stel ik mij nu echt aan??????

Discussie in 'De lounge' gestart door gordijn, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Helemaal met Umm eens. "Cultuur" bepaalt niet hoe een mens in elkaar steekt hoor. Dat zijn hele basale dingen, de dagelijkse omgang met anderen, de werksituatie, hoe iemand in zijn vel steekt... je kan dat niet op 'cultuur' gooien. Als iemand in onze omgeving heel zuinig leeft zeggen wij ook niet 'poeh dat komt door die Hollandse cultuur' (terwijl we daar een beetje om bekend staan in het buitenland :D). Je moet het niet op culturele cliches gaan gooien, dit is een serieus probleem tussen twee individuen die samen een gezin vormen. Bruin, blank, zwart, geel, dit kan bij iedereen voorkomen. Misschien dan niet in vrijgevigheid naar familie toe, maar in bijvoorbeeld teveel opgeslorpt worden in een dure hobby (dat programma Help mijn man heeft een hobby laat toch meestal Nederlandse mannen zien die niet meer communiceren en waar geen land mee te bezeilen is).

Dat terzijde, ik denk dat de man van gordijn een heel sterk verplichtingsgevoel heeft en hij uit dat zo. Dit wil wel zeggen dat het onacceptabel is en dat ik bang ben dat jullie problemen dieper reiken dan geldkwesties.

Dat negeren van jullie dochter vind ik een heel raar verhaal en ook niet passend in de situatie, maar ik ben de zoveelste in dit topic.

Zijn er mensen die kunnen bemiddelen? Goede vrienden die jullie allebei vertrouwen?

2. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien kan je man een extra baantje nemen als hij dit zo graag vor haar wil verdienen

3. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik denk dat je man het als een soort van falen ziet dat hij zijn eigen zus financieel niet kan helpen. Hij woont in NL en zou het veel beter moeten hebben dan zijn familie in Turkije en familie hoort elkaar te helpen en dat is in de turkse cultuur wel erg belangrijk volgens mij. Hij wringt zich in allerlei bochten om toch zijn zus te kunnen helpen en vergeet voor het gemak maar even zijn eigen gezin. Ik denk dat jij nu even heel duidelijk moet laten merken dat dit te ver gaat.

Ik zou zelf heel hard en stellig zijn en zelf naar zijn zus bellen dat jullie dat geld ook niet hebben. Dan barst de bom maar, maar kom op meis je gaat jezelf toch niet verder in de nesten helpen voor een internetabonnement van een ander?! Ookal is het fam, wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven.

4. gordijn

gordijn Lid

18 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja hoe dan ook is mijn man toch vastbesloten het geld te sturen;)
    Zijn argument is dat mijn ander 2kinderen uit een vorig huwelijk ook geld voor kerst enz krijgen:)daar kon ik natuurlijk niks over zeggen.

Zoals al gezegd is worden moet hij in zijn ogen zijn fam helpen ,hij is zo eenmaal opgevoed.
    Dus zoals het er nu voor staat is hij dus van mening dat ik geldgeil ben niet met anderen wil delen:( en daarom is hij nu boos:(

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

En wat als zijn zus volgende maand ineens 1500 euro vraagt omdat haar laptop en iPhone kapot zijn, geeft je man dan WEER geld?

Ziet je man ook in dat hij geld geeft voor onzin dingen en materieele dingen ipv dingen die pure noodzaak zijn?

Ik denk dat die zus van hem precies weet dat wat ze ook vraagt hij er toch telkens intrapt

Ik zou het niet pikken in ieder geval!

6. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

wacht even.....jouw 2 andere kinderen krijgen geld voor kerst....van wie? van hem? wil hij jouw dat onder de neus wrijven?
    dan gaat hij namelijk heel erg laag...dat noem ik dan verknipt loyaliteitssyndroom...
    zijn zus is een volwassen vrouw die zich te makkelijk in de problemen stort..en het gaat ook niet om een klein bedragje...
    hieraan toe te voegen net als wat eerder vermeld is...een vrijblijvend bedrag zo 1 x in het jaar...of bij nood voor medische hulp is in dit geval niet te vergelijken met een OPGEBOUWDE internetschuld..dit moet ze hebben zien aankomen..dat geeft een asociale "ach ik haal het wel uit nederland" mentaliteit aan...
    ik hoop dat je met behulp van wat mede zp'ers hebben aangegeven jij met betere argementen kan aankomen dat dit niks met geldgeilheid te maken heeft..hoe durft hij...

