stel ik mij nu echt aan??????

Discussie in 'De lounge' gestart door gordijn, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Hoelang woont je man in Nederland?

Ik wil je niet bang maken maar lijkt net of hij zijn zus belangrijker vind dan jouw en jullie bloed eigen dochter :(

Wij zijn allemaal in Nederland geboren en getogen maar een familielid was ook getrouwd met iemand uit een andere land. Hij was 5 jaren samen met haar totdat hij een Nederlandse paspoort en hijh ging van haar scheiden o_O

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

dat idee heb ik dus ook :x

3. gordijn

gordijn Lid

18 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt dames voor jullie mening!! ik ben dus toch niet gek.

ik moet er ook nog even bij vermelden dat ik al sinds november vorig jaar met een afgelopen rijbewijs rij omdat we nog geen geld hadde om een nieuwe aan te vragen:) en we waren ook nog eens 10 jaar getrouwd en daar heb ik nog niet eens een roosje voor gehad:x
    sorry dat moest er ook nog even uit:(

4. gordijn

gordijn Lid

18 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee dat gedeelte hebben we al achter ons,we zij nu 10 jaar getrouwd en zolang is hij dus al hier en heeft ook al 3jaar zijn nl indentiteit.

hij is gewoonlijk heel erg lief hoor en helpt mij met alles daar niet van;)
    maar ik snap hem af en toe niet,een hele tijd geleden vroeg zijn zus ook weer eens om geld en toen had hij wel zoiets van,ze heeft nu een man,laat hun zelf maar hun eigen problemen oplossen en wij de onze!
    daarom snap ik ook niet dat hij nu zo reageert:(

5. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Hij kon mij de boom in...
    dat geld ging daar dus NIET heen en ik zou die zus zelf mailen/bellen dat ze dr laptop maar moet verkopen.

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Weet je wat een boete kost voor het rijden zonder geldig rijbewijs! Minimaal 60 euro. Weet je dat als hij te lang verlopen is je opnieuw examen moet afleggen? Dat was in mijn tijd ook al een paar honderd gulden (zal nu wel in euro's tegen de 100 aanzitten?).

Al met al ben je goedkoper uit als je je rijbewijs laat verlengen. Wacht daar niet te lang mee! Dat is toch belangrijker dan een internet abonnement?!

Laat je man zijn prioriteiten stellen. Ik zou er heel duidelijk over zijn. Jullie zijn toch ook zijn familie....ik snap dat niet.

7. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Oooh gelukkig!!! Want mijn tante was getrouwd met iemand uit een andere land en meneer kreeg zijn paspoort en verliet haar!

Ik denk dat je man een lieve man is die iedereen tevreden wilt stellen, maar soms moet hij ontploffen en dat doet hij tegen jouw omdat jij dichtbij hem bent en omdat hij zoveel van jouw houdt.

Ik denk dat hij zijn zus gewoon moet helpen maar dan met een bevestiging dat dit de laatste keer is :)

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nee, je stelt je niet aan.. als het er niet is is het er niet punt.

Snap je man niet.. je gaat zelf toch niet zonder geld zitten? en je dochter gaat voor.. toch?

9. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    in dit geval, hoe dom het ook is heeft hij al toegezegd. Het zal voor hem qua respect van familie waarschijnlijk onmogelijk zijn om het terug te draaien. Ik zou heeeeeel erg duidelijk zijn dat je dat nooit weer wil maar denk dat je er nu niet veel meer aan kan doen.
    Wij nederlanders kunnen er vanalles over zeggen maar zoals iemand anders al zei het is in andere culturen heeeel anders.

10. SeaShell

maar als hem zus een iPhone enzo heeft is ze toch vrij modern neem ik aan? ook haar dochter werkt? en qua respect vd familie/andere cultuur..

mevrouw heeft ook geen respect tegenover jullie om elke keer geld te vragen voor luxe spullen terwijl ze zelf met haar lamme hol kan gaan werken of het aan haar man moet vragen die werkt..

totaal geen medelijden met dat soort mensen, dan maar dikke ruzie met haar

als mijn man zou durven om het geld te geven zou ik hem buiten trappen, dat meen ik serieus

jij kan je rijbewijs niet verlengen wat strafbaar is, en als ze je aanhouden echt veel geld kost, en wel 250 euro aan haar geven voor een laptop, internet abbo, of luxe iphone of andere dure spullen? NO WAY

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nee, je stelt je niet aan.
    Wat er niet is, kan je ook niet weggeven/uitlenen. En als het er wel is, dan gaat eigen gezin voor (in mijn wereld althans).

