stel, je vind een envelop op straat met 50.000€ in...

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. casadimama

17 apr 2009
    58
    0
    0
    Kan me gewoon niet voorstellen dat je 50.000 euro verliest! Kan ik echt met de kop niet bij!! Als je met zoveel geld over straat loopt, zorg je er gewoon voor dat je dat niet verliest...Dan ben je echt wel voorzictig!Zo denk ik er iig over.

2. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

ik zou het naar de politie brengen

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja hoor, praat het maar goed. Je doet niets meer dan dat. Je weet gewoon niet wat er is gebeurd, dus je kunt ook niet zo stellig zijn dat dit daadwerkelijk het geval was (als je in zo'n situatie zou zitten). Voor hetzelfde geld IS het een oud dammetje die wat warrig is en haar tas met geld ergens laat staan. Het is waar, die mensen hebben veelal veel geld in huis (heb in de thuiszorg gewerkt). Dus het is niet ondenkbaar.

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Weet je wat ik frappant vind.
    Er reageren een paar dames die zelf elke maand moeilijk rond komen en juist zij houden het. Terwijl je zou verwachten dat zij zich kunnen inleven in andere mensen hoe hard het werken is om rond te komen.

Zelf zouden ze doodziek zijn als ze al 100 euro verliezen en ze zouden rondspringen van geluk als ze het geld terug krijgen.

Dat je dan een vindersloon wilt omdat je het zelf niet breed hebt kan ik dan begrijpen, maar dat je dan het hele bedrag houdt? Terwijl die mensen er misschien net zo kneiterhard voor gewerkt hebben als jezelf.

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dat begrijp ik dan weer niet, jij begrijpt ons wel als wij een vindersloon willen hebben maar als wij het hele envelopje houden dan begrijp je dat niet ;) .. Denk zelf dat je het wel breed genoeg hebt anders reageer je niet zo ..

Als ik een envelop zou vinden met zoveel geld dan denk ik alleen maar '' Yes, ik kan mijn gezinnetje lekker ondehouden '' en niet omdat ik dan een auto er van wil kopen ! .. Als ik een portemonnee vind met inhoud en gegevens van de eigenaar speurt ik gelijk naar de politie dat vind ik een heel ander verhaal, maar een envelop met alleen maar geld er in dat houd ik ..

Al die bullshit verhalen over zielige oude oma's doen mij niets, spijt me heel erg maar iedereen weet dat als je met zo'n bedrag over straat gaat je erg voorzichtig moet zijn, vind het gewoon stom als je zoiets verliest .. Heeft niets te maken met dat ik me niet kan inleven in andere mensen maar als je een puur een envelop vind met geld er in dan kan je wel duizenden doem scenario's verzinnen van wie het zou zijn ..

@merijn: Ik ben het ook volkomen eens met casadimama, je moet met zo'n bak met geld gewoon erg voorzichtig zijn ...

6. 4days

4days Niet meer actief

Envelop (zonder gegevens): houden. (jammer dan, granny)

Beurs: terug geven.

Ik heb overigens zelf ooit meegemaakt dat een meneer voor mij stond te pinnen, en vervolgens een pakketje van zeker 500 euro in het pinautomaat liet steken... Ik heb het eruit gepakt en de man terug geroepen. Die zag ineens lijkbleek en begon te stotteren, hihi.

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    #227 bloem82, 23 okt 2009
    Laatst bewerkt: 23 okt 2009
    3 tekens

8. chantal1984

@bloem82: Jij oordeelt toch ook over mij ? ( ik en namelijk een van die mensen die net rond komen in de maand ).. ;)

En vind je jezelf wel eerlijk als je van die mensen een vindersloon eist , mmm dat vind ik nog vreemder dan het envelopje houden .. Lekker als je dat dan gaat vragen aan het oude zielige verwarde oma'tje .. Dat kan je dan wel over je hart verkrijgen .. :( ..

En hoe wil je er achter komen van wie die envelop is ??

Als je naar de politie gaat en zegt '' dag meneer/mevrouw, ik heb zojuist een envelopje gevonden zonder gegevens met 50.000 euro er in kan ik dat hier miss achter laten totdat de eigenaar zich meld en wil u er dan bij zeggen dat ik wel een vindersloon wilt. ''

Denk dat ze je daar vierkant in de rondte uit lachen en alleen maar aan een lekkere bonus denken .. Iedereen kan wel zeggen dat het zijn of haar geld is, bewijs het maar .. 8)

9. chantal1984

@bloem82: Wie heeft gezegd dat ik vindersloon wilt ?? ik geef alleen voorbeelden, ik hoef geen vindersloon hoor als ik bv een portemonnee met zoveel geld vind, althans ik zal er nooit om vragen, bieden ze me het aan dan vind ik het een ander verhaal ..

