazilie, maar ik kan het fout hebben en mijn vriend is geadopteerd dus weet er ook verder weinig vanaf. En je noemt zangers en dichters, maar uhh daar hebben we niet zo veel mee Jayro (jairo) is wel braziliaans, maar daarom kwamen we voor de 2e al niet op een braziliaanse naam. Joao is de naam van de biologische vader van mijn vriend, maar dat vonden we ook al té, daar hebben we Joel van afgeleid als 2e naam voor Jayro. En Kenji heeft als 2e naam Carlos (naam van vriend) Hun volledige namen zijn trouwens Jayro Joel Bastiaan en Kenji Carlos Jan. Namen als caetano of vinicius passen niet bij ons, voor een meisje zou ik een latijnse naam weer wél mooi vinden. Voor jongens vind ik ze niet 'stoer' genoeg ofzo denk ik.
ayla aliyah yarena dalysia delara jalisia jaiden Jamai Rayvan djevan Jivan retany kyandre Alessios guan Miquel enrique djimmy dwayn
Meisje: Nevaeh (Heaven andersom gespeld, uitspraak iets van Nevea geloof ik) Filia (Latijns ) Alicia Malu Inez Shania Isis Jongetje: Alexandros/ Alessandro/ etc Liam Bruce Seth Sebastian Kom ff niet verder sorry XP
Haha, ja, het zou heel goed kunnen dat die namen ouderwets zijn (die zangers enzo zijn best wel oude mannen, haha), maar ik ken geen Brazilianen behalve die paar zangers en voetballers Jairo/Jayro vind ik ook een mooie naam, maar hoe spreek je het uit? Aan meisjesnamen kan ik je helemaal niet helpen, vrees ik (ken alleen de zangeres Gal Costa )... Ik kan er wel een paar noemen, maar ze zijn niet Braziliaans: Evani, Evania, Avani, Elysia... Misschien kun je een mooi Portugees woord als naam gebruiken? Ik weet niet of dat wordt gedaan in Brazilie, maar Portugese woorden klinken vaak op zichzelf al geweldig, vind ik, zoals sozinho bijv.. (ik denk dat dat droom betekent, maar weet het niet zeker). Nou ja, misschien is 't een gek idee, hoor Succes met zoeken!