7. gordijn

gordijn Lid

18 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet jullie hebben gelijk,ik zie dit ook zo hoor.maar hij is zoooooo koppig:( hij heeft weer een paar dagen nodig om terug te komen zeg maar,en dan kem kenende heeft hij spijt:(
    Ik zal moeten wachten tot hij weer zichzelf is;)ik weet het ik heb een hele moeilijke man:)

8. zogezegend

nou respect voor je dame....ik hoop dat hij snel tot inkeer komt..:)

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik vind dat je niet aanstelt.

Ik heb het helaas ook meegemaakt.Het bedrag dat we hebben geleend aan zijn broer is zelfs meer dan bij jou. Mijn man had votig jaar zijn auto verkocht en dat had zijn broer gehoord, vanwaar weten we niet. En dus wou hij het bedrg uitlenen. Hij luisterde ook niet naar mij, we hebben zelfs ruzie gemaakt en ik heb een paar dagen met hrm niet gepraat. Maar toch heeft ie het opgestuurd en de voot een nieuwe auto heeft mijn man geld geleend bij de bank( autolening). Zijn broer heeft ( nog steeds) heel veel schulden in turkije. Ze hebben 2 huizen, autos en 3 bakkerij. Ik dnap nog sterds niet hoe hij schulden heeft.En nu heeft mijn man spijt dat hij het heeft opgestuurd, want hij is bang dat hij het niet meer krijgt. En ik heb hem duidelijk verteld van als hij het niet krijg dat hij dan problemen met mij gaat krijgen. Wat nog grappiger is vorige week heeft zijn andere broer gebeld voor een hoge bedrag, maar gelukkig zij mijn man dat hij geen geld heeft.
    Ik ben nog steeds kwaad op mijn man. Het is 1 jaar geleden maar nog steeds maken we ruzie om het geld.

Wat je ook gaat zeggen of doen hij gaat toch niet luisteren naar je en gewoon opsturen. Zo zijn de turkse mannen.

Als de auto van jou is zou ik hem echt niet verkooen hoor. Laat hem maar ergens anders zoeken of zijn eigen spullen verkopen.

Maar van je dochterje begrijp ik het niet hoor. zij heeft toch niets gedaan.

10. gordijn

gordijn Lid

18 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff ja ik weet zeker hij krijgt er spijt van. Maar nu is hij gewoon te koppig.
    Tegen zijn dochter doet hij gelukkig weer normaal en hij zei dat hij haar gewoon vergeten had gedag te zeggen:(
    Maar vandaag heeft hij gelukkig de hele dag met haar gespeeld;)

Als hij boos is is hij gewoonweg niet voor rede vatbaar,helaas::(
    Jullie zijn zo lief om met mij mee te denken,dat doet het mens goed:)

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik begrijp je heel erg goed. Je houdt van je man anders eas je wel weggegaan. Laat je auto niet verkopen. Als hij geld wilt opsturen moet hij zijn eigen auto of spullen verkopen. laat je niet gekmaken. Als ik jou was zou ik echt niet met hem praten.

12. gordijn

gordijn Lid

18 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook niet dat hij echt mijn auto gaat verkopen hoor,hij lult maar wat(hoop ik)
    Verder pak ik hem wel op mijn manier hoor,lees geen sex geen eten maken geen brood naar het werk,ik ben ook niet gek :D
    Kleine krijgt zolang een potje,ik ben bezig met een dieet dussss.......hij eet maar droog brood:cool:

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    je stelt je helemaal niet aan, zoals jij beschrijft hebben jullie het ook niet breed. ze heeft een werkende partner en kind dus er komen ook wel dingen binnen net zo goed dat jullie voor je centen werken. En voor een internetabbo vind ik het helemaal van de zotte zeg!....ongelovelijk hoe mesen met geld omgaan.

