stel, je vind een envelop op straat met 50.000€ in...

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oprapen en naar de politie brengen dan :p ik wil hun gezichten wel eens zien ..

2. Seth

Seth Niet meer actief

hahahahahahahahaha :D

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    hmmm... ik werk (min of meer) voor de politie.... mag ik het dan aan mezelf geven?? :D

Nee, eerlijk gezegd, ik zou het in beheer houden en de politie inlichten. Als iemand komt om het te claimen kom ik het brengen. Ondertussen zet ik het veilig weg op een aparte bankrekening. Mensen die het komen claimen krijgen die bankrekening met geld dan op hun naam gezet (kunnen ze het meteen niet meer kwijtraken).

Maar ik hoop natuurlijk wel dat ze het fatsoen hebben me een vindersloon te geven. Met alle bezuinigingen hebben mijn vriend en ik aardig wat centje moeten inleveren, we kunnen het best gebruiken. Maar goed... dat moeten de eigenaars dan zelf maar beslissen.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je kan "hard" zijn en dan toch nog eerlijk in het (zaken)leven. ;) Dat heeft niks met elkaar te maken. En ik kan het ook weten want ik ben eigen baas nu maar heb ook gewerkt bij een paar multinationals in management/directie functies. ;)

Ben toch wel benieuwd in wat voor zaken jij zit.....:$

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ohjee. Badass-me!

Ik rijd weleens door rood. Laatst had mijn dochter nog een flesje handenzeep in haar handjes toen ik allang de Kruidvat weer uit was. En nee ik ben niet teruggelopen. Als ik geld op straat vind steek ik het in mijn eigen zak. Ik ga niet terug als iemand iets niet heeft afgerekend, maar ik ga ook niet terug als er teveel is afgerekend. Ik heb weleens wat van de vrachtwagen gekocht/gekregen.

Die Hagenezen ook!

50 000 euro is andere koek, dat zou ik naar de politie brengen.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Als je had gelezen had je het kunnen zien :p

Het scheelt nog wel of je voor een baas werkt of voor je eigen brood naar mijn mening, ik werkte altijd hard voor iemand anders maar als het om mijn eigen brood gaat toch net effe wat harder.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou het naar de politie brengen, hoe moeilijk ook! maar ik zou nooit met mezelf kunnen leven als ik het niet zou doen.

8. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    dan zal dat wel in het nieuws komen en kan ik altijd nog reageren toch? :p

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Naar de politie brengen natuurlijk.
    Laten we maar eerlijk blijven..

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Zo'n opmerking maken mag niet maar geld van een ander houden wel. Interessante waarden houd je op na. ;)

11. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

10.000 euro eruit halen en dan de 40.000 naar de politie brengen: ik heb geld gevonden! :D

en ik las ergens dat geen ''normale mensen'' met zoveel geld over straat lopen.. maar mijn man werkt bij een bank en maakt het zoooo vaak mee dat mensen met zulke bedragen die een eigen zaak hebben in een plastic tasje komen aanzetten.. die sparen het gewoon net zo lang op totdat ze denken dat het de moeite is om het weg te brengen!

12. missyb

missyb Niet meer actief

Evenlop met geld zou ik houden, iedereen kan zeggen hej dat is van mij! maar er zijn geen gegevens bij bekend.
    en anders houd de politie het mooi zelf hoor

portmonee zal ik wel terug brengen als dr gegevens in zitten

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

ben ik ff blij dat ik niet in jullie leven leef :$:$:$:$ gossie wat een instelling hebben sommige mensen toch:(:(

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik zou heul heul heul happy worden en het geld beslist houden!!

Maar zoals Isademi al zijn, mocht het naderhand in de media duidelijk worden van wie het geld is zou ik mezelf wél melden.. mocht het anoniem blijven... mooi anoniem laten :D

HAPPY HAPPY JOY JOY !

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

nou precies..... mijn vent is pas om 7 uur thuis, dan snel eten... en denk je ECHT dat iedereen elke avond dan nog es netjes het geld gaat tellen, kasboek invoeren, bankding in orde maken en het weg brengen? dont think so ;););)

16. LovelyDK

Dan is hij gewoon laks als het om 50.000 euro gaat hoor!

Wij hebben 2 grote bedrijven en alles gaat altijd op de juiste manier, hoe laat het ook wordt ;)

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wij deden het elke ochtend van de vorige dag en dan wegbrengen. Als je dan kasverschil e.d. hebt weet je meteen nog waar het van kan zijn. Elke dag controle en wegbrengen hoor..

Ik laat mijn man zijn administratie vaak nog bijwerken of aan mij geven en die van van 4 uur sochtends tot 19-22 uur savonds. Hij heeft het in het verleden weleens opgespaard en dat zaten er soms toch gaten in, nee meteen afhandelen die hap, die 15 minuten extra maakt dan niets meer uit..

18. LovelyDK

Precies... of je nou om 19.15 of om 19.00 klaar bent... en zeeeeker als het om zo'n groot bedrag gaat!

19. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Precies!!

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik kan nu wel zeggen van ik zou het wel of ik zou het niet houden maar zoiets kan je echt pas beslissen als je het meemaakt, en aangezien de kans eruuuggg klein is dat je het meemaakt hoef ik er dus ook niet over na te denken ;)

Als ik een portomenee vind op straat met inhoud dan geef ik hem wel terug of bij de politie af of b.v als ik het in een winkel vind dan geef ik het aan de cassiëre af.....
    Maar als ik b.v een briefje van 10 euro ofzo vind en ik zie niemand er naar zoeken tja dan hou ik het wel kan ook niet gaan roepen "He mensen is er iemand 10 euro verloren?" want dan is ineens iedereen 10 euro kwijt! Maar ik denk dat er veel mensen zijn die dat doen, ook de mensen die hier zeggen ik doe dat absoluut niet, ik betwijfel het! Je kan er pas echt over oordelen als het eens gebeurd.....

Heb overigens ook een keer een briefje van 5 gevonden en zag een jongentje zoeken naar iets toen vroeg ik aan hem "ben je iets kwijt" toen zei die "ja ik ben 5 euro verloren" ik heb het hem toen netjes terug gegeven, wel zo eerlijk!

Deel Deze Pagina