stel ik me aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door chipje, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik zou het op een luchtige manier met opa bespreken. Ik denk niet dat je je aanstelt, maar ik denk wel dat je het in je hoofd groter maakt dan het is, doordat je er niet zelf bij was...

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.435
    113
    Ik zou je opa er niet direct mee lastig vallen, maar je tante. Laat zij maar eens goed uitleggen wat er nu gebeurd was. Want dat jij er zo mee bezig bent betekent in mijn ogen meer dat je niet goed weet wàt er nou precies is gebeurd.

Die man is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust.

Je maakt er volgens mij meer van dan het is en om eerlijk je vraag te beantwoorden (sorry) denk ik: ja, je stelt je aan

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Eens met Edelhertje.

Mijn zoontje is 1 dag in de week bij oma en als hij daar is dan moet oma hem corrigeren omdat ik er niet ben.

En als hij bijv aan een oven zit een hete lamp of een gevaarlijke situatie zit mag oma hem best corrigeren met een tikje op de vingers.

Daarbij vind ik dat als je tante dit verteld ze alles moet vertellen en niet alleen van de tik.

4. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

Sluit mij hier helemaal bij aan. Ook denk ik dat het een generatiekloof is en je een tikje " overdreven " reageert.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Als jij het echt niet wil hebben, zou ik het er met je opa over hebben.

Maar wat is nou een tikje over de vingers??
    Een tikje over de vingers, of voor de billen.... kinderen worden er echt niet anders om hoor. ( ja hooguit dat ze zullen snappen dat hetgeen wat ze deden, niet mag/kan )

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zou er inderdaad een niet al te groot probleem van maken.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou die tante eens bellen en vragen wat de aanleiding was voor de tik. Is dat omdat je zoontje iets deed wat gevaarlijk was, dan kan ik me voorstellen dat het meer een reactie was van opa en zou ik het er bij laten. Was het omdat je zoontje vervelend was, dan begrijp ik dat je daar meer moeite mee hebt, maar zou ik het er nu niet meer over hebben, want de tante heeft er al wat van gezegd op dat moment. Opa is er dus al op aangesproken. Ik ben zelf niet tegen de corrigerende tik, maar ik vind wel dat als jij dat als ouder niet wilt een ander dat heeft te accepteren. En dat mag je natuurlijk duidelijk maken op het moment dat je het ziet gebeuren, maar dat is in dit geval al gedaan.

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    zou er echt geen probleem van maken. Een tik op de vingers vindt ik niet zo veel voorstellen. Als mijn kinderen iets gevaarlijks dreigen te doen krijgen ze van mij een ook een tik op hun vingers.

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Amen!

En je stelt je niet aan, aangezien je zegt dat je opa een opvliegend type is, wat bedoel je er precies mee? Wordt hij snel boos? Dan was doe tik misschien niet nodig. Anyway, je tante heeft er al iets van gezegd dus...

Deel Deze Pagina