Stel je krijgt deze kans?

Discussie in 'De lounge' gestart door wachtend, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij dit doen?

1. Ja meteen!

2. Nee echt niet!

3. Ik twijfel...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ja! Meteen, per direct!! Heerlijk wat een kans! Ik zie geen enkele nadelen. Hup koffers pakken :D

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Vaak is het in de praktijk. ;) Sommige familie en vriendinnen zie ik vaker dan toen we nog in Nederland woonden! Ik ga 3x per jaar terug, zij komen zeker 2x per jaar hierheen. En omdat je dan gelijk langere tijd samen doorbrengt is het contact veel hechter en intensiever dan toen we nog in Nederland woonden.

En bovendien heb ik hier meer vriendinnen en goede kennissen om mij heen verzameld dan ik ooit in Nederland had en dat waren er al aardig wat. Het is zelfs zo dat ik mijn twee allerbeste meest dierbare vriendinnen in mijn nieuwe woonland heb ontmoet, één ervan is zelfs voogd van onze kinderen geworden dus dat zegt wel iets over onze band. Vriendschap hoef je niet persé af te meten in hoelang je elkaar kent, maar de 'klik' die je samen hebt. :)

Kortom TO, laat je hierdoor zeker niet afschrikken. De band met je familie en vrienden in NL zal zeker niet slechter worden en je zult zeker fantastische nieuwe vrienden erbij krijgen! :)

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Heel graag maar ivm mijn gezondheid is het risico te groot. Geen verzekering die mijn wil hebben en moet wel erg veel verdienen om de zorg zelf te kunnen betalen

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja zonder bij na te denken ... we zijn dan wel niet naar Amerika gegaan maar ja ik zou het meteen doen.

5. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Willen ja, kunnen nee echt niet..
    Heb verschrikkelijke heimwee.

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Absoluut!!
    Hoe gaaf! De nicht van mijn vriend is ook gegaan. Eerst voor een jaar, maar ze zitten er nu al bijna 8 jaar :p

Je kunt het altijd proberen. Als blijkt dat je, om wat voor reden dan ook, terug wil naar NL kan dat toch altijd :)
    Heb je een koophuizen hier? En jouw baan??

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zou ik niet eens over hoeven na te denken. Ik ga! Met goed salaris kun je echt wel regelmatig vliegen om aan je Hemarookworstbehoefte te voldoen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik deel die ervaring. Mijn contact met vrienden en familie is ongeveer even frequent als in Nederland, en ik heb er een heleboel heel dierbare mensen bij gekregen!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn ervaring is dat je in het buitenland al heel snel mensen ontmoet die in hetzelfde schuitje zitten, en dat je daar heel goede contacten, en vooral begrip voor je situatie vindt!

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Naar de unaaitmesteeds? Nee dank u.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat geloof ik direct :) Maar daar gaat mijn punt niet over. Ik heb graag mensen om me heen die mij en mijn geschiedenis kennen. Die weten wie ik als kind was, die met me op school hebben gezeten, enz enz. DIE mensen vind je op verre plekken niet.
    Vriendschappen bouw je wel weer op idd, goede vrienden maken kan overal. Mensen hebben die jou en je geschiedenis van haver tot gort kennen, dat kan niet overal :)

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Overigens gaat het me dan echt om de USA waar ik niet heen zou willen. Woon nu ook (alweer bijna 11 jaar) in het buitenland. Daarvoor 3 jaar in zuid europa gewoond en gewerkt. Maar de states wil ik niet heen.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heb je wel eens in de VS gewoond dan? Waarom vond je het er zo afschuwelijk? Vraag ik in het algemeen hoor aan diegenen die hier zo resoluut zeggen noooooit in de VS met name te willen wonen....:(

Ik heb in al die jaren daar nl. nog nooit iemand horen zeggen dat ze het er niet geweldig vonden en weer terug wilden naar hun eigen geboorteland. ;)

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Daar heb ik dan totaal weer geen behoefte aan. Aan frequent contact met mensen bij wie ik op de basisschool heb gezeten ofzo. Die mensen wonen over het algemeen nog in hetzelfde dorp etc. Nee dank je. Na bijna 13 jaar buitenland (Belgie - Duitsland - Saoedie Arabie) zijn we gewoon teveel uit elkaar gegroeid. Ik sta nu gewoon heel anders in het leven. Ik heb ze op facebook en dat is leuk en gezellig maar verder ook niet.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Grappig, dat heb ik dus precies hetzelfde! ;) Ik heb ook totaal die behoefte niet, we hebben gewoon niet voldoende gespreksstof meer omdat we zulke andere levens leiden en nu achteraf blijkt ook hele andere normen, waarden en interesses erop nahouden.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Inderdaad. Daar is Facebook heel mooi voor. Leuke is trouwens dat ik op mijn Facebook meerdere oud-klasgenoten (ook van de kleuterschool:D) heb die buiten Nederland wonen.
    Degenen die in de VS wonen willen echt helemaal nooooooooit meer terug!

En als je binnen Nederland verhuist vanwege je werk dan loop je toch ook niet meer elke dag tegen mensen aan die je nog vanuit de luiers kennen?

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

Klopt. :) Maar vergis je niet hoeveel Nederlanders dus echt hun hele leven (!!!) in hetzelfde dorp blijven wonen en nooit verhuizen. ;) Ik zou er zelf helemaal simpel van worden, maar als die mensen zich daar prettig bij voelen ook prima.

18. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Om deze reden zou ik de kans er wel op wagen. Aangezien je in principe wel tussendoor naar huis kan.

19. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ik ben nog nooit in Amerika geweest, is echt mijn droom om daarheen te gaan.
    Dus ik zou zeggen JA! Maar weet niet echt hoe het daar is.... dus afhankelijk van mijne ervaring daar zou ik een beslissing maken.

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik zou voor tijdelijk (een paar jaar) wel willen, maar mijn hele leven (denk ik) niet...

Deel Deze Pagina