Stel ik me aan?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Happy1980, 9 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik snel last van harde buiken en moest ik uiteindelijk rond 25 weken echt helemaal stoppen met werken.
    Mijn teamleider zij later als je ooit weer een keer zwanger bent doe je het zeker helemaal anders. Ik dacht nog stelde ik me dan zo aan?

Nu weer zwanger (7 jaar later) en had me dus heilig voorgenomen om zeker door te werken tot 34 maar liever 36 weken.

Maar nu begonnen met precies 13 weken de harde buiken weer. Van de week deed ik bijna niks en toen had ik er zeker 5 in een uur. Als ik daarna rustig op de bank ga liggen zakt het wel af gelukkig.

Maar is het nou gek dat ik bang ben weer zo snel thuis te komen te zitten? En stel ik me dan echt zo aan? Heb de verloskundige nog niet gebeld, daar heb ik woensdag een afspraak mee.
    Ben zo bang dat ze zegt dat ik weer minder moet gaan werken. Werk maar 15 uur. Werk in de thuiszorg en doe de ochtendroutes op de fiets. Avond en weekend doe ik met de auto. Maar moet vaak wel 2x per dag werken.

Wat denken jullie moet ik de VK nu al bellen voor advies of zou ik tot woensdag kunnen wachten. Ik lees namelijk vaak dat bij een tweede harde buiken vaker en sneller kunnen voorkomen.

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb ook snel harde buiken maar mijn vk zegt dat het niks uitmaakt. Ik heb bij alledrie gewerkt tot 35 en 36 weken.

En ik doe precies hetzelfde werk ochtend op de fiets avonden met de auto :D
    Maar ik zou eerst je vk om advies vragen

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ben ons eerste kindje verloren na weken van harde buiken en toestanden. Zat toen met 15 wk thuis.
    Deze zwangerschap weer al heel vroeg harde buiken, met 13 wk gestopt met werken, alleen nog paar uur therapeutisch. Vanaf 17 wk ook daarmee gestopt wegens aanhoudende harde buiken die ook ritmisch werden. Had er dan echt uren lang 15-20 per uur.
    Toen dus helemaal gestopt, en in de weken erop geleidelijk aan steeds minder kunnen doen.
    Inmiddels kan ik eigenlijk alleen nog op de bank liggen, en zelfs dan nog 2-3x per week dagen met veel harde buiken ( meer dan 10 per uur).

Dus ja het kan wel degelijk. En als je er zoveel last van hebt zegt je vk echt niet dat het geen kwaad kan...
    Ik zou zelf even bellen om advies te vragen.

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ook veel harde buiken gehad maar net als mavi derya zei mijn gyn dat het niets uitmaakt die harde buiken zolang er geen ontsluiting is etc.

5. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Maar maak je je druk over wat je leidinggevende heeft gezegd? Wat bedoelt ze met 'helemaal anders doen'?
    Misschien kun je het daar met haar over hebben?
    Succes en doe rustig aan. Harde buiken zijn ol zich niet ernstig volgens mij (wel vermoeiend he?) maar als je er heel veel hebt is het misschien inderdaad een teken om wat rustiger aan te doen.

Deel Deze Pagina