Ik zit een beetje met een dilemma. Mijn zoontje van 9 maanden wil nu niet gaan slapen. Hij was duidelijk moe al rond 9.30 gaf hij het aan, maar hij ligt te huilen in zijn bedje. Ik ben ook al even bij hem geweest. Nu heeft altijd al weinig slaap nodig gehad overdag en ik denk er nu aan om maar even lekker te gaan wandelen zo omdat het zulk mooi weer is. Als hij dan nog wel even wil gaan slapen kan dat mooi in de buggy en dan komt de hond er ook nog even lekker uit. Meestal slaapt hij in de ochtend wel even, maar vaak niet echt lang een half uur soms wel wat langer. Ik twijfel nu nog wat, wat zouden jullie doen?
Ik zou lekker gaan wandelen. Als hij makkelijk in slaap valt in de buggy, dan is het win-win. Jij en de hond lekker buiten met dit mooie weer en je zoontje lekker geslapen.
Ik zou lekker gaan wandelen dan kan hij vanmiddag lekker in zijn bedje toch? Ik doe daar nooit te moeilijk over, mijn dochtertje sliep met 9 maanden alleen nog 's middags, ook zo'n wakker ding die niks wil missen, 's ochtends ondernam ik dan vanalles met haar, wandelen, boodschappen, visite en dan sliep ze wel .
Hij is nu stil dus wacht het nog maar even af, dan ga ik straks wel te wandelen. Doe ik meestal na zijn slaapje. Maar denk dat ik binnenkort ook wel eens het slaapje weg laat in de ochtend en dan te wandelen rond te tijd dat ik hem normaal op bed breng. We gaan over 3 weken namelijk op vakantie en dan zal hij daar toch aan moeten wennen lijkt me. Want dan willen we natuurlijk wel het een en ander ondernemen en kunnen we hem dus niet zo vaak op bedje leggen. Hij heeft zijn rust in de ochtend nog wel steeds nodig dus ik breng hem wel altijd even naar boven zo rond 9.30/ 10 uur.