.. Vind het zelfs een beetje cru van mensen die dan zeggen '' miss is het wel van een oud verward dametje dus ik geef het wel terug maar ik wil dan wel een vindersloon ''
    Nee dat is inleven in mensen wou je zeggen ;)

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik oordeel helemaal niet, ik zeg alleen dat ik het juist had verwacht van mensen die moeilijk rondkomen. Een verwachting, geen oordeel. Daarbij heb ik helemaal nooit gezegd dat ik het breed heb of dat ik zelf arm ben, maar jij gooit wel even in mijn gezicht dat ik maar rijk moet zijn want anders zou ik zoiets niet doen.

En nee je gaat niet zo naar de politie.... Je zegt dat je een xxx bedrag hebt gevonden en dat je die zelf in bewaring houdt. Alleen diegene die het kwijt is weet hoeveel er in de envelop zit dus alleen diegene zal naar de politie gaan.

Als je arm bent kan ik het inderdaad begrijpen als je vindersllon wilt, zo heeft die oude verwarde mevrouw tenmisnte nog een groot deel terug maar zo heeft het arme gezinnetje ook een heel mooi bedrag.

11. chantal1984

Nou sorry hoor maar dan vind ik ook dat je niet kan zeggen dat je je inleeft in dat oude dame'tje want als je dan het geld terug geeft vind ik niet dat je dan van dat vrouwtje kan verwachten dat ze je een vindersloon geeft, het zou heel lief zijn als ze het doet maar ze is het niet verlpicht ..

Vind dat zo raar dat mensen dan eerst een heel zielig verhaal over het vrouwtje zeggen over dat ze miss haar spaarcentjes wel weg wilde zetten oid en dan wel verwachten dat ze vindersloon krijgen ..

Nee sorry daar kan ik niet met me kop bij ;)

12. Angelina

Angelina Niet meer actief

Mja, en zij kunnen zich dan ook niet voorstellen dat je ZO makkelijk 50.000 euro verliest, dan moet je wel héél nonchelant met geld omgaan :). Daarbij komt dat het een hele verademing is wanneer je na heel krap te hebben moeten leven ineens 50.000 euro tot je beschikking hebt.

Finders keepers, losers weepers :D.

Nee. Ik ga dat geld echt niet naar het politiebureau brengen, en nee, daar houd ik geen schuldgevoel aan over. Ik hoef daar ook helemaal geen excuses voor te bedenken. Ik houd het, en het boeit mij niet van wie het was. Al dat moralistisch geleuter over omaatjes,spaarcentjes en normen en waarden....

I'm evil, I know ;)

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113

Nee, ik zelf zou geen vindersloon hoeven als het een oud dametje betreft, heb ik eerder in dit topic ook gezegd.

Maar als mensen arm zijn, het geld keihard nodig hebben en het alleen terug geven als ze vindersloon krijgen dan heeft die mevrouw tenminste wat terug. Zo duidelijk?

Ik hoef geen geld van arme mensen, daarom zou ik het ook altijd aangeven bij de politie.

14. chantal1984

Me tooooooo ;)

gna gna gna Bekijk bijlage 23221

15. Angelina

Oh even by the way:

Als oma plots besluit haar spaargeld uit het sok te toveren en naar de bank te brengen, dan zal ze daarna nog wel even uitleg moeten geven aan de belastingdienst, en ook een fijn bedrag mogen betalen. Dus ik gok dat oma wel heel erg dom moet zijn om te besluiten na 50 jaar haar geld naar de bank te brengen :$.

16. chantal1984

Heel duidelijk .. Maar goed, we delen een andere mening ;)

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat klopt ;) en dat mag.

18. chantal1984

Idd en als ze dan ook nog eens een vindersloon af heeft moeten staan dan houd dan mensie helemaal niets meer over .. ;)

19. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik zou het niet zelf houden, dat mag niet binnen ons geloof. Je moet je best doen om de eigenaar van het geld te vinden.

Het geld is hoe dan ook niet jou rechtmatige eigendom.

20. Angelina

Ja, dat zou sneu zijn... Toch? Kunnen we het beter houden en haar het leed besparen :D

Deel Deze Pagina