stel, je vind een envelop op straat met 50.000€ in...

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    In een enveloppe of in een portomonee, voor mij zou er een crimineel luchtje aan hangen, ik zou het sowieso als plicht voelen om het aan te geven bij de politie. Als het om een misdrijf gaat komen ze er snel genoeg achter dat er geld zou missen als ik dat zelf zou houden, dat zou ik niet eens durven. Hoe vaak ik zelf ook bestolen ben (ook geld, portomonee, tas met kleding in de trein als student, talloze fietsen, een telefoon), ik zou mezelf niet recht in de ogen kijken als ik geld zou uitgeven dat niet rechtmatig het mijne was.

Braaf he. :D

2. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik zou bij de politie melden dat ik het geld heb gevonden. En dat de eigenaar het bij mij weg kan halen.
    Als het eerlijk verdiend geld is dan gaat de eigenaar echt wel aangifte doen en als het dan toch drugsgeld ofzo is, gaan ze dat echt niet melden en ga ik lekker een dagje shoppen.

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dat vind ik overigens heel wat anders... ik denk als je een envelop vindt met 50.000 euro erin en je ziet iemand erna zoeken dat je dan ook niet snel wegrent :D

4. Seth

Seth Niet meer actief

jaaaaa ik ben eruit....
    hele middag zitten denken.. alle reacties op het topic gelezen... ff gekeken wat je verplicht bent en wat niet.... en ik weet wat ik zou doen......

"het laten liggen"....

Je bent immers niet verplicht het op te rapen en dan te melden..... en gezien sommige reacties hier... DE beste methode om gezeur te voorkomen... :D

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

als ik heel eerlijk ben. .. ik denk het niet..
    klinkt echt egoistisch, en dat is het ook wel..
    maarjah ik kan er niets aan doen..
    ik zou het geld houden en lekker opmaken !
    het kan van een oud omatje zijn geweest of van iemand die ziek is en het geld nodig heeft..
    en als dat dan zo is dan komt dat wel in de krant te staan, of op de tv.. en dan kan je het natuurlijk nog altijd terug geven,. maar als niemand zich ervoor meld.. dan zou ik dat geld gewoon zelf houden,..

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Een enveloppe met 50.000 euro....???

Hallo nieuwe Peugeot 207 CC !!!

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Doe die maar 2 xD

8. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Klinkt egoistisch, maar ik zou het ook zelf houden. Shop till i'll drop! Vakantie erbij.

Het vinden van een beurs heb ik 2xl meegemaakt,
    Vrouw helemaal opgedoft verloor tijdens het uitstappen uit haar auto een hele dikke met geld gevulde portomonee, ging bijna niet dicht. Ik riep haar terug, en zei haar dat ze haar beurs had laten vallen. Nou een minderwaardige blik dat ik van haar kreeg, willen jullie niet weten. Nog geen dankje wel. Kakwijf!

Ook een keer een oud vrouwtje die haar beurs verloor. Ik haar achterna, en die vrouw was zo erg blij dat ze me zelfs uitnodigde voor een kopje koffie en een stukje vlaai.
    Zo kan het dus ook!

Maar 50.000 euro in een envelop zou ik echt wel houden.

9. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Maar wat ik me afvraag....
    Welke idioot verliest nu een enveloppe met 50.000 euro?????!!!!!!!

Is toch wel wat dikker en duurder dan een pakje Stimorol hè.
    En 50.000 euro!!!!!

10. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik ben ook hagenees! daar ligt t dus echt aan joh haha;)

11. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb echt wel normen en waarden, ik heb nog nooit gestolen waar gekocht. als er iets niet is afgerekend bij de supermarkt en ik ben thuis dan ga ik alsnog naar de winkel om het alsnog te betalen. ik rijd nooit door rood.

maarrrrr we hebben het hier over 50000 euro. :$
    dat hou ik dus he. Ik heb nog nooit een porto gevonden maar die zou ik zoiezo terug geven.

ik krijg last van mijn geweten dat weet ik nu al, maar toch, kom op zeg 50000 euro. en iemand zei, wat voor normen en waarden geef je door aan je kind? Ik ga mijn kinderen echt niet vertellen dat ik 50000 euro heb gevonden en heb gehouden hoor. ;)

Dus dan ben ik maar een slecht iemand, voor zoveel geld, en anoniem ook nog, nee dat houd ik.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Whaahahahaha:D:D

13. zara06

zara06 Actief lid

18 jan 2007
    160
    0
    16
    ik zou het houden ,zoveel geld op straat vinden is vreemd kan zwart geld zijn.;)

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    whahaha die commentaren hier soms.

ALs het toch zwart geld is of crimineel wat je bijna zou denken in een enveloppe...dan kan je toch bij de politie aangeven want komt toch niemand ophalen..

Euh ja meneer agent, ik ben huurmoordenaar en ik ben mijn loon verloren...is het hier afgegeven....whahahaha..

Dan mag je toch een gedeelte zelf houden daarna...geloof niet het hele bedrag als het gaat om zo een groot bedrag... Of de tijd dat het bewaard moet blijven is langer...er is dan iets extra's mee.

Groetjes,
    Miranda

15. Patriciaa

Patriciaa Actief lid

28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    ik zou het absoluut houden!! :):D

16. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ja als er geen adres bij zit dat is het van mij haha

17. casadimama

17 apr 2009
    58
    0
    0
    Zeker weten houden!!!! 50.000 euro...wow...of het nu in een envelopje zit of in een porto...breng het no way terug!!

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    blijkbaar leven de "sinners" savonds op dit forum haha, opeens houd iedereen het envelopje... LOL!

19. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Re: stel, je vind een envelop op straat met 50.000€ in...

dan doe ik een vreugde dansje en hou ik t:D
    misschien heel slecht maar iemand die arm is verliest echt niet zomaar 50.000 euro hoor!

20. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    het is bijna 2,5 x een modaal jaarinkomen (netto)

Dat ga je toch netjes bij de politie aangeven? Dat is niet jou geld, dat is van iemand die er hard voor gewerkt heeft, en nu eindelijk zijn/haar droom kan verwezelijken... (auto, boot, diamanten halsketting etc...)

Ik heb zo'n bedrag natuurlijk nog nooit gevonden en ik kan pas oordelen als ik het werkelijk vind, maar vanuit mijn opvoeding ben ik het verplicht om het naar de politie te brengen.

Groetjes van kiki

Deel Deze Pagina