Onze frummel is 9weken en we proberen zoveel mogelijk mee te gaan in haar ritme, het is niet dat we haar daardoor nooit ergens mee naartoe nemen ofzo.. Nu het volgende, schoonzus vind het jammer dat ze onze frummel zo weinig ziet en kan vasthouden. Meestal komen ze onaangekondigd en als ons meisje dan slaapt laat ik haar slapen, ik maak ze dan niet wakker omdat er toevallig bezoek is. Nu was het weer om even gedag te zeggen zo voor de vakantie en ons meisje sliep weer lekker. Zeggen ze doodleuk dan gaan we ze ff wakker maken om ff doei te zeggen. Ik zei toen duidelijk dat ik dit niet wil en dat ze gerust een kus kunnen geven maar niet mogen wakker maken. Ik kreeg toen echt het gevoel dat ze dit niet waardeerde, maar ik vind het gewoon echt niet prettig ok haar uit haar diepe slaap te halen Stel ik me dan echt zo aan? Word er namelijk best onzeker van..... Het is toch famile... Hoe deden jullie dit? Of gingen jullie hier mee om?
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor! Onze kleine meid is ruim 6 weken, ikheb haar nog nooit wakker gemaakt voor bezoek... ze kunnen haar ook wel bekijken als ze slaapt toch? En familie tja... die zullen haar nog wel vaker zien denk ik dan. In het begin heb ik haar wel eens in haar slaap bij iemand op schoot gehad maar toen werd ze toch wakker toen ik haar teruglegde met als gevolg dat daarna haar slaapritme helemaal 'in de war' was... en dat is niet fijn met slechts twee weken ervaring als mama Maar nu vind ik het nog niet fijn en ben ik overdag blij als ze eindelijk wat langer slaapt ('snachts slaapt ze wel lekker door) en dat gaat voor mij echt voor de visite die haar zo graag vast wil houden..
Nee, zou het ook niet wakker maken. Dan moeten ze maar laten weten als ze willen komen en kun je laten weten wanneer je kindje wakker is. Hier met negen weken een verschrikkelijker slaper, dus bij elke voeding 1/2 uur wakker inclusief luier, fles (4 min) en spelen. Dan weer op bed. Dus tja, de kans om hem dan te zien was ook maar weinig. Een kusje geven vind ik dan nog aardig van je! Dat zou ik ook alleen doen bij familie en niet bij anderen. En hoe lang gaan ze op vakantie? Toch geen half jaar! Ik vind dat je het goed heb gedaan.
Een baby van 9 weken wakker maken om het bezoek te vermaken? ik ken werkelijk niemand die dat zou doen of zou verwachten... Ik geef je 100 procent gelijk dat je daar niet aan begint, beetje vreemde schoonzus heb je!
ik maak mijn zoontje ook echt niet wakker voor bezoek.. ze mogen dan wel om de hoek kijken maar wakker maken nee echt niet.. Zelfs als ik zelf bij mn ouders/schoonouders of ergens anders ben ga ik mijn zoontje echt niet wakker houden voor hun. Als hij wil slapen, gaat hij lekker slapen..
nee hoor, je stelt je niet aan, zou ik ook absoluut niet waarderen als ze wakker gemaakt zou worden met die leeftijd. Nu trouwens ook nog niet, want dochterlief heeft een humeur als ze vroegtijdig wakker gemaakt wordt maar op die leeftijd zeker niet.
Mijn kindje is al wat ouder maar die maak ik nog steeds niet wakker voor bezoek hoor! Dat ga ik ook nooit doen, als ze slaapt dan laat ik ze lekker slapen!
Je hebt helemaal gelijk hoor! Lekker je eigen ding doen en laat je niet op de kast jagen door familie of wie dan ook (het wordt nog erger dus begin maar alvast een flinke dikke huid te kweken )
Ik vind mezelf ook niet zo moeilijk hoor, en idd ik denk dat het alleen maar erger wordt. Ben echt heel blij dat iedereen er ook zo over denkt Hetzelfde als laatst op een feestje van schoonouders kant ook al. Toen was ze wakker had lekker haar flesje leeg was een uurtje wakker en begon toen te jengelen, een teken dat ze moe is. Ik had haar in de kinderwagenbak gelegd en toen kwam schoonzus ook net te laat binnen, ik heb ze in de bak laten liggen omdat ze moe was, maarja die blikken van de familie Komt er ff later een oom binnen die denkt ooohh ik pak ze er gewoon ff uit. Toen heb ik ook gezegd laat maar liggen ze is moe.... Ik kan me er best een beetje boos om maken, net alsof ik het ze niet gun, maar ik vind ook moe is moe daar word ze alleen maar onrustig van. Ik kan me er ook best druk om maken met wat ze van me denken.. Best lastig allemaal die onzekerheid, dus daarom heel fijn dat ik niets gek doe en jullie dat ook vinden. Het is trouwens niet zo dat niemand haar vast mag houden, als ze wakker is gerust! Grrrrrrr ik kan me er best een beetje boos
Die mensen zijn niet wijs, je kind wakker maken enkel voor hun plezier! Het is geen speelgoed! Hier vond / vind ik t al erg al om m wakker te maken voor de Fysio of het cb, maar zonder vast slaapritme kon het ooit helaas niet anders.
