stel ik me nu aan?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door suze30, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat is het nadeel als zoiets wordt opgeschreven. Bij ons worden dingen alleen mondeling besproken en dan zeggen ze hetzelfde, maar komt het heel anders over. Meestal herken ik zijn gedrag daar ook thuis en dan beaam ik dat ie inderdaad wat lastig is de laatste dagen. Ze vertellen me ook wanneer hij heel lief is geweest, of wanneer hij bijvoorbeeld veel heeft gebrabbeld of een boefje was die dag (in de positieve zin). Maar eerlijk is eerlijk, soms is het ook een onwijs dwarse dreumes.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tja maar waarom moeten ze dat er dan inzetten? is naar mijn mening wel negatief.. je kan dat ook op een andere manier zeggen als je de ouders persoonlijk spreekt... maarja ik zou gewoon hebben gevraagd hoe dit bedoeld wordt...

3. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb er naar gevraagd en idd ook de "hoofdleidster"vond het erg negatief overkomen, de desbetreffende leidster die het had geschreven komt net van school en moet nog een hoop leren wat dat betreft, ze gaven wel aan dat danique wel een bewerkelijke baby is, maar dat wist ik zelf ook wel:p

ik heb nu ook wel aangegeven dat ik geen verhaaltjes meer hoef in het schriftje, ik overleg het liever zo met de leidsters hoe de dag is gegaan..

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    ik denk dat je het zwaarder opneemt dan dat er bedoelt wordt

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik werk zelf ook op een dagverblijf. Ik vind het al raar, dat ze geen tijd hebben voor een mondelinge overdracht! Daar hoor je, vind ik, tijd voor te nemen. Al is het maar heel erg kort. En als je dan ook nog eens thuis komt en er staat zoiets in je schriftje, dan kan ik me voorstellen dat je daar verdrietig en boos over wordt.
    Goed van je dat je het hebt uitgesproken!
    Wel jammer dat je nu niets meer in het schriftje wilt, ik vind dit, juist ook, voor mijn zoon een toegevoegde waarde hebben. Hij kan straks nog eens lezen wat hij toen deed etc. Nou moet ik zeggen dat er altijd leuke verhaaltjes in staan en als hij eens moeilijk gedrag vertoond, dan maken ze er weer een humoristisch verhaaltje van. Bijv. deel van zijn boterham wilde hij wel, maar de rest vloog uit kwaadheid over de tafel en zat in mijn haar. Tja...daar kan ik dan om lachen, want ik zie precies mijn zoon!

6. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    goed dat je het aangegeven hebt want eht staat er inderdaad een beetje raar en negatief.. zou dit niet leuk vinden en denk meteen jullie worden ervoor betaald..
    maar hier erg tevree over kdv dus zou het anders opvatten dan wanneer je een negatieve smaak hebt... hoop wel dat de leidster word aangesproken..

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ja de een is van nature wat zwaarder op de hand dan de ander denk ik. de een zou erom gelachen hebben de ander trekt het zich aan. en ik denk zeker als het je eerste kindje is dat je het jezelf dan makkelijker aantrekt als iemand iets "negatiefs"over je kleintje zegt. dat is altijd moeilijk maar zal in de toekomst echt nog wel vaker gaan gebeuren. zeker als je met mensen in anraking komt die zelf nog erg jong zijn en geen kinderen hebben of toch wat minder feeling ermee hebben. maar het grote nadeel van "geschreven" woorden is dat ze soms erg hard kunnen overkomen en wellicht minder hard bedoeld zijn of zelfs verkeerd geinterpeteerd worden. als jij je prettiger voelt met mondelinge overdrachten en de leiding vind dat prima is het zo opgelost naar ieders tevredenheid.

8. mama juul

mama juul Lid

25 dec 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik vind het een belachelijke rapportage.
    als het goed is hebben ze geleerd hoe ze iets moeten overbrengen aan een klant ( want dat ben je )
    dit is niet concreet en het is subjectief, zo hoort het niet !
    zit zelf in het vak en dit wordt bij ons niet geaccepteerd.
    zoals nu komen daar misverstanden van......

ik begrijp je wel, ik zou er ook een knoop van in mijn buik krijgen

juul

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meis

ik vindt het erg raar geschreven. (werk zelf in de kinder opvang. ) en zou het zelf niet zo omschreven of geschreven hebben. wel jammer da tje nu niks meer in haar schriftje wilt tis juist zo'n leuk na slag werk voor later.

nou is het daarom ook bij ons de regel dat we niet over voedingen ontlasting en slaapjes schrijven (of het moet iets grapigs zijn) schrijvn maar echt over wat het kindje gedaan heeft.

dus bv

lieve .....

vandaag was je lekker op de mat aan het spelen.
    Je was aan het oefen met om te draaien. maar dit lukt je nog niet helemaal. als het je niet lukt wordt je erg boos.

dat kan een stukje bij ons zijn.

en mocht er een kindje bij ons heel veel gepoept hebben opmschtijf ik het nog wel eens zo

jeetje moppie was is dat toch. je hebt vandaag al 5 x een poep broek gehad. heb je een beetje last van je buikje.

dan kan mama of papa het thuis ook in de gate houden en staat het er een stuk leuker

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Vind d emanier waarop ze het op hebben geschreven niet zo netjes.
    In mijn mapje stond donderdag dat ze een beetje een mopper middagje had gehad.
    Ik heb daar niet zoveel moeite mee omdat de ondertoon anders is dan dat ze schrijven dat ze veel werk aan haar hebben gehad.

Vind wel dat je misschien iets wat teveel op je nek haald door het hele schriftje dan maar weg te schrijven.
    Ik vind het juist leuk om te lezen hoe het is geweest ondanks dat ze dat al verteld hebben aan mijn moeder.

11. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik neem het schriftje weer gewoon mee en er wordt weer in geschreven, jullie hebben wel gelijk dat het jammer is om dat nu helemaal niet meer te doen, daar kwam ik nu zelf ook achter;)

ik weet niet meer wie het zei, maar het is mijn 3e, maar ook nu wens ik gewoon normaal " behandeld" te worden en dan maakt het denk ik niet uit of het de 1e of 3e is....het blijven je kinderen.

bedankt voor jullie reacties en meedenken!

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    gelukkig een beetje laten bezinken.

Het maakt idd niet uit of het je 1e of je 10e is ze hebben je met respect te behandelen en je kind goed te verzorgen.

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hier wil ik me bij aansluiten.
    Ze kunnen het wel anders bedoelen maar dit geen manier van rapporteren. Ikzelf heb een deel van de verpleegkundige opleiding gedaan en daar word een hoop aandacht gegeven aan rapporteren omdat dit ontzettend belangrijk is!

Het verbaast mij dus juist zeer dat iemand die net van school komt een dergelijke rapportage schrijft, ik was hier tijdens mijn opleiding zeker niet mee weggekomen.

Het is voor meerdere interpretaties vatbaar; negatief, luchtig, een grapje...

dus om antwoord te geven op je vraag; nee je stelt je niet aan.

Deel Deze Pagina