Stel ik mij aan? Kind proeft bier

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Miera, 20 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.898
    113
    Even over het dikgedrukte.
    Dieren die antibiotica hebben gehad, mogen niet geslacht worden. Ons drinkwater bevat, denk ik, meer ab en andere medicijnresten dan vlees.

    https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/veilig-eten-en-e-nummers/zit-er-antibiotica-in-vlees.aspx
     
  2. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Zoals uit de link ook blijkt krijgen vrijwel alle slachtdieren (preventief) ab. Echter geldt er een wachttijd tussen toedienen van ab en het slachten, zodat de resranten in ons vlees niet boven wettelijk ingesteld maximum komen.
    Juist over dat toegestane deel ab in het vlees bestaat discussie.
     
  3. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Poeh ik zou er echt niet van gediend zijn en dat ook wel even duidelijk maken. Misschien niet meteen boos, maar wel echt aangeven dat dat ver over mijn grenzen heen gaat. 1 slokje alcohol is wel degelijk schadelijk voor kleine kinderen. 1 slokje sterke drank is genoeg om alcoholvergiftiging te veroorzaken bij een kind van 10 kg. Dan is 1 slokje bier wel minder erg, maar zeker niet onschadelijk.
     
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    My thoughts...
     
  5. Lovetrust

    Lovetrust Actief lid

    27 jan 2010
    390
    171
    43
    Nee, absoluut niet nodig en ik zou het ook wel zeggen wat mijn mening er over is maar ik zou er ook geen heel gevecht van maken.
    Ik weet zelf nog heel goed dat ik een kind was en wij een feest hadden, in mijn familie is iemand alcohol verslaafd en hij dronk dus cola met drank (geen idee meer wat) er in en dat moest en zou ik ook hebben, ik zou een jaar of 10 geweest zijn en mijn tante zei prima, dan krijg jij dat ook en gaf een glas met veel alcohol en een klein beetje cola, GADVER wat vond ik dat goor! Nu drink ik helemaal geen alcohol, nooit gedaan ook, wat champagne bij openingen van het een of ander maar dat is het dan ook wel, ik vind het nog steeds niet lekker en dat ene slokje op dat feest herinner ik me nog steeds dus wie weet heeft dat er wel aan geholpen dat ik niet drink
    maar zoals ik al zei, een kind van 4 aan de bier is niet nodig, ik bleef ook altijd bij mijn vader vragen om bier te proeven toen ik jonger was, heeft hij ook nooit gedaan
     
  6. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Je moet wel erg veel gistend fruit eten wil je aan dezelfde hoeveelheid alcohol komen van bier.
    Nou ben je echt niet meteen helemaal van de wereld van 1 slokje bier, maar dat kan je niet vergelijken met 1 hap gistend fruit. Ik denk trouwens wel dat 1 zo’n slok wel enig (klein) effect kan hebben op een klein kind.
    En daarnaast is het bij wet niet toegestaan.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Zou me er niet al te druk om maken, maar wel aangeven niet meer te snoepen van opa's biertje bij t afgeven de volgende keer maar gewoon moet wachten tot 16-18. (Wij hanteren bewust 16 voor thuis, duurt nog wel ff)

    Per saldo hebben we ze zelf veelal ook alcohol gegeven in de tandjes periode.(veel pijn middeltjes voor tandvlees zijn tincturen, dus alcohol). Dus houd t luchtig, ze gaan niet gelijk stuk.
     
    wwrr en Annabel274 vinden dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou er geen scène van maken maar wel zeggen dat je dat niet wilt hebben.

    Hier heeft de jongste een keer de lepel van mijn moeder gepikt die avocaat aan het drinken was.
    Hij mocht elke keer een klein hapje slagroom en ineens was die zo snel dat die de lepel pakte en in zijn mond stak.
    Daar zat dus avocaat op.
    Hij had het gelijk afgeleerd :roflmao:
     
    Athina vindt dit leuk.
  9. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Volledig terecht om daar even over in gesprek te gaan mijns inziens. Cola/sinas a la (ook al vind ik de regels van de ouders ook bij opa en oma gelden), maar bier?? Gewoon totaal onnodig..
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Oh, ik zou er wat van zeggen hoor, dat je dat niet meer wil hebben in de toekomst.
    Het is toch een andere generatie, ik mocht ook altijd mijn vinger door het schuim halen als kind van mijn ouders en bij opa en oma. Mijn moeder had mijn zoon laatst ook nog het schuim van haar biertje laten drinken toen ze oppaste. En mijn vader wou mijn kind toen het een paar weken oud was het schuim van de de cappuccino geven, heeft mijn dochter toen ze baby was zonder zitje in de auto vervoerd (nog wel in de gordel) etc. Gewoon duidelijk aangeven dat je dat niet meer wilt hebben.

    Zelf ook eens gehad dat ik vergeten was dat ik een advocaatje met wat slagroom erbij had gekregen in een restaurant, toen was mijn zoon net een jaar en die had het zo op voor ik er erg in had. Nou ja, kan gebeuren.
     
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Precies dit. Gewoon op een normale manier zeggen dat je dat niet wilt hebben. Geen groot probleem van maken verder
     
  12. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja eenmalig geef ik er ook niet om. Mijn zoon drinkt bij mijn schoonouders regelmatig slokjes van opa zijn radler 0.0. Eerst vond ik dat ook niet zo tof. Later dacht ik: ach zit geen alcohol in. Vooruit maar.

    Mijn opa gaf me vroeger een slokje jenever als ik niet wilde slapen. Werkte prima, ik leef nog steeds, ben geen alcoholist. Sterker nog, ik drink helemaal niet.

    Zou me om dat ene slokje niet zo druk maken. Maar als het vaker gebeurd zou ik er wel wat van zeggen dat je niet wil dat hij alcohol krijgt.
     
  13. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik had het niet oké gevonden. Maar zoals je zelf al zegt had je vader geen slechte bedoelingen. Ik zou gewoon op een rustige manier zeggen dat je dit voortaan niet mee wilt.
     
  14. Miera

    Miera Lid

    8 jul 2019
    43
    140
    33
    Bedankt voor jullie mening. Ik heb het inmiddels besproken en hij gaat het niet meer doen. Hij was zich niet van kwaad bewust en had geen slechte bedoelingen. Prima dus, het frisdrank vind ik geen probleem dus dat blijft zo.
     

Deel Deze Pagina