hoi dames ik zal mijn probleem eens uit leggen. Onze dochter gaat nu lekker 3 dagen in de week naar het kdv en dat gaat echt heel goed. de kosten zijn nog wel te doen voor ons. maar om op de kosten te besparen dachten we we gaan eens kijken wat de mogelijk heden zijn. Nu wilt mijn man graag dat zijn stiefmoeder een dag gaat oppassen. Ik gun het haar enorm maar het is zo dat zijn stiefmoeder een beetje zwakbegaaft lijkt. Wel van een hoog nivo dus ze is getrouwd en werkt gewoon maar er zijn dingen die niet kloppen aan haar. Ze is echt enorm lief voor onze dochter maar ik heb het gevoel als ik haar een hele dag bij mijn stiefschoonmoeder laat dat ze dan niets leert en niet gestimuleerd word om dingen te doen. mijn stief schoonmoeder heeft zelf nooit kinderen gehad en dat is iets wat ik dan toch niet zo fijn vind. Ook heeft onze dochter geen band met haar of zo, ze is niet eens enthousiast als ze deze oma ziet. Ze heeft nu altijd opgepast als wij even weg moesten of een afspraak hadden, dit duurde meestal niet zo lang dus dat lukte mij wel. Ook krijgt de broer van mijn man een kleintje en die zal ze ook niet vaak gaan zien. vandaar dat ik het haar echt wel gun. Als ik dus besluit om mijn schoonmoeder te laten oppassen ben ik zeker mijn plekje op het kdv kwijd dus ik kan het niet proberen voor een paar maanden of zo. dus als het blijkt niet te gaan kan ze niet terug naar het kdv, het is een beslissing die ik nu moet maken voor de komen de 2 jaar. Dus nu zit ik te twijfelen wat ik moet doen. *sm laten oppassen en mijn plekje op de opvang zeker kwijd zijn *of toch op de opvang blijven waar het goed voelt en dan mijn sm laten oppassen als het nodig is voor een uurtje of zo?? Hebben jullie een mening er over!! ik vind het zo moelijk om voor mijn gevoel of mijn portemenee te kiezen?? thx voor jullie mening
Je kunt toch uitproberen op dagen dat ze niet naar het kdv gaat? Ik zou er in elk geval niet meteen een plek op het kdv voor opgeven. Ik zou het in deze omstandigheden denk ik ook niet doen.
Ik vind Roaso's idee wel een goede, idd. Gewoon eens een ochtend of middag laten oppassen om te proberen, terwijl jij gewoon 'in de buurt' bent voor het geval dat. Duidelijke instructies geven en zien hoe het gaat. Als je dat eenmaal een paar keer hebt gedaan en het gaat goed, dan kun je altijd nog je KDV opzeggen voor een dag. Overigens moet je er wel rekening mee houden dat je met deze opzet wel heel afhankelijk bent van je schoonmoeder. Stel dat ze ziek wordt of op vakantie is, dan heb je meteen geen opvang. Zie het nu namelijk in mijn omgeving: oma past normaal 3 dagen per week op 3 kinderen, maar heeft een hartaanval gehad... Probleem! Heb je vast al bij stilgestaan, denk ik, maar voor de zekerheid wilde ik het toch nog even zeggen Succes met de afweging!
Ik zou eerlijk gezegd voor je gevoel kiezen. Iemand op je kind laten passen doe je uit goed vertrouwen en niet uit liefdadigheid naar stiefmoeder toe toch?
Eens met Rosao. Je kunt het gaan proberen met een uurtje, 2 uurtjes, een dagdeel. Als het goed gaat, eens een keer een hele dag en kijk hoe je gevoel daarbij is dan. Dan kun je altijd kiezen voor wel of niet definitief 1 hele dag. Succes!
ik zou daar niet voor kiezen om haar een plezier te doen, ik heb liever kdv of gastouderopvang voor mijn dochtertje, waarom? geen idee, puur gevoelsmatig, net als jij als ik dat zo lees.
thx dames wat ben ik blij te horen dat jullie er ook zo over denken. ik ga het met mijn man overhebben en dan heb ik al een keuze gemaakt dat onze dochter gewoon op de opvang gaat blijven, dit voelt toch beter voor mij. en dan ben ik heel blij als ze een keer wilt oppassen als het nodig is als we weg moeten of zo. nog een keer heel erg bedankt