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wel moeilijk zeg.
    Als hij weer voor rede vatbaar is, maak je dan afspraken met hem over hoe jullie dit de volgende keer aan gaan pakken? Bijvoorbeeld over hoeveel geld er wordt gegeven, aan wie en om welke reden.. en op papier om nog eens na te lezen :)
    Hoop echt dat je eruit komt met hem en dat hij geen schulden gaat maken voor een internetabbo van z'n zus.

15. gordijn

gordijn Lid

18 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja moeilijk is het zeker:( hij is dus nu ontzettend bood op mij terwijl ik alleen maar aan ons gezin denk,maar dat wordt dus niet in dank afgenomen;) ik vind hem echt onredelijk en hij mij schijnbaar:x

hoe moet dit nu verder? pfffffffff ik weet het ook niet meer! moet ik voor zoiets dan maar mijn huwelijk(wat verder goed is hoor) op de klippen laten lopen??
    hij is gewoon een man die ontzettend koppig is en alleen maar het NU moment ziet,wat erg jammer is:(

16. zogezegend

je kan afspreken dat hij een klein deel van het vakantiegeld gebruikt voor haar...
    en het gesprek aangaan waar jullie op kunnen bezuinigen qua eten of andere dingen, maak het meer tastbaar voor hem...nu is het iets wat hij gewoon wilt doen zonder na te denken over de rest, want dat regel jij allemaal (gelukkig voor hem, en jullie)
    maar wie zegt dat als het nu een internetschuld is (als dat zo is) dat het volgende maand, terwijl jij dan nog aan het rekenen bent dit bedrag bij te werken, het niet iets anders is...dus misschien kan je een speciaal potje maken met hem waar geld voor hun ingaat...en daar moet het dan uit...
    jij hebt er niet voor gekozen hier op een houtje te bijten omdat hij daar familie heeft...
    ik wens je echt sterkte...maar als hij alleen zou komen te staan zou hij binnen no time dik in de shit zitten..

17. gordijn

gordijn Lid

18 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat bedoel ik dus:cool:maar dat ziet hij dus nu niet en nu interesseert hem dat ook niet:( ach ik weet het ook niet meer op dit moment,mijn hoofd is gewoon leeg en ik snap niet dat hij mijn standpunt niet wil zien!

grrrrrrrrrr mannen;)

18. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Misschien moet hij eens beseffen dat jullie zijn familie OOK zijn en dat zijn eerste plicht is voor zijn familie/gezin te zorgen.

Ps als hij dreigt jou auto te willen verkopen, zou ik als ik jou was het derde deel van de papieren verstoppen, want zonder dat deel kan hij de auto niet verkopen.

19. zogezegend

zou mooi zijn als daar boekjes, of folders over te vinden zijn...leg je dat subtiel in het toilet voor als hij zijn grote behoefte moet doen als leesvoer.....
    anders hoop ik dat hij het er eens met iemand anders over heeft die ook een gezin heeft te onderhouden...zijn baas en/of collega's

20. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Mijn exman (komt uit west-afrika) heeft eens 10.000 gulden van de bank geleend toen we samen waren (ik heb niet meegetekend, maar hij kreeg het toch voor elkaar terwijl we in gemeenschap van goederen waren getrouwd). Dit wilde hij o.a. lenen voor een verdieping bovenop zijn ouders huis te bouwen voor ons, als we daar op familiebezoek gingen enz.).

Toen we gingen scheiden , heeft hij die lening gelukkig wel voor zijn eigen rekening genomen, werd op papier gezet

Maar ook hij stuurde wel geld naar de familie, als we daar waren vroegen tantes ook regelmatig, wat heb je voor ons meegenomen, terwijl wij het ook niet breed hadden.

Maar ik begrijp ook wel dat je toch bij je man wil blijven, als hij voor de rest een goede man is.
    Ik heb in m'n leven met m'n exman en met mijn man ook helaas dingen meegemaakt, waar een ander al hard van weggerend was. Misschien ben ik wel te aardig, heb een hekel aan ruzie.

Sterkte in ieder geval.

Deel Deze Pagina