Stel ik me aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMars, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Je weet niet of het echt bewust zo gedaan is. Kan toch ook echt goed bedoeld zijn? Geef hem (ze) het voordeel van de twijfel. En de schoentjes, ik zou het lief en leuk vinden. Maar ik hecht daar dan blijkbaar niet zoveel waarde aan :p Vind het wel leuk zelf te kopen, maar ach de eerste mag ook van (schoon)ouders komen :) Ik koop nog wel genoeg voor mijn kleine in d'r hele leven :D

Nou goed, bespreek dit gewoon even met hem. Gewoon rustig uitleggen dat je het niet zo leuk vond en noem een voorbeeld wat hij bijvoorbeeld niet zo leuk zou vinden. Hij begrijpt het dan vast wel.

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, dit is gewoon echt k*t. Dat kan ik me echt voorstellen. Vooral het bezoekje aan de kapper.

Ik heb zelf geen ervaring met scheiden, maar wat pnirmal zegt, dacht ik ook wel meteen: je wordt nu gewoon heel erg snel (veel sneller dan verwacht) met je neus op de feiten gedrukt. Natuurlijk hoop je dat je ex rekening houdt met jouw wensen en ideeen, maar 1. ze zijn nu bij hem (dus maakt hij de dienst uit) en 2. in hoeverre is hij op de hoogte van jouw plannen mbt kappers- en schoenenwinkelbezoekjes? Waarschijnlijk weet hij dat nu nog wel, want jullie zijn pas net uit elkaar. Maar als je wat langer uit elkaar bent, en elkaar alleen nog maar voor het hoognodige spreekt, kan het niet anders dan dat hij niet alles weet mbt jouw ideeen over de opvoeding. Dus dan kan je wel vaker voor verrassingen komen te staan...

Wat niet wegneemt dat ik het echt verschrikkelijk voor je vind :(.

3. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Dit gedrag is typisch voor hem, ik had alleen niet verwacht dat hij het met de kinderen zou gaan spelen. Voordeel van de twijfel kan ik hem gewoon niet geven, hij heeft zo vaak bewezen dat niet waard te zijn.

Schoenen, ja daar ben ik wel pissig om. Ik kom uit een familie van schoenmakers, en schoenen zijn een very big deal voor me ;)
    Ze mogen de 2e kopen, de 3e, interesseert me niet, maar niet de eerste!

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kijk ik wist niet voor dat jij dit schreef dat hij haar niet eens erkent heeft. Dan word het een ander verhaal maar als hij dat wel had gehad was het lastiger.

Dat draait de situatie natuurlijk om en dan geef ik jouw groot gelijk. Pff lastig he een relatie en dan uit elkaar hoop voor je kindjes dat je samen uit gaan komen en anders moet je voor je zelf kiezen en je kindjes bij je gaan houden.:(

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    zo hey! daar zou ik ook zwaar pissig om zijn geworden! wat een rotstreek... lijkt er een beetje op dat ze je op de kast proberen te jagen... ik zou die eerste schoentjes lekker in de prullenbak flikkeren en zelf nieuwe halen met je kindje... wat de haartjes betreft daar kan je helaas niets meer aan doen....

ik zou voordat je definitief uit elkaar gaat eerst het een en ander op papier laten zetten, en vooral dat als je kinderen bij je man zijn hij ze niet achterlaat bij iemand zonder overleg met jou... zijn jullie kinderen en dat soort belangrijke zaken hoor je samen te bespreken!!!

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gelukkig is het bij jouw ouders goed gegaan. ;)

En ik ben zelf ook redelijk goed gescheiden. Nu wel een lat met hem;) maar het is een fijt dat niet elke scheiding goed gaat. En dat je voor deze dingen komt te staan.

Ik doe haar geen recht als ik zoet sappig gaat doen. Het is de harde waarheid dat het wel vaak als bij t.s voor komt.

Maar ik hoop echt voor t.s dat het goed gaat komen en zeker dat de kids ellende bespaard gaan worden.

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hier nog 1 die zwaar pissig was geweest, de eerste keer haartjes knippen is ook heel bijzonder vind ik,kreeg ook een plukje haar mee etc..

Wat de schoentjes betreft,die zou ik ook wegflikkeren,of aan iemand geven voor hun kindje,en lekker zelf nieuwe halen!

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    #28 NooNoo, 8 jan 2011
    Laatst bewerkt: 8 jan 2011
    Ik weet dat niet elk stel in goede vrede gaat scheiden maar ik proef in dit stukje toch wel veel vijandigheid.

Je kan toch overleggen met elkaar? En niet omdat je elkaar zo aardig vindt, nee dat zal in heel veel gevallen niet. Maar doe het asjeblieft voor de kinderen, en ik kan me zo voorstellen dat elke ouder z'n beste wil voor zijn of haar kinderen. (uitzonderingen daar gelaten maar daar ga ik in dit geval maar even niet van uit :))
    Dat je daarbij je eigen gevoel opzij moet zetten, so be it.
    Maar maak er geen machtstrijd van, dit weekend is ze bij mij... mooi, dan gaan wij eens even lekker doen wat papa niet wil want nu heb IK het voor het zeggen. Het volgende weekend doet papa het zelfde... kinderen hebben dat door, of je het nou uitspreekt of niet.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nee je stelt je zeer zeker niet aan!

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

:( Het ging niet om mij hoor;).

En vijandig nee dat wilde ik zeker niet doen over komen alleen dat als je gaat scheiden er dingen gebeuren die de andere ouder niet leuk vind.

