Ik ben niet meer zo mobiel en fit, maar wil het toch gezellig maken met mijn dochtertje van bijna 2 jaar. Wie heeft er nog leuke orginele,creatieve tips om de dag door te komen? op de zonnige dagen vermaakt ze zich opberbest in zwembadje en ind e tuin, maar op de wat slechtere dagen moet ik toch wel wat evrzinnen. ondanks dat ze zich zelf goed weet te vermaken, wil ik toch ook leuke dingen samen doen.
Wij hebben gister geknutseld (hebben een grote bak met allllerlei glitterpapiertjes,crepe papier, lijmpistool,bloemetjes,vlindertjes,glitters etc etc etc). Bij de action heb je voor weinig heel mooi knutselpapier enzo Mijn dochter gaat straks weer lekker buiten spelen met een vriendin maar ze is ookal 9, maar toch ff fijn alst stil is en ik fftjes rust heb
Wij vinden het allebei leuk om naar een vriendin te gaan of daarmee af te spreken met kinderen. Dan kan ik rustig zitten en de kindjes hebben een fijne middag of ochtend. Dat kan thuis maar bijv. ook samen zwemmen, picknicken bij een speeltuin of naar de kinderboerderij is een succes. Ook doe ik nu iets vaker boodschappen en ga ik geregeld even nieuwe boekjes (en dvd's) met haar halen bij de bieb. Thuis is samen poetsen (lees: knoeien met water), knutselen of koekjes bakken favoriet. Als ik heel moe ben neem ik ook weleens bijv. de Duplo mee naar boven en gaan we daar op ons bed mee spelen, zelf kun je dan ook een beetje liggen. Of we gaan samen in bad. We genieten dan allebei. En verder, eelijk is eerlijk, staat de tv net wat meer aan. Samen op de bank knuffelen en een leuke tekenfilm kijken. Heerlijk. Het is af en toe wel lastig vind je niet? Mijn lichaam zit me soms aardig in de weg. Toch probeer ik zoveel mogelijk te genieten van onze tijd met z'n tweetjes want dat is binnen nu een anderhalve week anders. Echt bewust afscheid nemen van een periode. Succes!