Stel ik me nu aan? Geen babyshower

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikke88, 12 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke88

Ikke88 Actief lid

15 dec 2014
    327
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben momenteel 37 weken zwanger.. Krijg ik vandaag een berichtje van een vriendin dat ze een baby Shower wilde organiseren voor vrijdag avond maar omdat ik toevallig al wat anders had die avond ging het niet door kon gaan en er was geen andere datum mogelijk.

Zijn het me hormonen of is het gewoon hypocriet? Wat een onzin dat het alleen op een vrijdag avond kan terwijl ik al 37 weken ben. Het kan al 10 weken elk weekend. Verder ook nog benoemen dat ze het erg graag hadden georganiseerd, net alsof alle moeite wel is gedaan oid maar omdat ik toevallig 1 avondje niet zou kunnen.. De goede wil was er wel hoor Maarja er was geen datum.... Zeg dan gewoon niks.. Een vrijgezellenfeest voor een andere vriendin voor van de zomer wordt nu al druk over gebrainstormd hoe dat moet worden georganiseerd. Voel me gewoon een beetje vergeten om het zo maar te zeggen.

Zeg dan gewoon niks en niet dat je het had willen organiseren, kan er echt even slecht tegen momenteel.. Je ziet elke dag wel een baby Shower langs komem op Facebook en had er stiekem wel op gehoopt, ik zou vandaag een verrassing krijgen wat ik al 2 weken hoorde en ging er toch een beetje vanuit dat het een baby Shower zou zijn maar helaas..

Misschien moet ik me niet zo aanstellen en zijn het de hormonen maar ik vind het gewoon jammer zeg dan ook niet dat je het had willen doen aangezien er dan echt heus wel een datum was of er desnoods 1/2 personen niet bij zouden zijn..

Sorry moest het van me afschrijven

2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Sorry maar 'een vriendin' stuurt je zoiets niet... Dan zorg je dat het werkt, dan pak je een andere avond en dan komen de meiden die dan toevallig niet kunnen maar niet... Ik snap het heel goed, ik vind niet dat je je aanstelt! zou denk ik hetzelfde gevoel hebben...

Ik wil wel een virtuele babyshower voor je houden hoor! :)

3. Gewoonmama

Gewoonmama Actief lid

4 sep 2015
    255
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit inderdaad!

4. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Je stelt je helemaal niet aan! Wat een rot berichtje..
    Als het echt zo is had ze op z'n minst kunnen zeggen dat het niet door gaat maar jullie samen een fijne dag/avond ervan gaan maken!
    Wat zeggen je andere vriendinnen hiervan?
    Herken je gevoel helemaal hoor. Hier ook nog geen woord gehoord over een babyshower oid. Terwijl een andere vriendin al weken van te voren wist wanneer haar shower was.

5. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ik vind een babyshower zelf eigelijk gewoon onzin...
    Voor mij hoeft het ook echt niet.
    Maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

Ik zou je gevoel gewoon uiten naar je vriendin. Als ze een echte vriendin is kan ze hier gewoon tegen

6. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik vind een babyshower ook onzin, maar ik begrijp je gevoel helemaal. Dit is simpelweg niet leuk. Jou een worst voorhouden en dan zeggen "Oeps! Ach jee, wat jammer nou!" :p

Kan me goed voorstellen dat het lullig voelt voor jou :(

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kansloos . Hou dan gewoon je mond dicht . Ik krijg het idee dat er gewoon niets is gepland en ze dit als smoes gebruikt en jou de schuld ervan probeert te geven.

8. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Belachelijk!!
    Zelf vind ik een babyshower onzin en heb dit meerdere malen aangegeven bij mijn familie dat ik het echt liever niet wil. Niet om ondankbaar te zijn maar meer omdat ik er helemaal niet van hou om in het middelpunt te staan.. En wat denk je? Gisteravond 'moest' ik mee.. En al was het nou nog bij iemand thuis... nee jn het drukste restaurant van de stad.. ohh wat voelde ik me opgelaten en stiekem ook een beetje vrrdrietig... Waarom wordt er zo over me heen gelopen? Mijn man heeft het geprobeert tegen te houden maar ook naar hem werd niet geluisterd.. .

Meid wat had ik mijn babyshower graag aan jou gegeven! Verwen jezelf lekker met een etentje met je man ofzo! Heb je verdiend!

9. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik snap je frustratie! Ze had dat berichtje echt niet hoeven sturen... Waarom ook echt? Alsof je haar dan dankbaar moet zijn 'dat ze er aan gedacht heeft' nou super.. Bedankt.. Jammer dat je gehoopt had op een babyshower en deze niet gekregen hebt:( maar ach er zijn ergere dingen op de wereld. Ik zou me daar nu niet druk meer om maken, je hebt wel wat anders aan je hoofd denk ik ;). Kijk gewoon lekker uit naar de komst van je kleine op je eigen manier en laat je verwennen door je man!

10. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik vind niet dat je je aanstelt. Echt niet. Begrijp je zelfs heel goed en ik zie dit zo ook nog wel gebeuren in mijn eigen vriendinnen kring.

11. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Wat een verstand zeg! :$
    Je eerst lekker maken en dan jammer dan. Gewoon lekker subtiel zeggen dat je je er erg op had verheugd.

12. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ik zou haar het net zo zeggen als dat je het hier neerzet: "Die en die gaat trouwen en daar zijn jullie nu al voor bezig en een babyshower voor mij was te veel? Top gedaan! Weet ik genoeg voor wanneer jij zwanger bent."

Aan mij zouden ze een hele slechte hebben ;)

13. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Haha, ik zou dat ook zeggen. Vervolgens heb ik wel vaak woorden net iemand, daardoor.

14. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Pfff klinkt eerder dat ze gewoon niks heeft geregeld en ze zich een beetje schuldig voelt en probeert de schuld bij jou te leggen. Omdat je juist die avond plannen had.... Een vriendin zou dit niet doen.

15. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Nou, ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet snel op m'n teentjes ben getrapt en daarnaast ook nog eens vaak niets durf te zeggen :D Maar in dit geval zou ik dit niet los kunnen laten! Vooral omdat ik van mezelf weet dat ik voor een ander talloze babyshowers heb georganiseerd en dan mag je toch hoogstens van goede vriendinnen wel iets terug verwachten. :$

16. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Precies dat. Ik heb laatst een grote discussie gehad met vrienden omdat elk jaar opnieuw NIEMAND naar een feestje wat wij organiseren kan komen maar wij wel altijd naar (meerdere op 1 avond nog wel) hun feestjes komen. Was het echt zat. Ja, ik verwacht wat terug. Iets met 2 kanten. Sommige vinden dat een raar begrip, zeiden ze...

Dus ik begrijp je. Je voelt je gewoon alleen als je "vrienden" zo doen.

17. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Als je de vriendschap op het spel wilt zetten zou ik ook zo reageren, maar zou eerst bedenken wat je daarmee wilt. Jullie zijn allebei volwassen dus ik zou gewoon bellen en zeggen: hey , even over die babyshower, ik voel me daar echt wel beetje tot over want hoe jullie met dat huwelijk bezig zijn gaf me toch wel een beetje de hoop dat er ook iets van een shower georganiseerd zou worden. En kennelijk was dat ook het plan zoals je appte, maar nu lijkt het net of er maar 1 optie was.

En dan maar kijken wat het gesprek doet.

Nu heb ik sowieso niks met showers en al helemaal niets met "vriendinnen" en bij behorende verwachtingspatronen want in zie me daar zoveel ellende vanaf komen. Alsof vrouwen linksom of rechtsom een vriendschap verkloten:p

Ik richt me lekker op leven met mijn man, we hebben een aantal mensen in ons leven met wie we heel goed kunnen en waar wij voor staan en die voor ons staan en dat zijn gek genoeg de mensen die we niet eens zoveel zien, omdat die ook lekker met hun eigen leven bezig zijn .

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje ik vind dat wel gemeen. Je bent 40 weken zwanger dus in al die weken was er heus wel een datum waarop het wel kan. En dan zo'n achterlijk berichtje.
    Bij beide zwangerschappen heb ik een babyshower gehad. Bij de 1e van mijn familie en bij de 2e van mijn schoonfamilie. Bij de 2e keer hadden ze op een woensdagochtend tafels gereserveerd bij een tentje waar je turks kan ontbijten. Het was heel leuk. Dus het kan altijd wel en ik zou haar dus ook gewoon laten weten hoe jij je erover voelt.
    Dan had ze gewoon niks moeten zeggen.

19. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Een babyshower is in mij ogen een uit Amerika overgewaaide manier om extra cadeautjes binnen te harken. Ik ga om die reden niet naar showers en wil er zelf ook absoluut geen.

Maar goed, de manier waarop het bij jou is gegaan vind ik dan wel weer sip. Zeg dan inderdaad niets en kom niet met het zwakke excuus dat het alleen die avond kon. Je bent niet maar 4 weken zwanger.

20. xzonnetjex

14 okt 2015
    68
    0
    0
    Je stelt je echt niet aan hoor. Ze weten toch al even nu dat je zwanger bent. Joh, het had er al kunnen zijn! Wat is dit nou weer voor belachelijks dat ze nu nog last-minute wakker zijn geworden van 'o misschien moeten we nog wat doen'. Ik zou me gekwetst voelen en ik denk dat je dat best mag zeggen.
    Ik zou me alleen niet focussen op 1 iemand die er nu wat over zegt, want er zijn veel meer mensen om je heen die ook absoluut niet de moeite genomen hebben. Bah bah bah, ik word hier een beetje naar van. Iedereen heeft het waarschijnlijk gewoon veel te druk met van alles en nog wat. Maar vergeet niet dat jij hier niets aan kan doen, je bent wel toch een soort van het slachtoffer, maar twijfel niet aan jezelf hoor. Dit is hun fout.

Deel Deze Pagina