stel ik mij nu echt aan??????

Discussie in 'De lounge' gestart door gordijn, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Waarom zeg je niet tegen je man dat je die auto nodig hebt zodat je kan gaan werken en dat dan ook daadwerkelijk doen? Jullie komen nu al niet rond dus een extra inkomen is hard nodig. Dan heb je dat probleem al getackeld, en je komt niet in de probleem als je echt weg wil bij je man.

Prima dat cultuur verschil, maar vrouw en kind zijn OOK familie!

Als jullie nu nog een bedrag aan het aflossen zijn bij zijn baas (weet niet of dit ook voor haar) dan ga je je toch niet extra in de schulden steken voor een ander die zelf zooo stom is om een abbo af te sluiten die ze niet kunnen betalen???

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Staat de auto op jouw naam?
    Zorgen dat hij die papieren niet kan vinden, dan kan hij ook niks verkopen.

Sorry meid, maar ik heb geen idee wat je met zo'n vent aanmoet. :(
    Jammer dat je financieel afhankelijk bent van hem...

3. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik ben destijds met een hoop schulden weggekomen...en met een kale flat zonder vloerbedekking zonder gordijnenen begonnen..
    nu 10 jaar later heb ik een lieve fijne eengezinswoning bijna alles afbetaald, en een goed beheer en overzicht van mijn financieën...het was de zware tijd waard!!
    jij kan het ook zoek de wegen, want als hij zo doorgaat heb je straks zowieso niks meer...
    zoek hulp zodat je je niet zo alleen hierin voelt/bent, maar iemand naast zp'ers hebt die jouw, en je kindje kunnen steunen...misschien te beginnen bij de buren...

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

:$:$:$

Ziet hij jullie als een stuk stront ofzo?
    Sorry, maar ik had hem buiten geschopt en een voetreis naar Turkije gegeven lekker naar z'n zus toe!
    Ik had echt z'n spullen gepakt en hem buiten gemieterd, dit is echt TE erg voor woorden. Heeft hij er 10 op de loop ofzo? Die is gek!!!

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb eigenlijk het idee dat het nu totaal ergens anders om gaat, ook het feit dat hij jullie dochter negeert..

Speelt er nog niet iets anders of heb je niet het idee dat hij genoeg heeft van jou/juliie/deze situatie?

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Jij kan toch gewoon lekker blijven zitten met je kindje? Ik zou HEM eruit trappen en niet zelf vertrekken. Laat hem maar bij z'n geliefde zuster wonen

Ga desnoods werk zoeken of kijk of je recht hebt op bijstand, huurtoeslag, alleenstaande ouderkorting, laat de kinderbijslag en KGB op jou naam zetten,vraag alimentatie aan,etc

Ik denk misschien rigoureus, maar kan me niet voorstellen dat er mannen bestaan die hun vrouw en kind zo behandelen
    Hij gunt jullie hond meer aandacht als jullie kind, bah!

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dat idee heb ik ook. Iets met druppel en emmer...

8. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

nee hoor jij stelt je niet aan hoor. wij hebben dit soort famillie problemen ook altijd. de broer van mijn man werkt gewoon in egypte maar hij spaart zijn geld gewoon en zijn famillie die in nederland woont (mijn man en nog twee broers) sturen iedere maand 500 euro voor zijn eten, woon kosten enz. en dan moet mijn man ook nog elke keer extra dingen voor ze betalen. en die broer in egypte maakt ook altijd schulden bij de bank in egypte en dat mogen wij dan maar weer afbetalen! echt vreselijk! ze denken dat het geld in nederland aan de boom groeit!

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    :D hahaha nou ik ook!

TS: hij wil je auto verkopen? Vind dit wel erg ver gaan!

10. Rono

Rono Niet meer actief

Look who's talking ;)

11. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    #91 Kleine Muis, 18 jan 2012
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
    ja, daar was ik dus al bang voor, dat de dingen zouden gaan escaleren op het moment dat jij tegengas gaat geven. mensen kunnen hier wel zeggen dat die andere cultuur bullshit is. maar jaag ze niet tegen je in het harnas want dan krijg je dus dit soort gezeik. zij zijn "the man" en niemand anders. dit laten ze echt niet over hun kant gaan. het is een complete schande als hij ze niet zou helpen. dat laat hij echt niet gebeuren vrees ik.

ik wil je heel veel sterkte, moed en kracht wensen.

12. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    nou sorry maar ik was toch wel even heel snel klaar met die man van je! als hij die cultuur zo belangrijk vindt dan gaat hij toch lekker daar wonen waar die cultuur op nr 1 staat..dan heeft hij ook geen "lastige vrouw" die hem dingen verbiedt..pff wat een *piepp*

13. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Waarom heb je geen contact met je familie meer als ik vragen mag? Probeer met je buren te praten, ze begrijpen je situatie. Waarom ben je bang van hem? Hij gaat je niet slaan toch? Of ben je bang dat hij gaat schelden? Woorden doen pijn maar je moet even doorbijten.

Ik ben bang dat dit hetzelfde situatie gaat worden als bij m'n tante. Hij heeft een Nederlandse paspoort en denkt dat hij in zijn mannetje staat.

Hij is de kostwinner maar je moet even geld en alle materiale shit even opzij zetten en je moet denken aan je gezondheid (dit is niet gezond), denk aan veiligheid voor jouw en je kindje. Jij wordt maar depri van zijn gedrag en dat is niet goed in een relatie. Dreigt hem dat je vertrekt. Als hij geen ruk om geeft dan weet je hoe laat het is.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Tja, zij is toch ook met die man getrouwd en wist van zijn achtergrond? De nederlandse cultuur heeft ook wel zn eigenaardigheden, geef je toch ook niet zo 1,2,3 op? Zo ben je opgevoed.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Waar staat dat ze bang van hem is?

16. hardloper

hardloper Niet meer actief

hij zal ongetwijfeld ook leuke dingen hebben anders was je niet nog bij hem, maar meis, wat een achterlijke situatie. Ik vind dat zijn reactie en de behandeling van jou en je dochter op dit moment onacceptabel is.
    Als je weg wilt (en daar moet je goed over nadenken) dan is er altijd een plek waar je heen kan.het zeggen dat ie jou auto verkoopt wil eigenlijk zeggen dat ie je ook isoleert, want zonder die auto kan je schijnbaar nergens heen.
    waarom heb je geen contact meer met je familie? ligt het aan vroeger of is het mede ontstaan door je man? wel iets om naar te kijken. aangezien je anoniem bent kan je altijd kijken of iemand hier daar mee naar wilt kijken als je twijfeld over dingen.
    ik heb verder geen verstand van een buitenlands huwelijk, maar jij hoort, en je dochter zeker, op de eerste plaats te komen.
    succes meis, wilde dat ik je kon helpen...

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wil niet zeggen dat ze ook alles weet van die achtergrond... En het is niet een kwestie van je hele cultuur opgeven...

18. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

hoe is het nu??? leef nogal met je mee...

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee hoeft ook niet, maar het word nu allemaal op cultuur gegooid en ´dan gaat ie maar lekker daar wonen´.. terwijl dit net zo goed had kunnen gebeuren maar een compleet hollands gezin waarbij beide gewoon anders over bepaalde dingen denken. En dan heb je nou eenmaal geen cultuur waarop je het kan gooien.

20. gordijn

gordijn Lid

18 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    dames ik reageer later,man is ziek thuis en kan pas straks wat uitgebreider vertellen.

Deel Deze Pagina