tip: met verkoudheidjes probeer ik eerst altijd een drogist medicatie. Ik heb brochmatische astma, en dit speelt op als ik verkouden (ik merk ook wel verschil tussen longklachten en benauwd door verkoudheid) ben, kan dan soms wel 3 weken duren. ik zorg dat ik altijd bromexide in huis heb, gebruik ik 3-4 dagen en wordt het dan minder ga ik hiermee door tot het over is. Is het na die 3-4 dagen erger geworden ga ik over op een bruistablet, deze maakt het slijm goed los. hier zitten 10 bruistabletten in, en als ik na die 10 (intotaal 14) dagen er nog niet minder op geworden dan ga ik naar de HA met alles wat ik al heb geprobeert en dan krijg ik of een puff of een abkuur. meestal ben ik er dan wel vanaf. (ik heb nu nog 1 bruistablet, en het is al een heel groot stuk minder, geen hatje voor nodig deze ronde)
Bedankt! Ik ben niet zo van de spulletjes haha en waren vorige week op vakantie. Ik ben normaal van het gaat vanzelf wel weer over. Wat nu dus ook diagnose van de ha was. Maar ach heb me weer kostelijk vermaakt om de bejaarde medemens die in de wachtkamer steen en been klaagt over wachten. Terwijl je de werkende mensen niet hoort. Die snappen dat een ha niet voor een verkoudheidje wordt weg geroepen.
Sinds dat mijn ha me met een dubbele oorontsteking de gewone neusspray had voor geschreven probeer ik eerst zelf alles. Daar hoef ik hem niet voor lastig te vallen. Enne die dubbele oorontsteking waar ik gewone neusspray voor kreeg is toe totaal de verkeerde kant op gegaan zo erg dat ik bij kno mijn trommelvliezen heb door laten prikken... Duss voordat ik naar een ha ga zorg ik dat ik de huistuinenkeuken middeltjes heb geahd, kunnen ze daar niet meer mee komen
Maarja sorry als k t niet zou hebben, en t toch nodig vind om te gaan, zou k gaan.. Dan zou een rekening maar moeten wachten Dat is dus t nadeel voor de mensen die t nu al niet redden...zo creëer je ook nog es schulden, want mensen moeten dan puzzelen of verschuiven etc etc
Ik dokter ook eerst zelf altijd eerst, ga niet meteen naar de dokter maar ze gaan hiermee krijgen dat mensen te laat naar de dokter gaan waardoor de kosten juist oplopen en dat lijkt me niet de bedoeling...
Ik zou het wel kunnen betalen, maar ik zou na die rekening wel meteen een goedkopere huisarts zoeken. Belachelijk als een bezoekje van 10 min. mij 30 en de verzekering 50 euro zou moeten kosten. Sowieso heeft onze huisarts tot nu toe niet een al te beste reputatie bij ons, dus dan ik wel overstappen.
Misschien zou het slim zijn om ergens aan het begin van deze topic aan te geven dat een huisarts bezoek dus geen 80 kost, maar hooguit 18. (dat is al pagina's terug al geconcludeerd). Want gaat de discussie eigenlijk nergens over omdat mensen zich druk maken over een belachelijk bedrag dat uit iemand zn duim is gezogen.
Maar wat misschien gemist heb, is het iets dat ze willen gaan invoeren ofzo?? Want dat mensen langer met,klachten door blijven lopen lijkt mij toch geen goede ontwikkeling. Ook al gaat het dan om 18 ipv 80 euro
Ik vind dat kuddegedrag anders reuze interessant hoor Ik vermaak me prima hier Zo zie je maar dat mensen klakkeloos dingen aannemen zonder zich af te vragen of het daadwerkelijk wel zo is ... een beetje "het staat in de Telegraaf DUS het zal wel waar zijn"...
