Mijn jongste wordt bijna 2. Dat vieren we op zaterdag 1 juni. Nu hebben mijn schoonouders voor het tweede jaar op rij hun vakantie gepland tijdens haar verjaardag, met het excuus dat dat hun laatste kans is buiten de zomervakantie om Ze gaan dus weer niet bij haar verjaardag zijn waarschijnlijk. Nee zij heeft dat denk ik niet door, zij mist ze niet want ze heeft nauwelijks een band met ze omdat ze ze zo weinig zien. Maar mijn oudste snapt dat wel en die gaat vragen waar opa en oma stok zijn. En moet ik dan maar gewoon zeggen dat die liever op vakantie gingen? Nu hebben beide zussen van mijn man laten weten dat ze niet komen. Er komt dus niemand van zijn kant! We hadden speciaal alleen familie uitgenodigd omdat ik het mentaal niet aan kan om iedereen in huis te hebben. Maar van die hele groep familie komen nu alleen mijn ouders en mijn oudste broer en zijn dochter (mijn jongste broer moet helaas werken dus kan ook niet). Ligt het nu aan mij of is dit gewoon belachelijk? Opa's en oma's horen toch naar de verjaardagen te komen. Ze hebben maar 2 kleinkinderen, 1 verjaardag in juni en 1 in oktober. Alles daar om heen kunnen ze op vakantie. Waarom dan precies met haar verjaardag Sorry voor het hele verhaal maar ik moest het even kwijt Ben er zo verdrietig over
Ik zu het ook stom vinden. Niet dat je ze het kunt (wil!) verplichten maar het zou toch tof zijn als ze uit eigen beweging graag naar hun kleinkind kwamen
Ik zou dat ook niet leuk vinden, de laatste kans voor de zomervakantie? Nu dat duurt nog ruim een maand daarna hoor! Maar goed, ik zou tegen je kinderen niet zeggen dat opa en oma 'liever' op vakantie gaan maar gewoon dat ze op vakantie zijn en daardoor een andere keer komen. Anders gaan ze misschien denken dat opa en oma hun niet lief of belangrijk vinden. En ook al is dat blijkbaar toch op een of andere manier zo, daar zou ik ze nog niet mee belasten.
Ik zou me precies zo voelen als jij meid dus nee ik vind niet dat je je aanstelt, probeer er toch een leuke verjaardag van te maken en leg het naast je neer hoe moeilijk het misschien ook is! Je kan ze immers niet dwingen om te komen en als ze liever op vakantie gaan tja.....
Ik snap je wel hoor dat je er verdrietig door voelt. Blijkbaar vinden ze hun eigen vakantie belangrijker. Ze hadden toch ook vlak na het vieren van haar verjaardag op vakantie kunnen gaan. Wat vind je man ervan? En weten je schoonouders dat jij hier zoo mee zit?
Ik zou dat ook helemaal niet leuk vinden. Nogal kwetsend zelfs. Ook van de zussen van je man. Bij ons is het niet gewoon om af te zeggen voor een kinderverjaardag. Ik zou, hoe gekwetst je ook bent, niets tegen je oudste vertellen. Tenzij ze het merkt, maar dan zou ik eerder zeggen: "Ik ben verdrietig, omdat opa en oma niet op X verjaardag kunnen komen. Gelukkig komen ze wel een andere keer." Wat vindt je man hiervan?
Tja ik zou het niet zo'n probleem vinden. Als de oudste ernaar vraagt zou ik ook zeker niet zeggen dat ze liever op vakantie gaan maar gewoon dat opa en oma op vakantie zijn. Een verwijtende toon erin leggen naar een kind zou ik zeker niet doen. Hier zijn ouders er ook niet altijd bij, betekent absoluut niet dat ze dochter niet belangrijk genoeg vinden want ze zijn allemaal helemaal gek op haar, maar gewoon omdat het qua planning even niet anders is. Er zijn nog genoeg mensen op haar verjaardag om het gezellig te hebben!
Mijn eigen ouders komen zaterdagochtend en gaan aansluitend op vakantie, dat had toch ook gekund? En ik ga uiteraard ook niet letterlijk zeggen dat ze liever op vakantie gaan, ik bedoelde dat sarcastisch Mijn meiden hoeven niet belast te worden met volwassenenproblemen. @theepot: helaas is dat dus onderdeel van het probleem, er komen verder nauwelijks mensen! Alleen mijn ouders en oudste broer nu. Mijn schoonzus komt alleen als ze met mijn schoonouders mee kan rijden. Ik kan nu dus ook geen andere mensen uitnodigen nog omdat de kans er nog steeds is (al is het dan 1%) dat mijn schoonouders en dus schoonzusje alsnog komen omdat ze later op vakantie gaan of op tijd terug zijn. Ze hebben namelijk nog niets geboekt. En zolang zij niet boeken, weet ik niks en kan ik ook geen andere mensen uitnodigen
Ik zou gewoon wat andere mensen uitnodigen. Vraag wat buren en wat vriendinnen. Wij hebben ook een kleine familie en ik nodig ook altijd wat buren uit en vrienden met hun kinderen. Je laat het slagen van de verjaardag toch niet afhangen of zij wel/niet komen??
Is ook zo maar als ze wel komen zijn dat 4 man extra en ik heb maar een hele kleine woonkamer. Dus ik kan niet zomaar 4 man extra kwijt
Dat moet toch op te lossen zijn? Beetje schuiven met de meubelen en je komt al een heel eind. Het zou toch zonde wezen als je straks niemand meer uitnodigt en de schoonfamilie komt niet en je zit met weinig gasten? Wat vind je man er van?
