stel, je vind een envelop op straat met 50.000€ in...

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat zijn voor jou misschien filmscenario's voor mij niet ik zou bij zo'n groot bedrag wel nadenken waar het vandaan komt dat kun je dan toch ook gewoon respecteren en het niet direct weg te wuifen als doem scenario's met een zucht en rolleyes snap niet echt wat dat eraan toevoegd.

En zoals ik zei ik zou niet weten wat ik met het geld zou doen maar zou wel eerst over dit soort doem scenario's nadenken.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Zal ik effe :D :p (even een luchtig geintje tussendoor)

Nee goed ik snap ook wel dat iemand die 50.000 euro wegbrengt dat dat anders is als een tientje (das toch een ander niveau)

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bedoelde je dat ook dan? Want je hoeft niemand te vertellen hier wat vinden betekent.

Maar goed.

Als je 50 000 euro vind en je geeft het niet aan bij de politie ovetreed je de wet.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou het zeker houden:). Enne ik ben geen slecht mens haha!!

5. Seth

Seth Niet meer actief

Eigenlijk raar....
    ik bedoel wettelijk is het toch precies hetzelfde.....
    Je vindt iets... dient het dus aan te geven...

want dan zou je dus de vraag kunnen stellen... tot welk geldbedrag je het wel zou moeten aangeven.. en welke niet...?!
    dan zou je weer "bedragverschillen krijgen"...

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Waar maken jullie je druk om meiden:) Het is maar een stel vraag. De kans dat je zo een envelop vindt is niet groot, voor mij helaas voor vele andere niet.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    weet je het zeker you bad ass woman :p

Ach ik zal wel vaker de wet overtreden zeker als ik alleen in de auto zit moet ik effe gassen, dan ben ik al crimineel bezig ;) maar ik heb niet voor niets een auto die alle sportauto's inhaalt :D

Soms kom je gewoon met eerlijk zijn niet zo ver, neem als voorbeeld verzekeringen;

Ik heb al zo vaak wat gehad dat als ik iets eerlijk speelde ik geen moer kreeg van de verzekering, terwijl als ik zeg dat er ene peuk tegen mijn jas is gegaan van 150 euro krijg ik dat meteen gestort zonder dat ik bewijs hoeft te leveren, en ja dat heb ik dus weleens gedaan toen eerder mijn kat over mijn receiver heen gaf en dit dus weer eens niet onder mijn verzekering viel. Terwijl als ik had gezegd dat het de kat van de buren was dat het WEL goed was geweest.
    Dus eerlijkheid beloont vaak niet kan ik je vertellen..

8. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik heb nergens gezegd dat ik het het geld zou houden , dus mijn waarden zijn misschien wel dezelfde als die van jou ;) , maar ik heb nog nooit in die situatie gezeten dus ik weet het niet ..

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

hihi ja ik kan me voorstellen dat een tientje sneller verloren word en minder word gemist als 50.000 euro maar dat je met 50.000 euro minder snel over straat gaat en beter oplet (en MOET letten)

En daarnaast NIEMAND geeft het aan als ie 10 euro heeft verloren (mag ik hopen de politie heeft wel belangrijkere zaken te doen)

10. nicole26

nicole26 Niet meer actief

:D:D:D Zie mezelf al staan aan het loket bij de politie en dan ook nog vindersloon eisen als ze het op komen halen ...

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh haha oeps :D

12. Seth

Seth Niet meer actief

nouja.... in feite komt het wel op hetzelfde neer...
    in het kader van de "oude vrouwtjes verhalen..":)D) voor hetzelfde geld is dat net haar laatste boodschappen geld...

en infeite over normen en waarde: dan maakt het bedrag toch niets uit...
    heb hier menigmaal gelezen dat je iets houdt, wat jou niet toebehoort dus dat is met 10 euro ook zo....

Ben je minder slecht als je een brommer steelt... dan als je een ferari steelt...?!
    (bedoel dit dus gewoon als vergelijking..)

als je zo eerlijk bent zou je dus ook een ander bedrag moeten aangeven.... en als niemand het claimt is het van jou...

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Sorry Seth, maar ik ben het absoluut niet met je eens. Ik hoop dat je zelf ook wel inziet dat dit geen redelijke vergelijking is. Ik weet 100 procent zeker dat jouw normen en waarden ook niet allemaal zo zwart/wit zijn (op andere vlakken).

14. Seth

Seth Niet meer actief

Vraag me gewoon af waar je de grens stelt...
    want veel geld voor de een... is weer weinig voor de ander....
    (zeker als ik bepaalde sterren bekijk..."hondje kopen van een paar ton)

maarja dat is dezelfde dicussie als of een "brood stelen in geval van echte honger mag..."

en Merijn... niet is 100%.... hoogstens.. 99,999999etc....

Ach ik vind toch nooit wat... dus kan ik goed slapen vanacht...

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is zeer discutabel. Ik vind in ieder geval van niet.

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

@Merijn: Je probeert jou mening wel erg aan iedereen vast te klampen he, jou mening telt alleen ... en als je het zo niet bedoeld dan zou ik het toch allemaal maar anders gaan formuleren want iedereen die iets anders zegt dan jou mening krijgt direct antwoord terug dat dat niet klopt want ja alleen jou beredeneringen tellen .. mmm

en denk je dat ik hier van wakker zou liggen ?? Nee hoor, er zijn wel ergere dingen dan me hier druk over maken .. ;)

17. chantal1984

Het zijn toch allemaal doem scenario's, althans dat vind ik .. Denk je ook zo als je een euro vind of een tientje ofzo ??? .. nee toch... of ga je dat ook aangeven bij de politie ?? volges mij steek je dat ook in je zak ..

Kom op zeg zoals ik al 1000x heb gezegd, wie gaat er nou met zo'n bedrag over straat, en dan al helemaal zo onvoorzichtig .. ;)

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Precies dat vind jij doem scenario's ik niet dat heb ik je net ook al uitgelegd;).

En wie zegt dat ik ermee na de politie ga, ik zou het niet weten wat ik zou doen.Dat weet je pas echt als de situatie zich voordoet.
    Maar ik zou wel vraagtekens hebben over zo'n groot geld bedrag.

19. chantal1984

Dus het kan zijn dat je het dan miss toch wel zou houden ?

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @chantal1984

Ik zou niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen ik kan nu wel zeggen ja ik zou het houden of nee ik breng het naar de politie maar als een situatie zich echt voordoet handel je vaak wel anders.

Misschien zou ik zelf gewoon te scheiterig zijn om het geld uit te geven omdat ik te veel nadenk over doem scenario's dat zou dan een reden zijn om het te melden bij de politie.

Maar misschien heb ik er ook wel schijt aan en ga met een big smile het geld uitgeven.

Ik weet niet hoe ik zou handelen...

Deel Deze Pagina