Kwestie van goed lezen en duidelijk schrijven. Maar dat is zo moeilijk voor sommige mensen. Gevalletje klok horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt. In België en bij ons in Frankrijk gaat het al jaren op deze manier. Maar zoals ik al eerder schreef werkt het zorgstelsel hier ook anders. Ofwel, deze manier zou lastig te zijn inpassen in Nl. Juist vanwege het andere zorgstelsel wat er is in nl. Er zijn vele veranderingen op komst in Nl maar dit is daar geen één van.
Goed, even voor de duidelijkheid dan weer: Huisarts basis consult kost 8,78 (dus gewoon de afspraak die je met je eigen HA maakt) Wat kost een bezoek aan de huisartsenpost? De tarieven worden vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) en worden vergoed door de basisverzekering. Per 1 juni 2012 gelden onderstaande tarieven. Tarieven Alleen telefonisch consult 25,00 Consult op de huisartsenpost 113,05 Het lijkt me niet dat de HAP een standaard bezoek is, dus het is totaal niet aan de orde hier. En wat mij betreft mogen de kosten van HAP wel degelijk voorschoten worden. Misschien dat mensen dan eens gaan nadenken voordat ze met een ingegroeide teennagel bij de HAP staan ...
Nou,ik vind dat dat soort dingen moeilijk te beoordelen zijn, wij hebben nl in de eerste 2 jaar regelmatig bij de hap gezeten vanwege een acute oorontsteking of benauwdheid, dat kan,in een uur of 2 opkomen net als een koortsstuip. Ik kan dan niet een weekend afwachten en elke keer,(soms 3 keer per maand) kregen we wat en werd ons op het hart gedrukt dat het heel verstandig was dat we langs zijn gekomen. Zou voor ons wel zuur geweest zijn..
Ik ben de afgelopen week drie keer naar de huisarts geweest. Drie keer een vreemde huiduitslag bij mijn kids waar toch even naar gekeken moest worden. Dit zou betekenen dat ik 3 x 30 euro (na terugbetaling) zou moeten betalen. Of te wel 90 euro kwijt in 1 week aan de huisarts. Het zou voor mij de drempel verhogen om naar de huisarts te gaan. De huiduitslag was niet gevaarlijk of erg hinderlijk maar ging maar niet weg... Leek me goed als daar een dokter naar keek. En idd...zonder zalfje was het niet weggegaan. Maar in het geval van 3 x 30 euro...was ik misschien niet gegaan.... Enne...die boodschapjes kan ik dan nog wel betalen...maar toch...het is best wel een bedrag!
En dat is de crux - je ging dus niet voor de spreekwoordelijke ingegroeide teennagel ... maar die mensen die dat dus wel doen worden wel gedwongen om eens na te denken. Zoals met alles, de slechten verzieken het gewoon voor de goede ...
Als je ook terugleest ging het niet om wat het nu kost, maar de STEL dat ze dat hier invoeren, wat betekent dat voor jou. Het gaat dus om de STEL. Als je mij deze stel 1,5 jr geleden had gevraagd had het me niets uit gemaskt, betaal ik toch. Nu zou ik die 80 niet kunnen voorschieten, en die 30 euro die je dan (stel) wel moet betalen, zou direct van het boodschbudget afgaan. En misschien (hopelijk) zeg ik over een jaartje op deze stel wel weer van nee hoor 30 euro voel ik niet in me portomonee. De stel werd gesteld vanwege de crisis, laat men maar weten wat de crisis met ons hard werkende mensen doet. Ik heb er iig niet voor gekozen thuis te zitten. Ik dacht vroeger voor wie wil werken is er werk. Nou ik wil, en zelfs bij de winkelketens wordt ik niet aangenomen, ik ben met 28jr te oud. En de thuiszorg, daar heb ik te weinig ervaring voor
Laten ze dan de regel instllen dat als het had kunnen wachten tot de volgende cq maandagochtend en je komt toch dat je dan 25 eigen bijdrage betaal, probleem ook opgelost, toch?