Jij weet toch helemaal niet wat er precies is gebeurd? Heb je stiekem om het hoekje gekeken toen die scooter door een agent mee naar huis werd genomen? En daarbij, dat is dus bepalend voor alle agenten? Over vooroordelen gesproken?
Ik studeer psychologie, heb onderzoek gedaan naar cognitieve dissonantie en weet dat dit optreedt zonder dat mensen er echt bij stil staan. Maar goed, wil je best het voordeel van de twijfel geven en geloven dat jij echt zo bent hoor
whatever ze hebben de zaak gewoon verkloot. En zeg ik dat een agent hem gestolen heeft? Je moet beter lezen.
Haha alsof DAT het punt is inderdaad. Ik hoef helemaal niet beter te lezen, dank je voor je terechtwijzing.
En wat als het bloedgeld is? Stel je voor dat er voor het geld wat jij houd een moord is gepleegd? En er zouden vingerafdrukken op zitten van de daders? Je weet gewoon niet waar het geld vandaan komt? Wie weet was het wel voor iets belangrijks waar iemands leven vanaf hangt. Ok dan had diegene het niet moeten verliezen? Een ongelukje zit in een klein hoekje denk ik maar zo. Ik zou het zelf ook verleidelijk vinden om te houden, maar ik weet niet of ik dat geld met een goed gevoel zou kunnen uitgeven. Ik zou altijd denken wat als..
Tja dan zou ik me toch maar de voordeel van de twijfel geven of anders nog ff je boeken door spitten want daar zal best in staan dat niet alle mensen het zelfde zijn ... Sorry nogmaals, ik hou het geld, doet me niets van wie het is ( hadden ze maar beter op moeten letten ), ik ben wat dat betreft miss gewoon een keiharde .. 8)
Merijn, ik vind je nogal belerend en hoogdravend overkomen. Ken je het gezegde: "Verwijder eerst de balk uit je eigen oog, voordat je de splinter uit het oog van een ander wilt verwijderen" ?
Vind het wel grappig dat je dat schrijft eigenlijk..... had je niet verwacht begrijp ik...?? nouja.. voor wat het waard is.... mijne hoefde ook niet te twijfelen...
chantal jij probeert het goed te praten maar als mensen andere kanten van het verhaal belichten zijn het dom scenario's?? het is gewoon een kwestie van je eigen gevoel.
Denk dat ze bedoeld dat hier al meerdere scenario´s voorbij zijn gekomen maar dat haar mening niet veranderd hierdoor ..
oke verkeerd gelezen dan! tja we kunnen allemal lulllen als brugman maar het blijft een kwestie van normen en waarden. en je gevoel. kan je ermee leven?
Nogmaals wat moet ik nou goed praten ?? Het feit dat ik het zou houden ?? Waarom zou ik dat goed moeten praten, dat is toch mijn mening ... En al die verhalen over van wie het geld wel niet zou kunnen zijn en bla bla bla dat vind ik idd allemaal van die film scenario's zo zijn ik zelf ook wel een verhaal kunnen verzinnen als ik een euro zou vinden '' miss is het wel van een kindje die net centjes heeft gehad van opa en oma en er een snoepje van wilde kopen en heeft het verloren, laat ik het maar naar de politie brengen wie weet meld ze zich nog wel kom op zeg ik respecteer iedereen zijn mening maar heb het idee dat de mensen die EERLIJK zeggen het te houden dat die een beetje de grond in geboord worden .. maar goed .. volgens jullie probeer ik het goed te praten en jullie hebben natuurlijk gelijk
Dus jij verklaart nu dat iedereen die hier schrijft dat ze het geld houden , de verkeerde normen en waarden erop na houd ?
nee dat zeg ik niet maar goed ik houd op! vind dit meer op een ruzie beginnen te lijken als een discussie!