Stel... je vergeet twee dagen de pil...

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een half jaar geleden ben ik aan de pil gegaan. Mijn cyclussen werden wat vervelend. Mijn menstruatie bleef maar duren. Niet heel veel bloed, maar stoppen deed het ook niet. Ik ben inmiddels 40 en het idee was dat mijn cyclus gewoon wat instabieler aan het worden is. Voorstel van de HA was om de pil te proberen.
    Dit hielp. Geen vuiltje meer aan de lucht.

Vanmiddag verlies is wat bloed. Ik schrik (omdat ik ook bekend ben met een PAP3a geschiedenis, waar ik binnenkort een lis voor krijg). Bij het afvegen, maar echt niet te missen. Om een lang verhaal kort te maken: ik kom erachter dat ik (na 5 pillen van een nieuwe strip, vandaag voor de tweede achtereenvolgende dag de pil ben vergeten. Kerstdagen en zo. Toch een beetje anders.

Kan iemand mij zeggen of dit het bloedverlies kan verklaren? Of is dat nog te vroeg in de strip? Jullie horen het al: ik heb hier echt totaal geen verstand van 😊

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Staat het niet in de bijsluiter?

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb wel eens wat bloed verloren nadat ik vroeg in de pilstrip meerdere pillen vergeten was, ik geloof dat het er bij mij ook 2 waren. Dus het kan best. Hopelijk is het dit ook bij jou.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja hoor.. dat kan zeker. Zeker als je lichaam, je cyclus dus duidelijk reageerde door weer stabiel te worden met de pil. Dan is het niet raar/onlogisch dat je lichaam ook gelijk reageert met een bloeding als je stopt - zoals je normaal een bloeding krijgt als je na 3 weken stopt.

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja dat kan zeker.
    En je pil is nu ook niet veilig meer 😉

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gelukkig slik ik hem niet als anti-conceptie 😊.
    Maar wat raden jullie aan: dit zien als wederom een stopweek en dus een week niet slikken, of die van vandaag alsnog slikken en de strip afmaken?
    In de bijsluiter staat alleen info of wel/niet beschermd bij het vergeten van de pil...
    Ik heb 9 januari die lis en kan dan natuurlijk geen bloed gebruiken.

7. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik zou idd een stopweek inlassen, anders heb je kans dat je aan blijft modderen met bloedverlies.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit idd, ik slikte in het verleden de pil door, maar laste bij doorbraakbloeding dan een stopweek in. Deed ik dat niet, dan bleef ik heel lang last hebben van die doorbraakbloeding. Ik zou dus nu even een stopweek doen en dan weer 21 dagen de pil.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier kwam ik inderdaad ook wat verhalen van tegen tijdens het googlen. En dat kan ik dus niet gebruiken ivm die lis.
    Ik zal voor de zekerheid morgen nog even de HA bellen, maar dan slik ik die van vandaag in ieder geval niet alsnog.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    Idd nu een stopweek inlassen, dan heb je in elk de 9e er geen last van, anders heb je kans dat het aan blijft houden.

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik heb t al als ik 1 pil binnen 24u vergeet dus wat mij betreft helemaal logisch. Strip gewoon afmaken

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Het is de 1e week toch dat je nu weer slikt?
    Dan doorslikken strip afmaken en dan of doorslikken of stopweek.
    Enige is dat je nu niet safe bent.

Stopweek nu is niet reëel. Je hebt net stopweek achter de rug.. ik zou dus vnvd gewoon weer innemen, je ontregeld het anders alleen maar meer.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mmmm. Toch verschillende meningen dus...

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn ervaring is idd wel gebaseerd op doorslikken, als je net in week 1 zit is dat wel een andere situatie idd...

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zou denk ik ook alsnog weer gaan slikken en dan doorslikken daarna als je anders niet uitkomt.

16. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Mijn ervaring is dat als je al bloed, dit blijft tot je weer een stopweek in last. ik zou zelf opnieuw een stopweek doen en niet de strip afmaken. Dan zou je nog 3 weken bloeden xD.

Eerlijkheidshalve slik ik altijd mijn pil door tot een doorbraakbloeding (meest na 4 mnd, soms vergeet ik hem en word ik het de dag erna). Dus misschien is het anders als je netjes na elke strip ongesteld word.

Thanks voor de reminder trouwens, moet mijn pil bij halen :p

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Mijn ervaring is dat ook, alleen slikte ik de pil wel per maand, ik kreeg op een gegeven moment na 2/3 weken doorbraakbloedingen. Dit bleef zo tot ik in de stopweek ongesteld was geweest. Dus ik zou nu ook een stopweek inlassen, maar ja, allemaal gebaseerd op persoonlijke ervaring.

Kan je de huisarts/gyn niet om advies vragen?

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou gewoon doorslikken. Ik slik de mijne ook altijd door, zelfs bij een doorbraakbloeding. Die is dan in een paar dagen weer over.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit is ook mijn advies inderdaad. Maar ik zou even de ha bellen voor advies/raad alleen het lijkt mij niet logisch om na 5 dagen alweer een stop week in te lassen.

Als je geen kinderwens meer hebt, heb je dan trouwens aan de Novasure behandeling gedacht?! Ik wilde dat ik het tig jaar eerder had gedaan, wat een verademing! 👌🏼

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vanmorgen met de apotheek gesproken (huisarts op vakantie). Zij twijfelde niet en zei gelijk dat ik het beste een stopweek kan inlassen. Ook omdat het inmiddels geen beetje bloed meer is, maar een 'echte' menstruatie met alles erop en eraan. Ze zei dat er idd kans is dat je blijft doormodderen als je weer gaat slikken en dat ik zo meer kans heb dat ik 9 januari echt bloedvrij ben.
    Wel jammer van die pil van gisteren avond. Uberhaupt jammer, want voel me best beroerd. Tjonge, en dat van een keer de pil vergeten.

Novasure ken ik niet. Ga ik opzoeken.

Deel Deze Pagina