Jij en je partner al jaren een favoriete naam in gedachten hebben. Deze naam had je ook je eerste kindje gegeven als die van dat geslacht zou zijn. Dat was niet zo, dus de naam bleef nog hangen. Nu ben je weer zwanger en zou je dus weer die naam misschien kunnen gebruiken, maarrrrrr......... Je hebt sinds dit schooljaar een collega (leerkracht basisonderwijs) erbij gekregen en laat die nou net ook zo heten. Het is een leuke gezellige collega, zelfde leeftijd als jij, je ziet deze persoon 2,5 dag per week, hebt er goed contact mee maar verder niet heel veel mee te maken. Zou je dan jullie kindje toch alsnog die favoriete naam geven, of vind je dit gek en kies je een andere naam terwijl je weet dat deze naam altijd je nummer 1 blijft?
Gewoon voor die naam gaan natuurlijk. Misschien blijft die collega wel niet heel lang je collega en heb je voor niks een andere naam gekozen. Bovendien ga je waarschijnlijk toch geen leukere naam vinden en alles vergelijken met de naam die bij jullie al jaren bovenaan staat.
Een collega hou je niet voor altijd, je kind als het goed is wel dus ik zou me zeker niet door een collega laten weerhouden. Hoogstens het even met haar bespreken wat ze er van vindt.
Al hou je die collega wel voor de rest van je leven. Zij/hij heeft toch niet het alleenrecht op die naam? Hier zou ik me dus echt niet druk om maken. En ik zou al helemaal niet aan die collega vragen wat hij/zij er van vindt. Als dit jullie favoriete naam is dan geef je die toch gewoon.
Mijn man is het helemaal met jullie eens Zelf twijfel ik een beetje of het niet gek is. Ik zei al tegen mijn man dat we er gewoon voor moeten gaan, maar stiekem hou ik steeds in mijn achterhoofd: "Is het niet gek??"
Tis jou collega en tis een man denk ik aangezien je al een dochter hebt Hij zal er echt niks om geven of gaat hoogstens grapjes erover maken en vind t dan weer goed. Zou sowieso niet overleggen met hem, vind ik in alle situaties echt niet nodig, maar na de geboorte gewoon aangeven dat je deze naam altijd al in gedachte had en dat zijn ouders een goede smaak hebben ofzo.
Stel dat... Jullie je kind niet die ene mooie naam geven die jullie al jaren koesteren, omdat je collega toevallig zo heet. ... en die collega neemt op een dag ontslag. Heb je dan spijt? Ik denk het wel. Bovendien zal het wanneer je terug komt van verlof al helemaal de naam van jullie kind zijn en heet die collega ook toevallig zo, niet andersom.
Bij mij is een collega pas bevallen en haar kindje heeft dezelfde naam gekregen als een andere collega van ons. Echt helemaal niemand die dat gek vond ofzo. Het was ook niet zo'n aparte naam dat je m verder helemaal nergens hoort.
Dit is ook een top 10 naam, dus uiteraard heten er meer mensen zo.. maar ik ken alleen mijn collega die dus dezelfde naam heeft. Fijn dat het bij jouw werk zo ging. Dat helpt bij m'n twijfels
Mijn dochter heeft ook dezelfde naam als een collega van mij. Andersom heet de dochter van een andere collega hetzelfde als ik. Ik heb het zelf nooit heel vreemd gevonden. Vond het zelfs wel leuk
Mijn dochter heeft ook dezelfde naam als een collega van mij. Ik heb om die reden net als jij erg lang getwijfeld maar een andere naam vonden we ook niet! Nu is het geen probleem en ook nooit geweest! En idd stel dat die collega of jij op een dag een andere baan krijgen? Dat gaf bij mij wel de doorslag
Heel simpel: Ja Misschien werkt die collega er niet eens meer volgende maand. En anders heten er vast nog meer mensen zo. Of ontmoet je later iemand die dezelfde naam heeft als de tweede optie die je nu als naam kiest ipv je eerste optie.
Niet over twijfelen, doen! Ik zou het zelfs wel een eer vinden als een collega zijn/haar dochter mijn naam zou geven. Is toch alleen maar leuk?! En anders, so what?! Ze heeft geen alleenrecht op die naam inderdaad!