Stel ik me nou echt zo aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Als we zouden toegeven aan wat zij zou willen, dan kan ik driekwart van mijn familie af gaan zeggen.
    Overigens zou ook iedereen uitgenodigd zijn bij het vrijgezellenfeest van mij en mijn partner, maar ze gaan liever op vakantie (iets wat mijn vriend flink steekt overigens).

Op de vraag waarom ze niet is mee geweest met passen had ik al antwoord op gegeven. Dit heb ik dus opgelost door haar oorspronkelijk mee te nemen naar doorpassen, maar goed. Dit gaat ook niet meer door op deze manier. Dat ze mee zou gaan naar het doorpassen was trouwens ook voor de gezelligheid. Wijkt dus af van de traditie.
    Ja, wat mijn bruiloft betreft heb ik inderdaad graag alles in de hand.
    Wat wil je? Het kost 12.000 en dan is het voor mij inderdaad belangrijk dat alles gaat zoals wij dat willen.

Mijn jurk is ingewikkeld en zover ik bekeek is het vrij normaal dat iemand die de jurk heeft gezien meegaat voor het pak kijken.
    Mijn sm is dus niet mee geweest, dan is mijn zusje een gangbare oplossing, omdat zij hun net zo goed kent. En er sowieso bijhoort.
    Nu ging het mij er niet zozeer om dat ze dat aanbod van mij afwees, maar haar zoon (mijn vriend) gaf net zo goed aan dat hij het misschien zelfs wel prettig zou vinden als ze mee zou gaan.
    Hij wil net zo goed als ik dat we elkaar mooi vinden op de trouwdag.
    En hoe je het wendt of keert. Het is ZIJN dag, ZIJN pak.
    Hij moet meenemen wie hij wil meenemen, maar dit is iets wat er bij zijn moeder niet inging.

Val ik over het feit dat ze het pak niet betaald? Een beetje.
    Vooral omdat dit mijn vriend steekt, omdat het toch een beetje hoort en omdat dat geld wat hij nu extra voor zijn pak heeft moeten betalen, van de trouwauto afgaat.
    Iets wat hij graag wou regelen.
    Maargoed, het gaat niet om het cadeau, maar alles eromheen.
    Dat maakt me pissig. ;)

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Meid, ik snap het helemaal. Een jaar geleden zat ik ook flink in spanning, het was toen nog een kleine 2 weken voordat we gingen trouwen ;)
    Heb zelf ook het nodige drama meegemaakt. Zo besloot sm even voor mij wie ik als getuige zou vragen. Het werd zelfs zo erg dat ze op een gegeven moment zei dat ze niet naar de bruiloft zou komen. Gelukkig vond schoonvader dit te ver gaan en heeft ze zich erbij neergelegd (al had ik op dat punt echt niet toegegeven hoor ;))

Het is idd JULLIE dag en je geeft er veel geld aan uit. Dan mag het ook naar je zin zijn ja. Het is erg kinderachig sm eerst belooft zijn pak te betalen en het vervolgens niet doet omdat zij (in haar ogen) het pak niet mag uitzoeken. Dat zij uiteindelijk niet beslist wat je man aantrekt (neem aan dat hij uiteindelijk beslist wat het beste staat en het beste zit?) is zeker ook niet in haar opgekomen?

Ik heb het als volgt gedaan:
    Bij het uitzoeken van de jurk waren mijn moeder, zusje, sm en een vriendin mee. Mijn sm wist dus hoe de jurk eruit zou zien. Toen we de jurk kochten kregen we een staaltje mee, ik had namelijk een hele bijzondere kleur. We hebben dat staaltje bij een aantal pakken gehouden. Ik vond donkergrijs er erg mooi bij staan en mijn moeder ook. Mijn sm was juist helemaal voor een donkerblauw pak (mijn jurk was ook een soort blauw). Toen had ik zoiets van: o jee, dat vind ik juist NIET mooi! Mijn sm zou uiteraard met mijn man een pak uitzoeken. Ik heb het zo opgelost: ik heb mijn man het staaltje meegegeven van mijn jurk. Dat hij de kleur wist kon me niet zo boeien, hij had namelijk geen flauw idee hoe de jurk eruit zou zien. Ook heb ik er duidelijk bij gezegd dat ik donkergrijs het mooiste vond. Op deze manier kon hij ZELF het pak uitzoeken, zonder dat zijn sm zou staan roepen dat deze kleur niet goed was. En als je dan als man niks weet van de kleur o.i.d. dan ga je daar maar in mee.....
    Hij kwam uiteindelijk in een donkergrijs pak aanzetten op de dag zelf :D En de stropdas die erbij zat was PERFECT.

Laat je vriend (het is zijn moeder) het gesprek aangaan. Want anders blijven er dingen knagen. Dat heb ik nu nog steeds. Het is een te lang verhaal om hier allemaal neer te zetten maar mijn sm heeft zich zo met bepaalde dingen bemoeid dat ik daar dus niet vaak meer kom. En als er kleinkinderen komen dan betrek ik ze dus er niet bij zoals ik ze bij onze bruiloft heb betrokken. Erg jammer voor ze maar ik ga niet weer zitten stressen.

Probeer je nog wel te genieten van de voorbereidingen? Het blijft een bijzondere tijd.

3. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    #43 giebel, 18 feb 2013
    Laatst bewerkt: 18 feb 2013
    Jeetje wat ben ik blij met mijn familie en schoonfamilie... We zijn 3 jaar geleden getrouwd. Ik kreeg wel de jurk, mijn man niet het pak. Ik nam mijn moeder, zus en schoonmoeder mee. Schoonmoeder omdat die zelf geen dochters heeft en het anders nooit mee maakt terwijl ik wist dat ze het wel heel leuk zou vinden. Ook omdat ik wist dat zij met mijn man mee zou gaan. Mijn man besloot zelf mijn moeder ook mee te nemen...de beide moeders en hij hebben samen een prachtig pak uitgezocht, die heel mooi was bij mijn jurk!

Verder was het een prachtige dag, en niemand heeft ergens zijn ongenoegen over uitgesproken... Als er al dingen waren waar mensen twijfels over hadden .(ik kan niet bedenken wat...) Hebben ze dat voor zich gehouden en zo hoort het ook vind ik.

Ow ja, toch kleine discussie met mijn ouders; betaalden de jurk en alle toebehoren, want "hoort zo", kochten een tuinset als kado "want de jurk is niet een kado voor mijn man", ik had ze gezegd dat dat dan ook echt genoeg was en kregen op de dag toch nog een envelop met 50 euro "zakgeld" voor tijdens de huwelijksreis... Stoute ouders;)

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Heb het er nog eens met vriend over gehad.
    Hij geeft me wel gelijk dat zijn moeder nogal vreemd heeft gehandeld wat het pak betreft.

Nu kan het natuurlijk gewoon zijn dat ze zichzelf er niet prettig bij voelde (al vind ik dat nog onzin). Maar het feit dat ze daarna helemaal holaderie was erover maakt het gewoon vreemd.

Plus het feit dat ze er nog een opmerking achteraan maakte van;
    Het is mijn cadeau niet, dus ik vond het nu niet erg dat ze meeging?????

Vriend gaat dus ook inderdaad even met haar praten, want op de manier zoals het nu gaat is het dadelijk een emmertje wat overloopt en dan heb je weer ruzie.

Deel Deze Pagina