Stel ik mij nu zo aan????

Discussie in 'De lounge' gestart door horselover, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Dus je schoonmoeder moet nee zeggen tegen je schoonzus, omdat jij dat wil.
    Ik snap dat je niet wil dat jouw kindje ook ziek wordt, maar dat moet je dan met je schoonzus bespreken en niet met je schoonmoeder.

Of je schoonzus je schoonmoeder betaald voor het oppassen. Staat eigenlijk los van of je zieke nichtje thuis blijft of naar oma gaat.
    Maar dat is iets tussen je schoonmoeder en schoondochter. Net zoals het tussen hen is of en hoelang ze zaterdags op haar kleinkinderen past.

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Daar ben ik het mee eens dat het tussen beide is!
    Maar als je voor de ene niet wilt oppassen zaterdags dan kun je het ook niet maken om het bij de ander wel te doen

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Maar niet iedereen kan zomaar makkelijk van zijn / haar werk thuis blijven en dan al zeker niet als je in een proefperiode zit .. in die tijd moet je je laten zien aan je nieuwe baas en als je dan al gelijk thuis blijft komt dat niet goed over ...

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Maar er zijn duidelijke regels voor ! De werkgever mag niet weigeren in het geval je kind erg ziek is.
    En ik begrijp haar op zich ook wel! Maar goed dat blijft toch een welles nietes verhaal.

Maar het is echt niet zo dat ik altijd maar hier over zeur of klaag.
    Nee normaal hoor je me niet! Want ik ben echt allang blij dat mijn schoonmoeder oppast! En ben er echt wijs mee.
    Haar kindjes zijn er 6 dagen per week en slapen er ook veel, maar dat vind ik ook allemaal dikke prima.
    je hoeft echt niet alles gelijk te trekken.
    Maar bepaalde situaties vind ik niet helemaal eerlijk.

Maar dat geeft mijn schoonmoeder zelf ook toe, ze durft tegen haar geen nee te zeggen en tegen mij wel!
    Dat is dus het probleem.

Maar ik plaats dit topic ook zeker niet om mijn gelijk te halen ;).
    Maar ik vind het zo belangrijk om de mening van een ander te horen in dit soort situaties!
    Want je bekijkt het toch van je eigen kant, alhoewel ik ook wel weer realistisch wil blijven.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Mijn schoonzusje werkt sinds 2 maanden op zaterdag.
    Ik werkte daarvoor wel een sop een zaterdag ;)

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Natuurlijk mogen ze het verlof niet weigeren, maar ze mogen dan wel haar contract stopzetten! In deze tijd mag je blij zijn dat je een baan hebt en moet je dus dingen doen om deze te behouden. Bovendien is het zieke kindje bij haar eigen oma, dat is al heel anders dan in een KDV ofzo.

In het kort, ja, ik vind dat je zwaar overdrijft.

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0

Nou ja isoleren van de buitenwereld vind ik weer een beetje erg raar gezegd!

Weet je als je een kind hebt wat al vanaf dag 1 veel pijn heeft en nu nog, dan kun je dat ziek zijn er soms even niet meer bij hebben (maar ja als het zo is is het zo ;)).
    En ik piep niet om een beetje ziek zijn hoor.
    De kleintjes hebben elkaar de hele winter door aangestoken! Even zo goed.
    Maar ze 2 ab kuren verder en nog altijd veel pijn er net weer een beetje boven op.
    Dus ik ben er toch een beetje huiveriog voor.

Maar dat lijkt mij een logische reactie als je kindje altijd al pijn heeft.
    En daardoor tig keer wakker is savonds en snachts..

8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Dan is het simpel, dan moet je zelf thuisblijven en voor je kind zorgen. Het is nogal onredelijk te verwachten dat andere mensen hun kind thuis gaan houden omdat jij bang bent dat je kindje ziek wordt.

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0

Nou ja dit vind ik dan weer een opmerking van niks waar ik dus helemaal niks mee kan.

Ik vind het juist prima dat mensen de mening geven, daar vraag ik zelf om.
    Maar ik vind het wel fijn dat je ten alle tijde een beetje rekening houd met een andermans gevoelens.

