Hai, Mijn naam is Nataly en ik wordt zaterdag 34 jaar. Ik ben in januari 2006 met de pil gestopt en sinds die tijd zijn mijn vriend en ik bezig om zwanger te worden. Vanaf het begin hou ik de lengte van mijn cyclus bij (hoewel de eerste 2 maanden heel lastig waren omdat ik denk ik toen aan het ontpillen was). Inmiddels heb ik al vier maanden een behoorlijk regelmatige cyclus van 27, 25, 26 en 26 dagen. Deze maand hebben we ook precies in de periode dat ik vruchtbaar was 'geklust' . We hebben alles gedaan wat we kunnen doen, na de sex kussen onder de kont en de benen omhoog en om de dag klussen. Mijn NOD is donderdag 6 juli en ik heb sinds gisteren bij het afvegen bruine afscheiding net zoals ik altijd een paar dagen van te voren heb als ik ongesteld wordt. Ik denk dus dat ik deze maand weer gewoon ongesteld wordt. Ik kan wel janken. :x :x Verder voel ik helemaal niets, geen buikpijn, zere borsten, zere rug, helemaal niets. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik weet dat ik geduld moet hebben maar dat heb ik niet en we gaan nu ronde 7 in. Voor het eerst hou ik deze maand mijn temperatuur bij maar ook daar wordt ik niet veel wijzer van. In het begin was het hoog (36,9 maar toen was het buiten ook 30 graden) en vanaf dag 8 tot en met dag 19 was het 36,4 of 36,5 en nu is sinds dag 20 weer hoog (36,9 of 37,0 maar ook nu is het buiten 30 graden). Het liefst neem ik 20 keer per dag mijn temepratuur op om te kijken of die nog hoog en ga ik ook 20 keer per dag naar de wc om te kijken of ik al ongesteld ben.Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Ik denk dat ik gewoon weer ongesteld ga worden maar wilde mijn frustratie toch even van mij afschrijven want dat lucht zo op.
Schrijf alles maar van je af Nataly, we kennen dit gevoel maar al te goed, ik ben nog geen 34, maar ik ben nu 9 maanden bezig en we zitten in ronde 7 (last van lange cylci) ik ben ook aan het tempen, vandaag een daling na een hele mooie constante hoge temperatuur. Daar wordt ik ook depri van. Je bent niet alleen nataly en dat is wellicht een steun voor je.
He, ik wil je alleen even een steuntje in de rug geven, want kan me voorstellen dat dit heel vervelend is... Ik ben zelf in mei pas gestopt en had gelijk een cyclus van 28 dagen dus daar kan ik niet over mee praten, maar ik wil ook heeel graag en geduld is dan niet op te brengen.. Meis sterkte en zet hem op... jullie allemaal natuurlijk. Liefs Lis
Ik ken jouw gevoel ook,maar ik ben ondertussen al 8 jaar bezig.... Probeer (en dat is makkelijker gezegd dan gedaan) er wat relaxer mee om te gaan.. Ik hoop voor je dat het snel zo mag zijn dat je zwanger bent! Groetjes,Alida
Hai Nataly, hier idem dito meid, ben ook 34 en ook vanaf januari gestopt met de pil, maar wel gelijk een mooie cyclus, en behalve dat ik dan niet aan het tempen ben (ben toch zo'n vergeetachtige muts) weet ik wanneer de eisprong is en wat ons sexleven betreft hoef ik eerlijk gezegd niet te denken ja nu moet het want dat gaat allemaal vanzelf (dus niet zoveel stress daarover aan deze kant) maar toch is het iedere keer weer een telleurstelling... bij de 1e twee kids was ik al in verwachting bij de gedachte alleen al maar ja toen was ik ook 25 en 28 dus dat scheelt blijkbaar toch ook een klein beetje.... deze maand weet ik helaas zeker dat volgende week gewoon de komen, en niet omdat we niks gedaan hebben maar om een andere reden jammer genoeg... dus ja het blijft elke keer weer afwachten en meer dan dat kun je niet doen, de gyn zei gisteren wel dat bij het luiden van de bel van 2006 naar 2007 ik een afspraak bij hem moest maken (behalve als ik in verwachting ben uiteraard) om in januari te starten met vruchtbaarheidsonderzoeken.... kop op in ieder geval en veel succes
Bij vruchtbaarheidsbehandelingen staat onder het kopje: "behandelingen;hoe was dat bij jullie?" mijn verhaal.. Liefs,Alida
Hai, Ik wil iedereen bedanken voor de fijne reacties. Het helpt dus inderdaad om ook van anderen te horen dat ze met hetzelfde zitten. Je gaat je soms afvragen of jij de enige bent die zo reageert. Gelukkig niet! Even een update, ik ben nog niet ongesteld maar heb nog wel bruine afscheiding en vandaag is mijn NOD. Tot mijn grote schrik zag ik dat mijn temperatuur vanmorgen ernstig gedaald is. Nu is het dus alleen nog maar wachten wanneer ik ongesteld zal worden. Helaas! op naar ronde 7 en maar goed klussen. Liefs Nataly
Hallo Nataly, Vind het vervelend voor je en wens je dan ook veel succes voor de toekomst. Zelf ben ik nog meer net gestopt met de prikpil dus ik kan er nog niet over mee praten. Maar wil je wel heel graag een steuntje geven. Piglet