Hoeveel cola mag een kind van 4?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door HappySam, 4 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappySam

    HappySam Lid

    4 aug 2019
    59
    10
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Komende week pas ik op mijn nichtje van 4. Zelf dronk ik op die leeftijd ook cola maar nu vraag ik me af hoeveel cola mag een kind van 4 eigenlijk? Ik heb het wel over gewone cola want light is natuurlijk slecht door alle toevoegingen om het light te maken.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!!
     
  2. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    :roflmao:
    Ik pak vast popcorn.
     
  3. Miles

    Miles Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    #volg
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Je kan ook kindercola kopen. Is cola limonade met prik, zonder cafeïne.

    Peuter krijgt hier incidenteel ook cola (oooooh ja zielig, vreselijk. Slechte moeder), klein glaasje al dan niet aangelengd met water. De zero variant. Op aanraden van artsen notabene, hij heeft periodes dat hij dagen niet eet en amper drinkt: cola gaat er vaak nog een beetje in. Kind laten uitdrogen is zieliger dan cola zeiden de artsen.
     
    HappySam vindt dit leuk.
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.567
    7.392
    113
    Serieus, cola voor een 4 jarige? o_O
    Hier kregen ze toen helemaal nog geen koolzuurhoudende drankjes.

    Joh, haal lekker een fles ranja, dat lusten ze bijna allemaal wel en anders vraag je het aan de moeder, dan zit je altijd goed :thumup:
     
  6. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ik ga maar gewoon serieus antwoord geven.
    Onze kinderen van 11 en 8 mogen sinds een jaar op vrijdagavond altijd een glaasje cola en een bakje chips want dan is het film of spelletjesavond. Onze dochter van 4 drinkt dan altijd aanmaaklimonade maar ze mag wel eens een klein beetje cola “proeven” omdat ze het ziet van de oudste 2. Dit is niet meer dan een kwart van een klein glaasje. Meer vindt ze ook niet lekker
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Geen. Maar dit is vast geen serieuze vraag.
     
  8. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Mijn jongste dochter is tien en zij drinkt heel af en toe een piepklein glaasje. 1 keer per twee maanden ofzo.
    Mijn oudste vindt het vies dus die drinkt het sowieso niet, verder drinken mijn kinderen nooit iets met prik.
     
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Trololol
     
  10. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    fwehjpg.png
    Bijna goed:roflmao:.


    Maar, mijn toen 4 jarige mocht op zijn verjaardag een glaasje cola. En nu nog steeds op zijn verjaardag of die van zijn broertjes.
     
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou voor cola-berenburg gaan, worden ze lekker rustig van :cool:
     
  12. HappySam

    HappySam Lid

    4 aug 2019
    59
    10
    8
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Reacties over cola zijn vaak heel hatelijk, maar als kind dronk ik het ook vaak als ik misselijk was. En als tante hoor je toch ook dingen te geven die ze normaal thuis niet of weinig mogen eten of drinken. De lekkere dingen als chocola, cola, popcorn, kinderkoffie, dat soort dingen
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Tja, bepaal zelf wat je normaal vindt. Genoeg sapjes en drankjes specifiek gericht op kinderen die bv meer suiker bevatten.
     
    HappySam vindt dit leuk.
  14. HappySam

    HappySam Lid

    4 aug 2019
    59
    10
    8
    Vrouw

    Dankjewel voor je reactie. Van haar moeder mag ze nog niet eens chipjes of een koekje. Laat staan cola. Dus nee, moeders vraag ik niets.

    Maar ik dronk het als kind ook, liters. En mankeerde nooit iets. Alleen tegenwoordig is de "haat" naar cola erg groot. Als tante mag je toch juist de dingen geven die ze normaal niet mogen?
     
  15. HappySam

    HappySam Lid

    4 aug 2019
    59
    10
    8
    Vrouw
    Waarom zou dit geen serieuze vraag zijn. Ben zelf geen moeder maar in mijn tijd was cola heel normaal. Lekker uit de fles ook ipv een glas.
     
  16. HappySam

    HappySam Lid

    4 aug 2019
    59
    10
    8
    Vrouw
    Dan zou ik voor de Red Bull gegaan zijn, dat is wel grappig
     
  17. HappySam

    HappySam Lid

    4 aug 2019
    59
    10
    8
    Vrouw
    Nee dan had ik Red Bull gekozen.... gaan mensen als jij vast helemaal op los.
    Is een serieuze vraag omdat tegenwoordig niks meer kan/mag...
     
  18. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Even ervan uitgaande dat dit topic echt is.. als ik er als ouder achter kom dat "jij" als tante dit achter mijn rug om doet terwijl je weet dat ik dit absoluut niet wil, zou het meteen de laatste keer zijn :) Mijn dochter vertelde alles al op die leeftijd, dus ik zou even voor jezelf inschatten hoeveel gezeur dit jou kan opleveren en of je het dat waard vindt..
     
    Paardenbloem, Syane, MaMa en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Ik zou dan toch de wensen van haar moeder respecteren.


    Ter info, mijn dochter van 4 krijgt af en toe een bodempje als ik een glas cola drink. Maar die vraagt ook steeds om koffie want dat vindt ze zo lekker. (Krijgt bij oma soms een theelepeltje).
     
  20. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Gewoon niet doen.. als je nog vaker wilt oppassen
     

Deel Deze Pagina