Je gaf zelf aan dat je het zo gemeen vond dat hij dat zei. Dan zeg je het vervolgens terug zegt om hem te kwetsen. En nu er opmerkingen over komen, lijk je het wat weg te praten. Maar zoals ik al zei, vind ik het een apart topic. Heb het idee dat er steeds meer uit de kast wordt gehaald.
Wat ik me zo voor kan stellen van zijn kant. Hij verteld jou dat hij jaren geleden een trio heeft gehad met een vriend en een vriendin. Hij ziet dat je schrikt en probeert onhandig het af te zwakken door te zeggen dat zij een slet was waarop jij hem een hoer noemt. Een dag later zegt hij dat het een grap is, misschien omdat hij ziet wat het met je doet en je zo probeert gerust te stellen, misschien omdat het echt een (slechte) grap was. Over het maagd zijn. Misschien had ie toch ergens spijt of het gevoel dat hij voorheen verkeerd bezig was voor hij jou ontmoette en vond hij het fijn om met een maagd opnieuw te beginnen. Zou dit allemaal een realistische optie kunnen zijn? Laat eerst alles even bezinken en ga dan een open en eerlijk gesprek met je man aan zonder veroordeling.
Ik vond het eigenlijk wel een goed idee van iemand om aan te geven dat je het aan die vrienden gaat vragen. Je zal direct duidelijkheid hebben of het gebeurd is of niet. Verder vind ik het een raar verhaal. Hij wil geen sex met een andere man maar doet het wel met een andere vrouw en man? Hij noemt de vrouw een slet, jij hem een hoer? En nu reageer je alsof degenen die reageerden raar zijn omdat ze dat soort opmerkingen niet normaal vinden.
Ik heb alleen jou verhaal gelezen, maar er is kennelijk iets mis (gegaan) in jullie communicatie. Dat zou ik aanspreken, want het gaat hier over veel meer dan over een trio. Dat hij eerst iets verteld, jij daar daarna op reageert, hij er over doorgaat en het daarna ontkent. Vertel hem wat dat met je doet, dat je niet meer weet wat je moet geloven en dat je je daardoor niet gerespecteerd voelt. Dat lijkt me op dit moment belangrijker dan te weten of hij nu wel of niet met een ander stel naar bed is geweest ver voor jij in zijn leven kwam.
Ik heb dit verhaal al eens gelezen op viva. Een jaar geleden ofzo. Zal wel toeval zijn hoor, maar dat was precies hetzelfde. Verder vind ik het allemaal niet zo bijzonder die trio. Ik geloof niet dat het een grap was.
Het gaat niet om jullie taalgebruik, maar om de manier waarop jullie communiceren. Het komt mij niet echt volwassen over. Je man biecht iets op dat ver voor jouw tijd gebeurd is. Hij ziet dat jij hiervan schrikt en hem negeert. Daarom probeert hij het af te zwakken, nu door te zeggen dat het een grap is. Als je gewoon open en eerlijk met elkaar kan praten, komen er niet dit soort rare sprongen in jullie communicatie. Logisch dat je nu niet weet wat te geloven. Ga het gesprek aan zonder oordelen, laat jouw misselijkheid even achterwege.
Mens waar maak je je druk om. Of het nu wel of niet is gebeurd, het was voor jouw tijd dus wat maakt het uit als hij een andere vrouw '' Slet '' heeft genoemd of dat hij een trio heeft gehad. Zou er geen moment wakker van liggen. Zou er geen moment wakker van liggen. En geloof mij, ik ben een echte beelddenker en zou echt wel een beeld voor mij halen als mijn man zoiets zou zeggen maar zou ik mij druk maken? Nee absoluut niet, het is zijn verleden en zolang hij zich nu gewoon '' gedraagt '' in zijn taalgebruik dan zie ik het probleem niet zo. Dat je hem nu negeert vind ik echt kleuterschool leeftijd gedrag. Alsof hij zich moet verantwoorden voor wat hij in zijn verleden heeft gedaan, doe ff normaal joh. Dit is een beetje moeilijk doen om het moeilijk doen vind ik eerlijk gezegd,
Oh dat heb ik ook! Sowieso met veel feministen heb ik dat. Volgens mij is het dat ze zo gericht zijn op alles wat oneerlijk is voor vrouwen en dan krijg je van die klaagzangen. Terwijl er wel meer oneerlijk is en daar hoor je ze niet over. Ik heb het ook met Sylvana Simons.