Stel ik me nou aan? tweede verjaardag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door takhen, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.604
    1.062
    113
    Hier
    Ik vind dat als je dicht bij een kind staat het iet kunt maken om niet op een verjaardag te komen. Onze eigen verjaardag hecht ik geen waarde aan, maar als iemand niet op de verjaardag van dochter komt ben ik daar niet blij.

Ik was laatst op een verjaardag van een kennis die toen ook nog eens pas gescheiden was. Van zijn 3 vrienden waren alleen wij aanwezig toen zijn dochter 8 werd. Zijn vrienden hadden allemaal slappe excuses. Ik vind dat je dat niet kan maken. Laat staan als je opa en oma bent

2. tuc

tuc Niet meer actief

ik snap je wel, natuurlijk kun je mensen niet verplichten, maar ik zou ook graag zien dat opa en oma zelf graag bij de verjaardag van hun kleinkind willen zijn.

Ik zou het nu wel bespreken en zeggen dat je er evt. over denkt om andere mensen uit te nodigen omdat het nogal sneu is voor je kindje als er maar zo weinig mensen zijn en of ze nu even willen beslissen of ze komen of niet.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    adi: en er zijn opas en oma's die vr de verjaardagen van kun Kkinderen een internationale reis maken om daar bij te kunnen zijn. het is wat je belangrijk vindt. n paar dagen verzetten kan altijd wel geregeld zijn.

4. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier met de 1e verjaardag van mn zoontje gehad. Niemand van mn man zijn kant is op komen dagen omdat ze of op vakantie waren of een dagje weg gingen met de kinderen. Ik laat de verjaardag altijd ver van te voren weten omdat hij net voor sinterklaas jarig is en het dan al vaak drukker is.

Met zijn 2e verjaardag is mijn vader en zijn hele kant van de familie niet gekomen (dag ervoor of die dag zelf pas afgemeld of helemaal niet) omdat mn moeder er zou zijn... Vind ik zelf een belachelijke reden. Ze hebben ook nooit de moeite genomen om een andere keer langs te komen voor zijn verjaardag.

Met zijn 3e verjaardag nodig ik al die mensen niet eens meer uit. Zoontje merkt er niks van, hij kent ze geen van allen. Heeft ze hooguit 1 tot 2x gezien en ik vier de verjaardagen liever met de mensen die wel om ons gezinnetje geven.

5. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Maar die zien de kinderen waarschijnlijk de overige 48 weken van het jaar niet wekelijks, vind dat nu echt totaal niet te vergelijken....

6. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Dagje weg vindt ik wel een beetje flauw....

Zolang opa's en oma's op andere momenten merken dat de kinderen en kleinkinderen belangrijk zijn en ze ze graag zien is het voor mij geen probleem als ze toevallig op vakantie zijn als ze jarig is. Het is al jaren hun vakantieperiode ivm weer en werk, ook met de geboorte waren ze er niet (nu is ze wel ruim 2 maanden te vroeg geboren...)
    Ik denkt dat het probleem meer is dat ze verder ook vrij weinig interesse tonen in kleinkind...

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wekelijks zien ze de kids wel? ik heb deze verkeerd begrepen. ik dacht dat ze anders de kids ook weinig zien.

8. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    TS schrijft: Nee zij heeft dat denk ik niet door, zij mist ze niet want ze heeft nauwelijks een band met ze omdat ze ze zo weinig zien.

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Nee dacht dat je meer op de quote van adi reageerde, maar ik denkt ook dat dat meer het probleem is. De algemene desinteresse in de kinderen.

10. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    @Anouk2005: nee schuiven is helaas geen optie, alles staat tegen de muur en kan niet groter opgezet worden.
    @moniponi: praten met ze is onmogelijk, kan mijn man ook niet. We lopen regelmatig tegen dit soort dingen aan. Vooral mijn schoonmoeder denkt alleen aan zichzelf en zegt dat ook gewoon ("ik ben belangrijker dan de rest"). En verschuiven kan niet want we gaan zelf 2 dagen erna op vakantie.
    @Belize: alleen de woonkamer en keuken zitten beneden. De kinderen die komen zijn allemaal jong en mogen niet zelf de trappen op dus die kunnen niet boven gaan zitten. En helaas heb ik een hele kleine keuken waar je ook met max 3 man naast elkaar kunt staan maar dan kan er niemand meer langs naar de wc, die er achter zit ;) Ook mijn tuin is maar 2 bij 3 en staat redelijk vol met planten etc dus is ook geen uitwijkoptie.
    @manonwerksma: nee mijn dochter merkt dat niet maar ik wel! En ik ga toch verdorrie de verjaardag niet 3 weken later vieren? Zeker niet omdat de kans dan nog steeds heel groot is dat ze niet kunnen omdat ze altijd wel een excuus lijken te hebben.
    @Adi: nee daarvoor deden ze dat niet. Ze gingen altijd in oktober op vakantie maar toen onze oudste in oktober geboren werd hebben ze dat verzet naar september. Ze zijn vorig jaar pas begonnen met in juni op vakantie gaan.

11. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    oh en @theepot: mijn schoonouders zien hun kleindochters misschien 1x per maand en dat is omdat ik ze daarheen breng op visite. Uit zichzelf komen ze nooit

Het grootste probleem nu vind ik inderdaad de desinteresse maar ook het niet eens willen proberen om iets te laten weten. Ik heb ze vrijdag een appje gestuurd om te vragen waar de vakantie nu eigenlijk naar toe ging en ik kreeg terug dat ze niet geboekt hebben. Ze zouden vandaag eerst laminaat gaan leggen en dan boeken. Dus ik weet nu nog niks! En dat irriteert me mateloos. Zo moeilijk is het toch niet om even iets verder vooruit te kijken?