Ik maak ook mijn dochter voor niemand wakker en ik ben ook vrij makkelijk met overal naar toe nemen en op andere plekken slapen etc. dan hadden ze maar even moeten bellen en dan nog..... soms komen opa en oma ook op afgesproken tijdstip buurten maar als ze dan net op bed ligt,tja volgende keer beter.. En je kleintje is pas 9 weken! Komt heus wel een tijd dat ze meer kunnen knuffelen als ze wat ouder is en langer wakker is.
Ik heb hier zelfs ruzie over gekregen in de familie. Ik vind precies hetzelfde. Mijn schoonzus heeft haar voor het eerst vast gehad toen ze 2 maanden was. Zij is het overigens niet waar we ruzie mee kregen, dat is mijn oma . Maar ik vind een kindje geen speelgoed en wanneer mijn dochtertje slaapt maak ik haar niet wakker. En hier mag ook niet zomaar iedereen haar vasthouden. Nog altijd niet met haar 4 maanden. Als we ergens binnen komen zit ze meestal in de draagdoek. Lekker even bij komen. En wanneer ik het gevoel heb dat het kan mag ze bij iemand op schoot. Niet van hand tot hand en wanneer mijn man of ik het gevoel hebben dat ze er klaar mee is dan komt ze weer heerlijk bij ons. Gewoon lekker je kindje volgen, ik ben er zelf van overtuigd dat dit het fijnst is voor kindjes.
Je hebt echt he-le-maal gelijk hoor!!! Ik heb mijn zoontje ook nooit wakker gemaakt voor bezoek, ook niet voor familie. Heeft je schoonzus soms zelf geen kinderen dat ze dit niet begrijpt? Laat ze maar lekker kijken hoor!
je hebt helemaal gelijk! vind het al lief van je dat ze een kus mocht geven terwijl ze sliep hihi. moeten ze maar bellen voordat ze komen dan kun je proberen om er een beetje rekening mee te houden.
Ik maak haar echt niet wakker hoor. Als familie/vrienden haar perse wakker willen meemaken, moeten ze maar wat langer blijven Ik volg vrij strikt de slapen - verschonen - voeden - knuffelen - spelen in de box - slapen regelmaat. Dus tijdens het voeden - knuffelen - spelen in de box hebben ze genoeg tijd om met haar te spelen.
Doen wij precies zo. En wanneer hij wakker wordt weet ik niet van te voren. Jammer dan. Ik vind het belangrijker dat mijn zoon goed slaapt. Ik ga niet met een huilend kind zitten omdat iemand anders zo graag hem knuffelen wil. Als ik hij bij iemand anders zit en ik zie dat hij moe wordt, pak ik hem gewoon terug om hem in z'n bedje te leggen.
Je hebt helemaal gelijk. Hier maak ik de kinderen ook niet wakker voor bezoek. Slaapt hij/zij hebben ze gewoon pech. Tuurlijk mogen ze even om het hoekje gluren en op de babyfoon kijken, maar ze blijven slapend in bed liggen. Moeten ze of maar eerder komen, of langer blijven, of gewoon even bellen van te voren.
Oh, en ik wil het ook niet hebben dat ze haar lastigvallen als ze in slaap aan het vallen is (soms duurt dat even), of als ze te vroeg wakker wordt tussendoor en met een speentje gewoon weer verder zou slapen, behalve dus als iemand haar eruit haalt... We hebben een beetje een "lachbaby". Zodra iemand oogcontact maakt en gaat lachen, gaat ze heel hard teruglachen. Ook als ze moe is of bijna slaapt. Dat betekent dus niet dat ze dan wakker is en eruit gehaald mag worden! Dat vindt bezoek vooral erg lastig te begrijpen geloof ik Als ik zeg dat ze moet blijven liggen, want ze moet slapen, vinden ze me best een zeur denk ik... Maar jammer hoor. Ze was best lastig in haar eerste weken en kon ook niet zelf in slaap vallen, dus vind het erg belangrijk dat ze met rust wordt gelaten tijdens het in slaap vallen.