Dat ik een ''probleem'' kindje heb wil toch niet zeggen dat ik dan maar thuismoeder moet worden?
    Ik kan er niets aan doen dat haar maag niet deugt en dat ze reflux heeft en niet tegen medicijnen en niks kan !
    En doorde reflux altijd last van dr oortjes heeft en oorontsteking en dat ze daardoor weer aan de ab kuren moet waardoor dr weerstand weer erg zwak en slecht word!..... Oke kan nog wel ff doorgaan , maar leuk is anders.

En ik ben echt geen pietlut hoor die overal om elke virus denkt.

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

HORSELOVER@ ik snap heel goed wat je bedoelt als je kindje echt zovaak ziek en bevattelijk is. dan zit je niet te wachten op weer een virus.

aan de andere kant vind ik wel dat je van je schoonmoeder niet kan verlangen dat ze er zover rekening meehoudt. die kan geen onderscheid gaan maken.

lastig probleem. is er niemand anders waar je op terug kan vallen in zulke sitiaties? dus voor een enkle keertje? buurvrouw?, vriendin?

sterkte ermee

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @plurkie : bedankt voor je reactie! Doet me goed om te lezen dat mensen serieus op mijn vraag in gaan!

Voor bepaalde meiden hier!

Ik heb dit topic gestart om jullie mening te vragen of ik nou zo onredelijk ben/ was?
    Ik heb zelf ook ingezien dat ik onredelijk was! En heb daarom ook mijn excuses aangeboden aan mijn schoonmoeder.
    Maar die begreep het helemaal en zat er ook helemaal mee aan!
    Ik vind het fijn dat iedereen eerlijk zijn mening heeft gegeven, hoe hard die soms ook moge zijn. Maar ja zo is het leven nou eenmaal ;)

MAAR: ik krijg hier van een aantal meiden reacties als '' dan moet je er maar eens over na denken om thuismoeder te worden!''.
    Maar volgens mij vraag ik in dit topic geen mening over wat ik met mijn toekomst of carriere moet? Of wel? heb ik soms wat over het hoofd gelezen?
    Als ik dat wil weten open ik daar wel een apart topic voor.

Ik noem dat soort opmerkingen een schop na geven, omdat het daar helemaal niet over gaat. En jullie geven mij daarmee het gevoel dat ik echt een zeur ben over virussen.
    Maar nee hoor zo ben ik absoluut niet, ik ben altijd degene die daar erg makkelijk over doet!
    Maar ik had het even gehad met alles , en zit er na een jaar ellende soms wel wat doorheen.
    Ik betrek mijn emoties er wat teveel bij denk ik , en reageerde het in dit geval een beetje op mijn schoonmoeder af.
    mijn vriend heeft nog met dr gesproken en ze begrijpt mij heel goed.
    Ze zat zelf met hetzelfde gevoel, en zat ook helemaal aan met de kleine meid.
    Maar ze durft tegen haar geen nee te zeggen of de waarheid tre spreken.
    jammer maar sommige mensen zijn zo mega dominant dat je daar gewoon bijna niet tegen in kan gaan...

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het was ook niet flauw bedoelt, want ik ben zelf thuismoeder. Maar wanneer je kindje blijkbaar een ´probleem´ kindje is zou je zoiets toch kunnen overwegen? Mijn dochter heeft ook een redelijk moeilijke tijd gehad als baby (huilbaby, kma) en was toen maar al te blij dat ik thuis bij haar was en ik haar niet uit hande hoefde te geven. Ik ging in die tijd ook eigenlijk bijna nergens op bezoek en was ontzettend bezig met haar ritme en regelmaat zodat ze de rust kon krijgen die ze al o zo moeilijk kon vinden.

13. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @umm: ik ben ook pas gaan werken na 5 a 6 maanden. Ik heb haar al die maanden nooit een tel uit handen kunnen geven., Want niemand kon er wat mee! En niemand kreeg er een drup voeding in. Maar dat breekt je ook op. Ik heb bewust de keuze gemaakt te gaan werken , er even uit. Anders was ik nou helemaal stapel idioot geworden.

