Als je ruim 10 miljoen ontvangt (ik weet niet hoeveel er vanaf gaat) zou ik zeker wel een groot bedrag aan mijn broer en zus schenken. En ook aan goede vrienden hoor. Wat moet ik zelf nou met 10 miljoen? Ik houd liever een deel en geef de rest weg.
22 miljoen? Dat krijg je bijna nooit op joh Ik zou in elk geval voor mijn naaste familie (ouders, schoonouders en broers en zussen) hun droomhuis kopen en voor ieder een fijne auto. Dan zou ik een vakantie boeken van 3 weken waarin de eerste week zowel familie als vrienden ook zijn uitgenodigd. De andere 2 weken brengen wij met ons eigen gezin door. Bij terugkomst zorg ik ervoor dat ons droomhuis helemaal is verbouwd en ingericht zoals wij willen. Ik zou een mooie auto kopen, stoppen met werken en vrijwilligerswerk gaan doen. Je ziet, ik heb hier vaker over nagedacht
Met 22 miljoen zou ik een boel zelf doen, maar ik zou ook eea schenken. Wel in de vorm van iets tastbaars of een herinnering, geen rechtstreeks geld. Ik zou voor mijn ouders een huis kopen, ze hebben een huis maar krijgen doordat mijn vader meerdere herseninfarcten gehad heeft hun hypotheek niet afbetaald. Ook zou ik een vakantie voor ze boeken. Ik zou de studie voor mijn broertje betalen en hem een goede start geven in de vorm van een appartement oid. Mijn andere broertje krijgt ook wel iets maar ik weet nog niet wat want hij kan heel slecht met geld of iets van waarde omgaan. Mijn schoonfamilie zou ik ook wel een huis voor kopen maar meer om de verdeling gelijk te houden. De band met hen is wat minder. Ik zou ook een fijne vakantie boeken voor goede vrienden van ons. En dan wijzelf: ik zou een huis kopen, een eigen autogarage voor mijn vriend inclusief de nieuwste apparatuur, een gigantische spaarrekening voor onze dochter aanmaken zodat ze zich nooit zorgen hoeft te maken om een studie of wat dan ook, ik zou een heerlijke vakantie boeken of beter gezegd, meerdere vakanties en allemaal nieuw meubilair natuurlijk in ons nieuwe huis. Ik heb alleen nog geen lot 😅
Ja hoor! Wij zouden sowieso voor mijn ouders een huis kopen, dan kunnen ze eindelijk weg uit hun te dure huur woning. Verder gewoon maandelijks denk ik wat geven aan iedereen, zo heeft iedereen het iedere maand wat ruimer 😊
Mijn ouders niet. Mijn broers en ene zus wel, de andere zus niet. Mijn schoonouders-en-kinderen wel. De rest van de familie(s) niet. Mijn kinderen uiteraard wel, belastingvrij of niet
ik zou niet al mijn broers en zussen een miljoen schenken, dan ben ik meer dan de helft van het bedrag kwijt, ik kom uit een groot gezin. Maar ik zou wel voor een aantal van hen een appartement of huis kopen, wat bij hun situatie past. Voor mijn kinderen en mijzelf zou ik trouwens ook een huis kopen en een vakantiehuis ergens. Voor mn ene zusje zou ik ook een goede gezinsauto kopen, kunnen ze wel gebruiken. En verder geen idee eigenlijk. Ik weet nog een aantal goede doelen die zeker mee zouden gaan delen in de vreugde.
Ik twijfel. Ik wil ze zeker wat geven maar ik weet dan niet wat een goed bedrag zou zijn. Zou het dan niet leuker zijn om ze iets te geven wat ze graag willen hebben, of kunnen gebruiken. Misschien een auto, een aanleg van een tuin, een vakantie, bedrag voor hypotheek. Zoiets. En ik heb ook nog een beste vriendin en goede vriendinnen, hoeveel geef ik die dan? Ik zou dus meer moeite hebben met wat is gepast wat kan wel en wat kan niet en wat is leuk om te geven .
Oh ik zou ten minste de hypotheek van mijn ouders en die van m'n vriend afbetalen. Over de rest zou ik heel hard nadenken..
Ik zou geen gigantische bedragen schenken maar mooie cadeaus. (auto, luxe vakantie, misschien geld om de hypotheek mee af te betalen etc.)
