Ik vroeg mij af of jullie deze druppels echt tot 4 jaar geven. Dit omdat ik het nu al af en toe vergeet en ik eigenlijk geen voorstander ben om ze dingen te geven die niet helemaal nodig zijn. Ik ben dus benieuwd hoe lang jullie de druppels geven en waarom jullie deze zo lang geven.
Ik geef ze wel gewoon (oudste is nu bijna 3), maar vergeet het ook regelmatig, maar dat vind ik dan niet meer zo erg als dat m'n dochters echt klein waren.
Ik geef mijn baby niet. Toen mijn oudste zoon baby was hoefde het ook niet, nu opeens weer wel :S Vind het onzin. Mijn oudste kreeg het pas toen hij minder flessen ging drinken, omdat er ook vitamine d in de flesvoeding zit. Daarom hoefde ik hem nooit extra vitamine d bij te geven. Nu weer wel, ik geef het mijn jongste wel als hij ouder is net als zijn broer.
huh? zit dat ook al in flesvoeding? Ik dacht dat daar alleen K in zat, heb na het mislukken van de borstvoeding mijn flesje met K+D weggegeven, en een flesje met alleen D aangeschaft... Maar dat hoeft dus eigenlijk niet?
Ik geef nu sochtends een vitamine tabletje na het fruit (gelijk aan 5 drukkels vit D + nog een boel andere vitamine) en savonds krijgt ze nog 5 druppels vit D in haar melkje. Zodra het melkje vervalt, denk ik of 2 vit tabletjes ga geven (dat mag nl ook) of een vit D tabletje erbij. Vit D zit in zonlicht en dat hebben we niet echt overmatig in nederland, dus ik vind het toch wel belangrijk. Maar dat betekend niet dat we het hier ook niet af en toe vergeten, hoor
Toen mijn oudste werd geboren (dec. 2010) zeiden ze, ja het zit in flesvoeding dus het is niet nodig. In Friso zit het in ieder geval, maar volgens mij in alle flesvoeding. Pas als je kindje minder flessen gaat drinken hoef je het bij te geven. Ook in zijn boekje van het cb staat: Geef je flesvoeding? Dan is extra vitamine d niet nodig. Want in flesvoeding zit al vitamine d. Mijn nichtje van sept. 2011 heeft dit advies ook gekregen. Mijn jongste is van okt. 2012 en toen moesten we opeens bij geven. Mijn oudste heeft het ook nooit extra erbij gekregen, want dit hoefde niet en hij is niks tekort gekomen. Daarom doe ik het nu ook niet. Bij borstvoeding moet je het idd beide bijgeven. Dit heb ik ook gedaan toen ik mijn oudste bv gaf. Toen ik overstapte op de fles ben ik gestopt met geven, omdat ze dit toen aanraadde.
Mijn zoontje is van okt 2011 en moest t wel geven volgens cb. Zowel tijdens bv als bij kv. Krijgt nog steeds 6 druppels per dag bij t ontbijt. Maar vergeten doen we t hier ook wel eens hoor. Vind ik geen ramp. Ik neem t zelf trouwens ook! Misschien toch minder kans op botproblemen als ik 50 ben schijnt wel zo te zijn, maar dat verandert ook ieder jaar
Ik probeer er zeker in de winter wel aan te denken elke dag vitamine D te geven. De jongste geef ik sinds haar tweede verjaardag geloof ik een multivitamine van Davitamon waar ook voldoende vit D in zit (twee tabletjes). Ze vindt het superlekker en zal het dus nooit vergeten ik vind het wel prettig omdat ze soms heel slecht eet en zo dus in ieder geval een deel van de vitamines binnenkrijgt. Het is toch heel belangrijk voor de ontwikkeling. De jongste krijgt druppels en die uiteindelijk ook overstappen op multivitamines als ze wat meer tanden heeft. Ik geef het altijd 's ochtends na het fruit, zo kun je het eigenlijk onmogelijk vergeten. En anders word ik wel geholpen door de oudste, die vergeet ze niet.
Ik geef het mijn oudste bij de zijn broodje smiddags. Hij vraagt echt al zelf om het lepeltje en de druppen haha Hebben jullie dan die met anijssmaak of gewoon de olie versie?
Ik geef mijn dochter vitamine d sinds we over zijn op de opvolgmelk. Iedere avond bij haar toetje. Wij geven de olie versie, want deze is suikervrij.
wil je het echt weten...nee ik geef ze niet. bij flesvoeding hoeft het idd niet, daar zit genoeg in. de oudste heeft tot bijna 2jaar savonds voor het slapen nog nutrilon goede nacht gehad en de jongste is nu 1,5 en krijgt ook nog die fles voor het slapen. verder krijgen ze wel davitamon kauw vitamine en eten ze elke dag fruit. verder eten van de schijf van 5 zeg maar, dus krijgen hun vitamine en mineralen gewoon binnen.
Als je volledig flesvoeding geeft is extra vitamine D niet nodig. Waarom het opnieuw is bijgesteld is om ouders het vast aan te wennen dat hun kindje straks iedere dag vitamine D moet krijgen. En dan hebben ze het vast in hun routine. Met borstvoeding is het wel belangrijk om het te geven. Als je kindje Helemaal over is op vaste voeding dan en geen flesvoeding meer krijgt of minimaal is het ook belangrijk om vitamine D te geven. Ik geef Fay wel iedere dag 10 druppels vitamine D. En ik geef ze smorgens als ik haar aankleed. Ze vergeet ik ze ook nooit en mijn man doet het ook zo. Op deze manier krijgt ze nooit dubbel of niet.
Ja, ik geef het wel elke dag. Als ik d'r 'klaarmaak' om naar bed te gaan krijgt ze d'r druppeltjes.. Dus is al echt routine. Mevrouwtje doet dan ook netjes d'r mondje op tot ze alle 10 de druppeltjes binnen heeft
Hier is het vanaf de geboorte gewoon een standaard ritueel geworden. Smorgens na het aankleden 10 druppels. Zodra ze het flesje ziet gaat dr mondje wagenwijd open, dus wil het wel blijven geven. Heb het hooguit 2 keer vergeten denk ik...
Owww vergeet t zooooooo vaak!! Zet ik t flesje bij dr tandenborstel neer...vergeert ik tanden te poetsen!! Zit in opvolgmelk 70% van dagelijks nodige hoeveelheid
Bedankt voor juliie reacties. Ik ga het blijven proberen te geven vergeet ik het is het ook geen ramp
Correctie: - in kunstvoeding zit wel vitamine D, maar 'genoeg' is het alleen als het kind minstens 500cc kv per dag drinkt. Dat wordt ook overal bij vermeld. Vanaf 2011 hebben ze het advies aangepast, omdat uit onderzoeken is gebleken dat kinderen in Nederland structureel vitamine D tekort komen (en dat heeft gevolgen voor gezondheid); - vitamine D wordt verkregen uit zonlicht en verder voor een klein deel uit vette vis, maar gezien weinige zon dat we in Nederland hebben kan de vitamine uit vis het tekort nooit aanvullen.
Klopt, én ze hebben de laatste jaren de ondergrens voor vit D in je bloed (referentiewaarden) aangepast. Voorheen was dat 50 (vergeef me even de eenheid) en nu houden ze doorgaans 80-100 aan.