Maar dit is absoluut offtopic... Dus ga me er verder ook niet over uitweiden

14. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ik heb alleen jou bericht gelezen de rest van de 3 pagina's niet... maar ik vind dat je groot gelijk hebt hoor ik heb firdaous vorige week ook de hele week thuis gehouden om de kindjes op de voorschool niet te besmetten... helaas deden andere ouders dat niet en heeft mijn meisje dat dus ook opgelopen daar grrrrrrr... arme kind vind spugen al zo vreselijk! Voor de rest zou ik eens om de tafel gaan met je schoonmams!

15. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wat het werken betreft, groot gelijk, ik werk ook en ik vind het heerlijk om er even uit te zijn, dus daarvoor alle begrip.

16. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    !Iman: ik begon toch echt te denken dat het aan mij lag ???
    Maar er zijn dus meer moeders die er toch wel een beetje om denken?
    Als ik zoiets een beetje kan vermijden en voorkomen dan doe ik dat graag!
    Toen Marin ziek was hield ik haar ook thuis omdat ik niet wilde dat de andere 2 werden besmet.
    En ik heb het met ziek zijn niet over een beetje een verhoging of wat diarree!
    Nee echt over ziek dat ze meer dood dan levend bij je op schoot hangen, hoge koorst meer dan een week lang ... Dus echt ziek!

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

kan me goed voorstellen dat je wilt werken. plurk is hier vanaf maandag ziek en gister ik dacht dat ik gek werd. wat was ik blij dat ik er vanmiddag even tussenuit kon. ik ben wel thuisblijfmoeder maar kan me voorstellen als je een ziekelijk kind heb dat de muren soms op je af vliegen. dat heb ik al met een kind wat 4 dagen gewoon mega verkouden is.

18. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ja zeker weten! En daarom snap ik sommige reacties niet!
    Ik lees meestal verhalen dat moeders blij zijn die 3 maanden voorbij zijn! Pff wat een ellende lees je dan.. Of bij veel de 6 maanden...

Maar vergeet niet hier zijn het er bijna al 12 maanden van pijn huilen en jammeren .... Dus als ze dan ook nog eens ziek is dan is het helemaal niet te doen.
    Zodra zij zich ook maar ietsje pietsje minder voelt speelt die reflux weer extra op en en dan is het weer helemaal dikke ellende.... Dus ja jullie mogen eerlijk weten dat ik op dit moment na al die maanden best een beetje bang ben dat ze weer ziek word!

Maar de muren komen ook echt op mij af als ik thuis ben. Ik kan niet thuis zijn.
    Ze is 4 dagen in dr leventje echt helemaal top geweest door de nexium.... Maar helaas eindigde het in een ramp doordat ze er niet tegen kon.
    Maar die 4 dagen zei ik : nou snap ik waarom moeders thuis willen blijven bij je kind. Ik wilde echt niet meer weg en aant werk.
    Maar ja het waren helaas maar 4 dagen

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja maar niemand zegt toch ook dat je er geen rekening mee moet houden? Dat doen we allemaal toch? Alleen je schoonzusje verplichten om haar kind thuis te houden zodat jouw kind niet ziek wordt.. dat gaat gewoon wat ver. Maar ik vind dat je het goed hebt opgelost nu met je schoonmoeder hoor.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je hoeft je niet steeds te verontschuldigen hoor..
    Ben dan wel thuismoeder maar heb ook zat vaak gehad dat ik dacht dat ik gek werd (heb ook geen familie of vrienden in de buurt waar ik haar een uurtje achter zou kunnen laten en mijn man werkt erg veel) en tot 11 maanden sliep ze zo'n 4 uur per nacht en overdag bijna helemaal niet.. grotendeels was ze ontevreden.
    Vind het ook niet raar dat je daarom aan het werk wilt, maar verwacht dan ook niet teveel van anderen.. maar zo te lezen heb je het al goed gemaakt ;)

Deel Deze Pagina