Ik zou dan toch gewoon andere uitnodigen hoor, en als ze er dan toch allemaal (tegelijk) zijn dan is het maar een beetje inschikken. Komt uiteindelijk vast ook wel goed!
Je kunt toch met ze praten? Of als je dat moeilijk vindt kan je man dat doen? Ik zou bespreken dat je ze er heel graag bij wilt, en of je samen een dag kunt prikken voor het feestje zodat ze zeker kunnen komen. Je dochter merkt nu zeker nog niet als het net een weekje eerder of later is (ik neem niet aan dat ze 6 weken weg gaan oid). En als dat nu echt niet meer kan omdat je het al helemaal hebt vastgelegd, zou ik wel aan ze vragen of ze je zekerheid willen geven: dat je hen er het liefst bij hebt, maar dat als ze zeker aangeven echt niet te zullen komen, dat je dan nog een paar andere mensen wilt vragen voor je meisje, voordat het te laat is en niemand meer kan. Overigens snap ik je gevoel helemaal. En 1 juni is hartstikke dichtbij al dus ik vind het ook flauw of onzorgvuldig dat ze het maar zo in het midden laten. Of ze hebben echt geen idee dat hun aanwezigheid zo op prijs wordt gesteld.
Mijn schoonmoeder presteerd het elk jaar om niet op de verjaardag (en zelfs zijn geboorte was spannend of ze in het land was) van mijn zoon te zijn vanwege vakantie. Zondag is het weer zover en ze was op vakantie, maar door het slechte weer teruggekomen dus nu komen ze wel... Het maakt mij allemaal niet uit, ik weiger me er druk over te maken. Ik verwacht 35 man dus gezelligheid genoeg. En dan is het hun verlies dat ze er niet bij zijn.
heel vervelend!!!ik denk niet dat je zoiets door praten op kunt lossen. is gevoon een gevoel dat ontbreekt bij je S-ouders.heel vervelend vr je kinderen. maar misschien worden hun band met je kinderen op een andere manier toch wel goed. sommige mensen kunnen goede grootouders worden wanneer de kids ouders zijn, en sommige grootouders worden juist vervelend met puber klein kinderen. maar daar geen probleem van. en nodig gewoon wie je wil zien. want je kunt niet alles zo strak organiseren met mensen. ik ben wel eens bij n verjaardag gewst bij hele kleine woonkamer. ze hadden alle deuren dan open gemakt zodat je ook in de slaap kamers staan. best gezellig!kinderen zitten dan in de kamer van t kind enzo. n paar mensen stonden in de gang buiten deur bier drinken...
mijn kinderen zijn 23 juli jarig, en dan is vrijwel iedereen op vakantie. Misschien ben ik raar, maar ik kan van familie niet verwachten dat ze hun vakantie verzetten voor een verjaardag. Ik ben zelf ook in juli jarig en ben gewend om mijn feest te plannen om de vakanties heen, niet andersom. Onze beide ouders waren zowel vorig jaar als dit jaar op vakantie op 23 juli. Vorig jaar zijn wij op de verjaardag een dagje weggeweest met de kinderen, en hun verjaardag gevierd toen iedereen terug was. Dit jaar gaan we het weer zo doen.
Mja dat is ook echt het hoogseizoen.... Gevoelsmatig is dat net anders.. Hier is het ook altijd maar afwachten wie wel en wie niet komt. Mij maakt het ook niet zo uit. (Ben dan ook volwassen... En vind net zelf ook altijd heel fijn om op m'n verjaardag ergens in het buitenland te vertoeven en daar mijn "feestje" te vieren ) Maar ik vind het wel een staaltje interessegebrek om precies dan je vakantie te plannen. Ten eerste omdat TS al zei dat ze toch al zelden langskomen. Maar ook als je in juni op vakantie gaat...dan is een weekje eerder of later helemaal niet zo'n issue meestal. Ben je van het hoogseizoen afhankelijk.. Dan moet er maar net plek zijn en 1-2 dagen verschil qua vertrek kan zomaar 100en euro's schelen. Het is denk ik vooral de combinatie en het gevoel van interessegebrek dat TS toch al had. En natuurlijk dat je het liefst hebt dat kleinkinderen en grootouders gek op elkaar zijn
ik zou er niet moeilijk over doen. de helft kan niet? nou dan verzet je het toch zodat iedereen er wel bij kan zijn. je dochter merkt echt niet of ze 1 juni of 23 juni haar verjaardag viert. ze is gewoon 2x jarig! en tja, ik vind niet dat je van andere kunt verwachten alles om de verjaardag van je dochter (of je zelf bijv)heen te plannen. mensen hebben ook hun eigen leven of dat nu om werk of vakantie of geen zin hebben gaat. dus om je vraag te beantwoorden, ja ik vind dat je je wel een beetje aanstelt en er zelf wat soepeler in kunt staan.
Het is denk ik ook vooral gevoelsmatig. Gingen deze mensen altijd begin juni op vakantie? (Want vorig jaar zouden ze ook zo gaan). Misschien gaan ze buiten de dure seizoenen oid. Ik zou het ook jammer vinden, maar tenzij schoonouders pas sinds de geboorte van zoon in deze periode op vakantie gaan, zou ik echt niet denken dat ze het expres doen.