Jij doet de boekhouding begrijp ik? Ik zou hem vanavond alles eens onder de neus schuiven, laten zien dat het financieel niet lekker gaat en dat dit er dus écht niet bij kan!
    En als ie het dan nog niet begrijpt dan moet ie misschien maar een krantenwijk nemen om die 250 euro bij elkaar te sprokkelen.

12. gordijn

gordijn Lid

18 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    precies meid zo denk ik er dus ook over! en weet je wat ik nu ga doen??? naar de gemeente en mijn rijbewijs laten verlengen!!!!!!!!:D;)

13. SeaShell

you go girl! laat hem maar ff lekker *&%$ is hij nou helemaal op z'n hoofd gevallen! jij en je gezin gaan toch zeker voor!! haar man moet maar voor haar zorgen en niet JOU man!

14. kalli

kalli Niet meer actief

Hoi Gordijn!

Ik ga even tegen alles en iedereen in... ;) Maar ik begin met NEE JE STELT JE NIET AAN... als Nederlandse! Maar ik herken deze problemen heeeeeel erg goed!! Ik heb soortgelijke taferelen ook gehad, mijn man komt in dit geval uit Mexico. Dit is een typisch gevalletje van cultuurverschil en dat is iets waar je heel erg moeilijk tegenaan kunt vechten, vooral omdat het familie aangaat. En dan is een neefje van een tante van de oom ook familie! Het is echt een hele moeilijke kwestie, mijn advies zou zijn om het dit keer te laten gaan, maar hier wel duidelijke afspraken over te maken voor de toekomst. Maar het blijft moeilijk meid... Succes ermee!

15. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    goed zo!!!

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wat een flauwekul zeg, die reacties over dat het zijn cultuur is.. Jammer dan! Er zijn ook culturen waarin het normaal is om ik weet niet wat voor gekke dingen te doen, dat sta je toch ook niet toe als gezond iemand?

Cultuur of geen cultuur, mijn man had de boom in gekunt met zoiets. EERST het eigen gezin, ziet hij dat niet in, geef ik hem nog een trap na. En zijn dochtertje negeren? Is hij wel helemaal goed in zn hoofd?
    Hij zou zijn zus moeten negeren, en denken: Red je dr mee.
    Die 150 kg zal ook wel een behoorlijk prijskaartje aan hangen, laat staan aan de laptop/iphone etc.

Vind het een heel vreemd verhaal!
    En culturen heb ik geen problemen mee, maar dit is toch de omgekeerde wereld.
    Je bent nu in NL, zorg maar eens dat je het gezin wat je hier hebt gesticht kan onderhouden.

Ts, succes en sterkte. Ik was flink uit mn slof geschoten. Je stelt je dus zeker niet aan!

17. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Waarom moet er perse met ZIJN cultuur rekening gehouden worden? (en ik heb echt niks tegen andere culturen hoor, voordat de discussie de andere kant opgaat)
    Maar hij is al 10 jaar getrouwd met een nederlandse en woont in nederland. Waarom niet rekening houden met de cultuur van zijn vrouw en het land waarin hij woont? Waarom moet zijn cultuur boven zijn vrouw en kind staan?

18. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

zo denk ik er ook over...plus als hij nu jullie eigen dochter niet groet als hij weggaat hoe wil hij dan verklaren dat hij zijn zus dan uit goede wil gaat helpen beetje krom..

je gaat jezelf toch niet in de schulden werken voor een ander met kennelijk luxe probleem?

19. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    tuurlijk dat #$%^#%@& wijf had het gewoon niet van hem mogen vragen! En hij is ook dom dat hij het geld geeft!! Alleen het hem laten terugdraaien.. Denk dat hij zich dan heeeeel erg aschaamt tegenover zijn familie.

20. kalli

kalli Niet meer actief

Omdat het nu eenmaal al gebeurd is, hij heeft het geld al toegezegd. Maar ik ben het er absoluut mee eens dat rekening gehouden moet worden met beiden culturen! Maar dat is aan hun om daar een weg in te vinden, die ze misschien al wel gevonden hebben, alleen ging het nu even mis. Maar nogmaals, ik geef je absoluut gelijk dat niet alleen ZIJN cultuur telt...

Deel Deze Pagina