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Om heel eerlijk te zijn zou ik het zelf niet zo'n probleem vinden..
    En ergens snap ik het ook wel. Mijn ouders vinden begin juni ook een fijne periode om op vakantie te gaan en spreken dit vaak af met een stel vrienden.
    Kunnen ze eindelijk gaan en staan waar ze willen, hebben ze weer een kleinkind om rekening mee te houden:D
    Mijn ouders proberen zoveel mogelijk rekening te houden met dit soort dingen maar ik ben meestal degene die zegt 'joh, toe maar gewoon, dan kom je daarna toch?'. Kan je best uitleggen aan een kind.

13. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat jij je inderdaad vooral irriteert aan de totale houding, en niet zo zeer aan toevallige vakantieperiode? Want ze hebben immers hun vakanties in oktober verzet vanwege jouw oudste.

Ik zou een gesprek aangaan en vertellen dat je graag duidelijkheid wilt.

14. adi

adi Niet meer actief

Dat kan, maar dat is een hele andere situatie, dat gaat over grootouders die mijlenver wonen en dat kleinkind bijna nooit zien. Doen de ouders van mijn nicht ook, voor haar oudste. Komen ze lekker op vakantie en op zijn verjaardag.
    Maar haar jongste is geboren 3 dagen na de verjaardag van haar neefje (kind van haar zus), die ook in het buitenland woont. En dan? Welk kleinkind is belangrijker?

Zoals mijn voorganger zegt, grootouders zijn net in de fase gekomen dat ze uit de kinderen zijn, en lekker hun gang kunnen gaan, moeten ze ineens rekening houden met alle kleinkinderen. En zolang het 1 of 2 zijn kan het nog wel, maar wat als ze 6 of 7 kleinkinderen hebben?

15. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    @Adi: dat is juist wat ik bedoelde. Ze doen voor mijn oudste dochter alles maar voor mijn jongste niks. Ze geven zelf aan dat ze minder met haar hebben maar dat zou geen reden mogen zijn. Daar komt bij dat ze maar een weekje gaan want in de zomervakantie zelf gaan ze ook nog 2 weken en in september dus ook nog een week. Dat ene weekje in juni kunnen ze dus best verzetten vinden wij.
    Mijn man is het overigens helemaal met mij eens hierin en baalt ook als een stekker maar praten is mijn zijn ouders niet te doen. Zij hebben (volgens eigen zeggen) nog nooit rekening gehouden met kinderen en gaan dat nu ook niet doen met de kleinkinderen.
    Ze heeft overigens een maand of 2 geleden gevraagd of mijn oudste bij hen mocht komen logeren maar de jongste wilde ze niet hebben. (dit heeft trouwens nog steeds niet plaatsgevonden omdat ze elke keer wel een excuus heeft om het niet te doen)

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze hebben 2 Kkinderen als ik het goed begreep. en ja, er zijn mensen die het groot worden van hun kinderen zien als: eindelijk vrijheid, ik kan doen wat ik wil. en er zijn mensen die niet kunnen wachten tot hun kinderen kinderen krijgen om zich daarmee bezig te mogen houden...
    zoiets kun je niet door praten of gesprekken oplossen;veranderen.
    het is wat voor een persoon je bent en wat je belangrijk vindt.
    ik vind het zo raar wat je zegt 'rekening houden met alle Kkinderen' nou; je zegt het al alsof het een last is; als je het leuk vindt doe je het uit jezelf, en je vindt het niet moeilijk ofzo; noch als een obstakel zodat je je eigen gang niet kan gaan.
    hier n schoon moeder met 6 kinderen en 11 kleinkinderen en zij gaat ook 3 keer per jaar op vakantie, maar zij is er altijd op de verjaardagen.

17. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Nou, gister haar verjaardag gevierd.
    Het eindresultaat was: mijn schoonouders zijn gisterochtend vertrokken voor vakantie. Mijn sm zei zelf: we hadden best een dag later kunnen gaan hoor, maar ik wil niet op zondagen vertrekken (haar letterlijke woorden).
    Ze zijn wel op woensdag nog even langs geweest maar toen mijn oudste vroeg waarom ze nu kwamen en oma het uitlegde, was mijn dochter dus heel boos van werd. Dat is ze overigens nog steeds.
    Gister is NIEMAND van de familie van mijn man langs geweest, terwijl er 10 man waren uitgenodigd. Van mijn familie bijna iedereen plus een paar vrienden.

Wat mij betreft mag er nu een slotje hier op :)

18. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Gefeliciteerd met je kleinste meisje.

19. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.604
    1.062
    113
    Hier
    Van harte gefeliciteerd

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het ook niet leuk vinden en echt wel behoorlijk apart dat je dan precies met de verjaardag van je kleindochter op vakantie moet. Als je nou elke 2 weken een kleinkind jarig had, was het nog wat anders, maar buiten het seizoen op vakantie kan toch ruim voor 1 juni of nog erna... ;)

Maar goed, als ze toch al nauwelijks een band hebben, is dit wel duidelijk het effect ervan.
    Ik zou niet zeggen dat ze liever op vakantie gaan, maar gewoon dat ze op vakantie zijn en daarom niet kunnen komen. Zou het heel neutraal houden naar je oudste. Hoe meer jij van je emoties in je antwoord naar je kids stopt, hoe meer jij dat op een gegeven moment op een of andere manier op je bordje terug gaat krijgen. Neutraal houden dus.

Deel Deze Pagina