Misschien heb ik te veel in mijn directe omgeving mee gemaakt dat deze dingen wel zo gebeurde en nee niet bij mij zelf. Helaas.

11. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Uit je openingspost krijg ik het gevoel dat je ook kwaad bent op je schoonouders. Klopt dat of ligt het probleem bij je ex?

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    TS, mijn reactie eerder was misschien niet zo'n hele nuttige voor jou dus hierbij voor jou ;)

Tuurlijk ben je pissig, was ik ook geweest.
    Alles is nu nog vers en daardoor ben je wellicht nog extra emotioneel ook. Mijn advies is dus om het even te laten zakken en daarna een goed gesprek aan te gaan met je ex.
    Zeggen dat je de verstandhouding omwille van de kinderen graag goed wilt houden en graag zou zien dat dingen in het vervolg in overleg gaan, niet alleen dus over haren knippen maar ook over waar je kinderen zijn. Het schoentjesverhaal zou ik niet al te zwaar aan tillen, er komen nog wel meer 'eerste dingen' en die kunnen helaas niet altijd met jou zijn...

Ik hoop van harte dat jullie er samen uit komen!

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Waarom de schoentjes weggooien? Het verandert nu toch niets meer, ze zijn al gegeven. Dan pak je het kind er toch mee? Dat vind ik wel erg kinderachtig.

Ik snap wel dat mensen vinden dat hij het in overleg had moeten doen, maar denk dat in de toekomst zij ook niet alles in overleg zal doen. Vaak onder het motto van "het kind woont het meest bij mij". Tenminste dat zie je vaak wel bij gescheiden mensen met kinderen. Ik praat het niet goed, maar hij is nu de boeman. Vraag me af of zij doe boeman (vrouw) was geweest als de situatie andersom was geweest.

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Weet ik ;)
    Ik heb er ook nog even een stukje voor TS bijgeschreven, anders heeft ze er ook niks aan natuurlijk.

Ik vond het alleen zo tja... ik bedoel het niet onaardig maar zo kinderachtig overkomen.
    Misschien ben je inderdaad gekleurd door eerdere ervaringen, als dat zo is kan je er nog niet eens wat aan doen ook. Godzijdank heb ik het nog niet eerder meegemaakt en kan ik er nog iets anders tegen aan kijken.

Mijn stukje was dan ook zeker niet als aanval bedoeld hoor!

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    Belgiƫ
    Zou ook razend zijn! Zeker al die "eerste" dingetjes wil ik ZELF doen! Hier gaf mn mama de kleine voor het eerst fruitpap, was ik ook al niet te blij om... Laat staan eerste keer kapper of eerste schoentjes!

Bij scheiding is het idd ieder voor zich, dan heeft die wat te zeggen en dan die weer. Maar zijn sms'je vond ik toch wel duidelijk genoeg dat hij het expres gedaan heeft! Zou hem kunnen wurgen denk ik :D

16. MamaMars

Ben pissig op allemaal eigenlijk, mijn schoonouders hebben er sowieso al een handje van om toch te doen wat zij willen, ook al wil ik iets anders. Dit heeft in het verleden al vaker voor problemen gezorgt en heb daar toen uitgebreid over gesproken, ik dacht dat het nu beter zou gaan.

17. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Als hij toch geen rechten heeft zou ik zeggen dat als ie nog is van die geintjes flikt hij ze niet meer mee krijgt. Ik zou daar heel snel klaar mee zijn, hij kan naar de kids komen bij mij thuis en ze komen niet meer met hem mee. Dan kan die ook niet meer van die rare dingen doen. Want je merkt wel dat het expres is gedaan natuurlijk, ik zou echt woest zijn vooral om dat haren knippen. Grrr

18. Wow hij heeft je kids niet eens erkend?? dus je kind moet hem als vader zien, maar hij ziet jouw kind niet eens als zijn kind :$

Maar ik vind dus absoluut niet dat je je aanstelt, klinkt als een klootzak, bah..
    Ik denk dat je de omgang beter met de rechter kan regelen als het zo'n figuur is die alleen maar wilt controleren en pesten..
    Maar als hij je kind niet erkend heeft, dan betaalt hij straks ook geen alimentatie neem ik aan.. ik weet niet, maar ik zou persoonlijk zoiets hebben van je mag je kind pas zien als je alimentatie betaalt.

19. MamaMars

Mijn jongste heeft hij wel erkend. Mijn oudste is een beetje ingewikkeld, die is niet in nederland geboren. hij heeft haar wel erkend, maar dat is niet geldig volgens de Nederlandse wet omdat er geen appostille op staat. (Dit kan overigens wel geregeld worden, maar ik vind het prima zo. Als hij die rechten wil, mag hij ze zelf aanvragen, dat ga ik niet doen voor hem.)
    Ouderlijk gezag is nooit aangevraagd.

Verder, helemaal mee eens. geen geld = geen bezoek.

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik geef je gelijk en zou ook woest zijn over die haren!!!
    Schoentjes, ja ik zou daar persoonlijk niet zo over vallen, vindt dat niet zo spannend;).
    Raar ook dat je ex dan helemaal naar je toe gaat reizen om je te betrappen??:$ Terwijl je gewoon lekker thuis bent.
    Ik zou ook woest zijn over het feit dat hij jouw kids bij zn ouders laat en er zelf niet eens is!!!
    Sterkte verder want zal wel niet makkelijk worden allemaal....

Deel Deze Pagina