20 kilo aankomen is echt geen uitzondering hoor. Neem aan dat je suiker wel in de gaten wordt gehouden? Je bent normaal altijd slank geweest zeg je, dus geen aanleg om dik te worden dan is de kans heel erg groot dat jij heel snel weer op de oude gewicht zit en zijn vele ontzwangeren jaloers op je. Even opzij zetten want je doet het natuurlijk allemaal voor dat prachtige wondertje en het komt allemaal goed, echt waar!
Mn suiker ? Volgens mij niet hoor? Ik moet regelmatig alleen bloedprikken omdat mijn HB vaak te laag is, en ik standaard een hele lage bloeddruk heb ( voor de zwangerschap ookal)
Ik weet dat het erbij hoort dat je aankomt, daar hoor je mij ook niets over zeggen, maar als je nooit zwaar bent geweest, is 20 kilo niet zomaar 20 kilo..tuurlijk ben ik trots op mijn buik en dat er een klein kereltje in groeit, maar toch..
Ik snap je helemaal hoor. Ik ben voor de zwangerschap 53 kilo afgevallen. Vervolgens heb ik er eerst voor gezorgd dat ik goed gestabiliseerd was voordat ik zwanger zou zijn. Nu ben ik bijna 32 weken zwanger en zit al op + 11.3 kilo. En ik moet er nog 8! Ik woog dan geen 45 kilo. maar wel 65 na het stabiliseren 68. inmiddels zie ik bijna de 80 weer. Ik vind dit ook echt verschrikkelijk. Ben zo bang dat ik het er straks niet meer af krijg ofzo. En dan heb ik nu ook nog eens enorme kuiten door het vocht en gigantische spataders bah bah. En dan heb ik niet eens gehad over mijn liesbreuk, bekken instabiliteit en hele zwangerschap regelmatig overgeven:S Ik weet ik krijg er iets moois voor terug. Maar had gehoopt dat deze 2e ZW iets gemoedelijker zou gaan dan de eerste
Misschien een troost..ik kwam bij mijn eerste 27-28 kg aan en zat 3 weken na de bevalling op -2 kg....bijna 30 kg afgevallen...zoveel vocht hield ik vast Bij mijn tweede kwam ik 13 kg aan en daarvan zijn er altijd 2-3 blijven hangen....
Helemaal mee eens. Je moet die 20 kg wel in de context van je zwangerschap zien. Ieder lichaam reageert anders, extra vet opslaan is normaal, hoeveel hangt af van je lijf. Als je normaal weinig weegt zoals jij krijg je echt niet per definitie een minibaby. Je lichaam legt gewoon de nodige reserves aan om een gezond kind op de wereld te kunnen zetten en van bv te kunnen voorzien. Lijkt me eigenlijk wel logisch dat jou lichaam dat klein is en weinig reserves heeft nu extra gewicht opslaat. Ik ben normaal ook vrij slank en bij vorige ook 20 kg aangekomen. Was er ook zo weer af, zeker als je weer 'normaal' wordt qua hormoonhuishouding en eet en bewegingspatroon. Zeggen dat je je aanstelt vind ik veel te onaardig maar zou mezelf wel serieus terug fluiten als ik het zo belangrijk zou gaan vinden. Succes!
Ik ben bij mijn dochtertje ook 19 kilo aangekomen. Maar na 3 maanden was ik weer helemaal de oude. Dus het komt wel goed hoor. Je kunt er nu niks aan doen, zeker niet als je al gewoon gezond eet Probeer jezelf niet gek te maken, aankomen hoort er nu eenmaal bij
Ik begrijp je wel,maar zoals al vaker werd gezegd je kan er nu niets mee afvallen mag niet tijdens de zwangerschap.. Ik was altijd rond de 70 kilo ben best lang lees 1.80 dus goed gewicht. toen gestopt met de pil en hoppa 7 kilo erbij.. tijdens de zwangerschap 24 kilo gegroeid net voor de bevalling woog ik 101 kilo oepssssssssss vond het ook verschrikkelijk ,maar ja wat doe je eraan.. ben nu bijna 12 weken verder ben bevallen dmv keizersnede dus duurt het langer qua gewichtsverlies en ben inmiddels 86 kilo er moet nog 16 af,maar als ik dan mijn zoontje in mijn armen heb weet ik waar ik het voor heb gedaan...
Ik snap dat je je zo voelt maar je moet je echt proberen niet zo druk te maken, probeer te genieten dat je zo lekker dik bent met een supermooie reden!! Ik vond het ook niet leuk om aan te komen tijdens mn zwangerschap maar nu mis ik het ongeneerd dik zijn best wel eens hoor! En nadat je bevallen bent en een beetje ontzwangerd/klaar met borstvoeding geven ben je hoogstwaarschijnlijk al een heel stuk afgevallen en dan kan je weer flink gaan trainen!!
Ik ben nu 34 week zwanger en al ruime 22 kilo aangekomen. Daarnaast heb ik een tweelingzus ( die sprekend op mij lijkt ) van 54 kilo terwijl ik dus nu 80 kilo ben. Haha ik maak mij er gelukkig niet druk over en voel me ook niet onzeker of dergelijk het enige wat storend kan zijn soms zijn de vragen of ik vocht vast hou!
Sap het heel goed hoor, ik was voor mn zwangerschap juist mijn buikje een heel stuk kwijt en het eerst wat weer gat groeien..... inderdaad Nu een hele grote buik, groter ook dan bij mij vorige zwangerschap, iedereen vind em mooi maar kan me wel al druk maken hoe die weer in proportie moet komen. En vanmiddag viel me opeens op dat ik toch ook wel een aardig rond gezicht begin te krijgen, ook al zoiets. Maar.... het komt goed, je kan na de bevalling al snel weer beginnen met wandelen etc en het feit dat je nu nog heel actief bent zorgt dat je een goede conditie hebt, wat je helpt tijdens de bevalling en bij het herstel daarvan. En eerlijk, 20 kilo vind ik best veel, zeker gezien je oorspronkelijke gewicht. Maar kennelijk vindt je lichaam dat dat nodig is, daar kan je verder niet zo veel aan doen. Wat je wel kan doen is je focussen op de leuke dingen van je zwangerschap en het feit dat je straks een lief klein ventje hebt. En zoek vast uit wat je na de bevalling kan doen. Echt sporten lukt meestal pas na een week of 6 maar wandelen kon ik na een week of wat alweer prima ondanks alle beschadigingen van onder, zeg maar. En dan kan je ook weer langzaam beginnen met wat spieroefeningen (voorzichtig met je buik). Oja ik heb ook geen borstvoeding gegeven door een borst verkleining, maar de eerste kilo's was ik in no time kwijt. En ondanks dat ik dacht van niet,had ik stiekem toch nog behoorlijk wat vocht in mn lichaam. In ieder geval succes met je zwangerschap en hopelijk denk je over een half jaar, waar heb ik me druk om gemaakt....