Wie weet waar ik dit kan doen; een cursus haarknippen bij kinderen? Mijn dochter krijgt mooie blonde lokken, maar de uiteinden zijn war vlassig. Ik ben met haar al eens naar de kapper geweest, maar schrok toen erg van de prijs, 15 euro voor die paar knipjes... Ik wil haar lokken graag wat langer laten groeien, maar haar 'pony' wordt nu wel lang en aan de zijkant zitten rare pieken.... Dus dacht ik om eens een mini-cursus haarknippen te volgen zodat ik mijn dochters haar tussendoor zelf een beetje kan bijhouden. Wie heeft hier ervaring mee? Waar hebben jullie zo'n cursus gevolgd?!
Is ze toen ook geknipt bij de kapper?? Of ben je weggerend nadat je de prijs zag? Nou, die van ons is 1 x geweest en pffff respect voor die kapster!! Ons zoontje dacht dat ie vermoord werd! Echt... heel mijn jas zat onder de tranen en snot. Ik zweette peentjes! En ze deed het echt goed en lief. Bijzonder kanp vond ik he, dat ze er echt iets fatsoenlijks van heeft kunnen maken. Zonder afgeknipte oren haha! Ik vond het die 14 euro echt waard wat dat betreft. Binnenkort gaan we weer en ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Uiteindelijk wil ik voor hem een half lang kapsel (hij heeft mooi slag in zijn haar) Maar het moet eerst wat dikker worden. Geen antwoord op je vraag Maar respect voor de kinderkappers!
Ik heb gister de haartjes van mijn zoontje zelf geknipt voor het eerst Doe het bij mijn man nu al 2 jaar. Heb dus 2 jaar kunnen oefenen Nee hoor, wist ook niet dat ik het in me had, misschien heb ik toch een verkeerde carriere genomen EDIT: sorry ook geen antwoord op je vraag Hoop dat het je gaat lukken!
Ik betaal maar 7.50, maar de arme kapper moet zich in alle bochten wringen om ook maar iets te knippen. No way dat ik daar zelf aan ga begonnen In ieder geval, voor het eerste kappersbezoek had ik ook de insteek een cursus te volgen maar schrok best van de prijzen die ik kon vinden. Ik denk ook niet dat ik talent heb dus dat schrok extra af
Ik ben zelf kapster en vind 15euro ook erg veel voor die kleintjes!! Rekenen wij daar echt niet voor!! Om een cursus te doen is het handigst om wat te googlen en te vergelijken want er zitten grote prijsverschillen in. Een tip voor ouders die met hun kids naar de kapper gaan, maak er zelf al niet een groot drama van. Veel ouders vertellen hun kinderen thuis al dat ze naar de kapper gaan en wat er precies gaat gebeuren en wat al niet meer, resultaat is een "gespannen"kindje Ik heb al vaak gehad dat wanneer ik de autostoel pakte pa of ma zei "denk niet dat ze/hij dat wil .... dan weet ik al genoeg, dat word een drama. Elk kindje is anders maar wat ik altijd maar weer zie is dat de kids van ouders die doorpakken en even streng optreden zo geknipt zijn en als ze huilen is dat dan ook vaak maar even. Ouders moeten het niet zien als iets wat zielig is want we doen ze geen pijn, het moet gewoon even!!! Zo hoop dat je /jullie er wat aan hebt en ik zou als je wel weer naar de kapper gaat eerst maar vragen wat ze voor dat beetje knippen rekenen. Groetjes Renate!
Wat een hoop geld heb je daarvoor betaald zeg. Wij betalen 5 euro! En gelukkig vond ze het reuze interessant en bleef ze rustig bij papa op schoot zitten. Ik zou ook gewoon naar de kapper gaan, maar dan wel naar een goedkopere.
Misschien een thuiskapper zoeken die het goedkoper doet? Het is een vak kapper dus of je het zo even met een cursusje kan doen weet ik niet hoor....
Hier ook een kapster.. Ik denk dat t kinderknippen zwaar onderschat wordt.. Het is best moeilijk om een kindje goed te knippen.. Vaak zijn de haartjes nog fijn en zie je er ieder knipje in. Er vooral geen drama van maken en het gewoon laten gebeuren! Ik krijg echt de kriebels als ik weer een kindje zie lopen, waarbij mama zo nodig kapstertje moest spelen.. En geloof me, je haalt ze er zo tussen uit! Het is een hele kunst!
Ik knip mijn meiden zelf. Ik heb het 1 keer laten doen (a12euro) en die deed werkelijk hetzelfde als ik. Ik laat de pony groeien, daar waag ik me niet aan en knip het licht in laagjes. Wat ik altijd doe is ruimte overlaten voor de kapster. Dus nooit zo kort knippen dat als het misgaat, de kapser er niks meer aan kan doen Eerlijk is eerlijk, ik heb de oudste nu geknipt, maar dat laagjes is niet helemaal gelukt. Groeit wel weer, maar ik moet eens goed zien hoe dat moet, laagjes knippen De jongste knip ik op,dat lukt aardig.
Voor de kapsters; ik denk er zeker niet makkelijk over hoor! Maar ik vind die 15 euro wel echt veel!! Mijn meisje zat overigens keurig stil en vond het reuze interessant, dus drama was het niet Volgende week komt een vriendin van me langs, zij is kapster en heeft aangeboden de haartjes van mijn oudste dochter te knippen. Misschien kan zij me wat leren! En ik wil ook niet voor altijd mijn kinderen zelf knippen, maar als het net even te lang wordt, zou ik het handig vinden om zelf de puntjes weer een beetje bij te punten.
Hier 16 !!!!! moeten betalen probleem is dat alle kappers zonder afspraak zijn en je dus soms erg lang moet wachten, iets wat dus niet kan... Hier alleen haartjes rond oortjes en nekje weg geknipt... Maar had het zelf nooit recht gekregen!