Zere onderug

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chant88, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chant88

Chant88 Actief lid

9 aug 2012
    130
    0
    16
    Zuid-Holland
    #1 Chant88, 18 nov 2013
    Laatst bewerkt: 18 nov 2013
    Ik ben morgen precies 25 weken zwanger, als ik gewerkt heb, heb ik zon last van mn onderrug? Hebben meer van jullie dat? hebben jullie er tips tegen?? werkt zon verstevigende buikband? (babybelt ?)

2. Ragna

Ragna Lid

11 jun 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 31 weken zwanger en sinds een weekje ook gigantisch last van mijn onderrug. Ik werk niet meer, maar thuis wel druk bezig om alles op orde te krijgen (nesteldrang? :-D). Maar goed, het enige wat bij mij helpt is dus echt gewoon om rust te nemen (iets wat niet in mijn aard zit en dus erg lastig is!)
    Weet niet of zo'n verstevigende buikband helpt, denk het wel als die genoeg steun aan je rug geeft!

3. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.120
    294
    83
    Ik heb dit nu al, maar ik heb sowieso een zwakke onderrug. Google even, er zijn vast wel een aantal oefeningen die je als zwangere mag doen.

4. blien

blien Lid

15 sep 2013
    53
    0
    0
    Ik ben nog maar 8.2 weken zwanger en heb ook al een beetje last van mijn onderrug.
    Dit komt (hebik geleerd tijdens mijn opleiding) omdat je buikspieren iets verzwakken en je onderrug nu meer moet 'corrigeren'. Op internet staan wel verschillende oefeningen, maar pas op dat je je rug niet gaat overbelasten! Een van de makkelijkste dingen is een warm bad of douche of een warme zak op rug leggen (of ertegenaan zitten). Dan ontspannen je rugspieren weer een beetje.
    Succes!

5. Chant88

Chant88 Actief lid

9 aug 2012
    130
    0
    16
    Zuid-Holland
    Dankjewel voor de tips!
    het is deze week gelukkig iets beter gegaan! :)

Deel Deze Pagina