Ik zou zeker onze directe familie en 2 goede vriendinnen een zorgeloos leven geven. Ik zou zelf een huis laten bouwen, met een mooi huisje in de tuin voor mijn moeder. Ook met een stukje grond om een kattenopvang te beginnen. Voor mijn kinderen een zorgeloos leven maar wel met de ambitie om iets in het leven te gaan doen wat hun droom is..(dus niet bankhangen..) En ik zou echt flinke bedragen geven aan een paar goede doelen die ik ken en gezinnen in derdewereldlanden en/of oorlogsgebieden willen ondersteunen. Voor mezelf hoef ik niks, zou alleen wel mijn gebit willen laten renoveren.
Schoonfamilie krijgt niks, hebben we geen goede band mee. Mijn ouders en zusjes zullen we idd mee op een ver weg vakantie nemen. Voor de rest zou ik me heel goed laten adviseren over de mogelijkheden. Mijn zusje is een eigen bedrijf aan het opstarten, mogelijk zou ik daar in investeren. Voor mijn ouders en andere zusje weet ik het niet. Zou ze niet 'zomaar' en geldbedrag schenken. Buiten het feit dat ik niet denk dat ze het accepteren. En voor ons: ik zou mijn ww stop zetten en na de zomervakantie gaan zoeken naar mijn ideale baan. En huis zou worden verbouwd, een verdieping erop.
Hmmmm ik weet het eigenlijk niet... Ik ken iemand die de loterij jaren geleden gewonnen heeft... En daar is eigenlijk alleen maar ellende uit voortgekomen. Ruzie in de familie (want die kreeg dit en ik kreeg maar dat), ze werden door alles en iedereen anders behandeld (want ze hadden toch genoeg geld), dochters hadden het er moeilijk mee, etc... Ik denk dat ik zou zeggen dat ik maar 1 mln gewonnen had Daarvan kan de directe familie dan ook leuk mee profiteren; nieuwe auto/boot oid. Ook zou ik een huisje in het buitenland kopen; leuk vakantie adresje voor de familie/vrienden. Verder een groot bedrag naar goede doelen, een andere woning... Over de rest ga ik tegen die tijd wel nadenken
Ik denk dat ik niks zou zeggen daarover. En ik zou ook niet gaan verhuizen naar een villa wijk. Ik zou niet meer gaan eten. Het lijkt mij ook niet leuk en fijn om zoveel te winnen. Veel te veel mensen die er belang bij zouden hebben. Pff ik zou me ook ongerust maken over mijn kids. Kunnen gekken je mooi mee gaan chanteren. Ik zeg altijd een 1 ton winnen is tof. Geeft je de mogelijkheid om te verhuizen,sparen voor de kids of toch die ene verbouwing of vakantie. Niemand die je gaat aan zien als een miljonair...MAAR DREAMS...
Zou ook naaste familie een leuk bedrag schenken. En de rest , tja, denk dat ik vannacht maar ga verder dromen 😪😏
Ik zou het niet zo in de hand met onze familie delen. Daarvoor kunnen ze nu eenmaal te slecht omgaan met geld. Ik zou ze dan laten delen in de prijs door noodzakelijke dingen te regelen. Bijvoorbeeld de hypotheek aflossen, een bepaalde maandelijkse toelage vanaf een rekening waar ze niet meer af kunnen halen. Of een nieuwe keuken bij wijze van. Verder zouden wij al onze huidige (zakelijke) schulden aflossen. Dus ook de hypotheek. Het huis grondig verbouwen. En van de overige 21 miljoen ongeveer 2 miljoen investeren in ons bedrijf om de groei te realiseren die we nu niet kunnen maken vanwege het geld wat ervoor nodig is. Een deel aan goede doelen, geld voor de kinderen en de rest geen idee. Er blijft dan nog 15 miljoen over ofzo 😂
ik zou het niemand vertellen als ik het zou winnen.. je krijgt er plotseling altijd heel veel vrienden bij en familieleden die plotseling veel meer interesse in je hebben. ik zou heus helpen hoor maar dan als een anonieme donatie.
Ja, ik zou 500.000 aan mijn schoonbroer schenken, 500.000 aan mijn schoonzus, 500.000 aan mijn schoonouders, 500.000 aan mijn nicht en 1.000.000 aan mijn moeder. Verder zou ik zeker 100.000 schenken aan mijn eerste petekindje en 100.000 aan mijn tweede (de ouders dus eigenlijk). Dan blijft er nog genoeg over voor mij om een huis te kopen en de rest te beleggen zodat mijn kinderen en kleinkinderen er verder van kunnen genieten.
Hier zou ik ook zeker veel geld aan mijn familie geven hoor. Huizen afbetalen/kopen. Auto's. Gewoon een bedrag is belastingtechnisch niet handig denk ik, maar ja, ik zou ze zeker veel geven. Schoonouders krijgen hier ook niet veel denk ik.