Stel, een vriendin zegt dat je partner vreemd gaat... wat doe jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe reageer jij?

1. Ik barst in tranen uit: Hoe kan dit? Waarom?

2. Ik wordt woedend: Ik WIST het!

3. Ik wordt woedend: Je liegt! Dat zou hij nóóit doen!

4. Ik geloof het niet: Je vergist je vast.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik moet ook nog kijken dat ik het niet bij de verkeerde zet haha ik heb in het andere topic geplaatst...ik heb het verteld:) ben best trots op mezelf haha

2. Seth

Seth Niet meer actief

ja heb je gelijk in......

moest wel beetje lachen, want had vanmiddag hier net mn reactie geplaatst en toen belde vriendlief op dat hij iets op het werk moest afmaken....
    zei gelijk... ja, ja..... (en ff uitgelegd natuurlijk):D

hier trouwens ECHT geen reden om te twijfelen..... al ben ik niet naief om te zeggen dat het NOOIT zou kunnen gebeuren...

maaruhhh ik ga off topic....

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn al meer dan 12 jaar gelukkig samen. Natuurlijk met ups & downs hoor. Ieder stel heeft wel periodes dat het wat stroever loopt. En we hebben ook periodes dat we juist 'extra verliefd' op elkaar zijn. :) We hebben ook echt lief en leed met elkaar gedeeld, dat maakt dat band nog hechter.

Ik geloof niet dat het in hem op zou komen om vreemd te gaan. Ik vertrouw hem echt 100%. Mijn reactie richting die vriending zou dan ook zijn: "Hoe kom je erop?" Ze zal dan toch echt met bewijs moeten komen voordat ik er aan zou denken haar te geloven. Ik zou het wel met hem bespreken. Want als mijn beste vriendin reden heeft hem te verdenken, dan wil ik wel weten wat hij heeft gedaan om haar dat idee te geven. Ze zou namelijk niet 'zomaar' iets verzinnen. Wat dat betreft vertrouw ik haar ook volledig!

4. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Heb net de vraag tegen me vriend gezegd en hij zegt dit :

Ik barst in tranen uit: Hoe kan dit? Waarom?

En ik had dit :

Ik wordt woedend: Ik WIST het!

Wat schandalig van mezelf om dit te denken !!

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh niet hier, hoor! (Ik ben de TS). Ik kwam op het idee door een ander verhaal, waarbij iemand haar vriendin verteld heeft dat haar vriend vreemd was gegaan en waardoor die vriendschap eigenlijk verbroken is.
    Er zijn rare mensen. En soms komt iemand's ware aard pas veel later naar boven. Dan denk je dat je iemand kent...
    Niets denken is trouwens wel knap. Denk niet dat dat kan. Je gaat je toch zeker wel iets afvragen? Op z'n minst "Zou het?" of "Lijkt me sterk."

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het lijkt wel veel, maar denk maar zo: Niemand maakt een topic aan om te vertellen dat hun relatie zo lekker loopt. Juist bij ellende willen mensen hun gedachtes delen en zoeken steun en advies.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    :$
    Da's een grapje, hoop ik?

Ik zou dat niet eens kunnen! Iets met een ander doen. En al helemaal niet uit wraak. Ik zou me dan zo vies voelen! Daarnaast: Als je partner vreemd is gegaan en jij vertelt hem dat ie dat niet meer mag doen... en je doet het vervolgens zelf, wat voor signaal geef je dan af?

8. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden...jaaaren geleden alweer vertelde een collega van mijn toenmalige vriend dat mijn vriend vreemd ging. Ik heb toen mijn vriend ermee geconfronteerd en binnen een week was ie het huis uit.

Ik was blij dat het mij verteld werd, want voor die tijd had mijn vriend het al uitgemaakt maar ik had geen idee waarom en dus erg verdrietig. Op een gegeven moment wilde hij het weer proberen en dat heb ik met handen en voeten aangenomen.

Totdat ik via zijn collega te horen kreeg wat er nou eigenlijk aan de hand was.

9. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik zou in elk geval de vriendin geloven. Mijn exman speelde tijdens m'n 1e zwangerschap doktertje met zn puberwerkneemstertje, waarbij de inwendige onderzoeken favoriet waren. Inmiddels zijn we (hoofdzakelijk daardoor) al 5 jaar uit elkaar en ontkent hij nog steeds dat er wat gebeurt is destijds ( m'n dochtertje zei dat ze al samenwoonde terwijl hij zelfs op dat moment nog steeds ontkende dat ze wat hadden). Dus gewoon glashard middenin je gezicht met een stalen gezicht blijven liegen! Daarom zal ik een vriendin altijd geloven, ipv de partner die beweerd dat hij je eeuwig trouw is en je nooit zal bedriegen of verlaten.

10. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Ik denk eigenlijk dat als je je vriendin niet zou geloven.. het dus geen goeie vriendin van je is. Als een echte goeie vriendin van mij dit tegen mij zou zeggen, zou ik toch denken: echt waar?? Mijn echte vriendinnnen zouden dit nooit tegen mij zeggen, als ze het niet zeker wisten en daarom zou ik ze wel geloven.. En zeker mijn partner hier mee confronteren.. of misschien eerst op onderzoek gaan in zijn telefoon of anders!! En hopelijk een goed bewijst te vinden, waarmee ik hem kan confronteren...

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik lees toch een aantal reacties van mensen die hun vriendin eerder zouden vertrouwen dan hun man. Het probleem waar ik mee zou zitten:

* Ik vertrouw mijn man volledig.
    * Ik vertrouw mijn beste vriendin volledig.

Dat zou het voor mij verwarrend maken. Want wie liegt er dan? Vandaar dat mijn eerste reactie zou zijn: je vergist je. Ik geloof echt niet dat zij me wat op de mouw zou spelden. Maar ik geloof ook echt niet dat hij vreemd zou gaan. Ik zou dan toch echt bewijs moeten hebben.

12. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Ik ga er ook niet vanuit dan mijn vriend zoiets zou doen en daarin vertrouw ik hem ook!! Maar de vraag was wat je zou doen als een vriendin het tegen je zou zeggen en dan zou ik haar geloven.. wat ook uiteindelijk de reactie van mijn partner zou zijn!! Waarom zou een vriendin van mij er overliegen.. zij heeft het beste met mij voor en mijn partner zou zoiets doms zijn kunnen overkomen...:$ hoe rot dat ook is!!

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ben blij dat ik me dezevraag nog nooit gesteld heb!! Maar als het zou gebeuren denk ik dat ik in eerste erg geshokt zou zijn en het niet kan geloven. Ik denk niet dat ik het zo maar zou aannnemen. Zou denk ik op onderzoek uitgaan!

14. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik ga ook voor een andere optie, ik zal eerst haar hele verhaal aanhoren, en als het een goede vriendin heeft zal ik er meer waarde aan hechten dan van een vage kennis..
    Desalniettemin zal ik (bij beiden) mijn man ermee confronteren..en dan zien wat er uit dat gesprek rolt..

Overigens is voor mij een slippertje van mijn man niet direct de relatie klaar...een langdurige affaire wordt een ander verhaal.

Deel Deze Pagina