Zou precies het zelfde doen! Mocht het in een portemonnee zitten zou ik het zelf langsbrengen in de hoop zelf een leuk cadeautje te krijgen als dank!
Ik zou het naar de politie brengen. Ik zou anders ook niet rustig slapen en veels te bang zijn dat iemand heeft gezien dat ik het gevonden heb ofzo en niet naar de politie breng. Ik zou zoiets echt TE toevallig vinden. Echt ik zou me van alles in mijn hoofd halen. Eén of ander programma -dat een testje uitvoert ofzo om te kijken wat mensen nu écht zouden doen... Anderzijds: Als ze bij een supermarkt een foutje maken met een klein bedrag, dan vind ik dat weer wél "prima". Dan denk ik wel 'dat is gemakkelijk verdient' !
100% naar de politie brengen! Ten eerste weet je niet of dit geld wel echt geld is. Straks geef je het uit en is het nep. Dan heb je heel wat uit te leggen. Daarnaast weet je nooit wat er voor gebeurt is. Ik zou niet weten waarvoor iemand met 50.000 euro over straat zou moeten. Dat kan alleen maar foute handel zijn. En daar wil je gewoon niet bij betrokken worden.
Envelop met geld zou ik houden iedereen kan zeggen dat het van hem is. Portemonnee geef ik aan bij de politie al een aantal keren gehad soms zelfs zonder geld erin dus alleen een bankpasje maar altijd terug gebracht.
Als ik zoiets lees.... vraag ik me eerst af... "wie heeft er nu 50.000,-- in een ENVELOPPE??!!" Wat ik zou doen...? hmmmm eerst een nachtje erover slapen.... en is afhankelijk van de situatie... Portemonnee is trouwens een heel ander verhaal..... die zou ik gelijk afgeven... ik neem tenminste aan dat daarvan wel (eerder) de eigenaar te achterhalen is....
Heb laatst alleen een pinpas gevonden... en die netjes naar het adres van de ING gestuurd, wat op het pasje vermeld stond....
Enveloppe met geld....geloof dat ik dat zelf zou houden. Mocht mijn geweten beginnen op te spelen dan bel ik de politie dat ik dat heb gevonden en dat de rechtmatige eigenaar me kan bellen...als die zich meld. Een portemonee, vaak zitten daar pasjes in met adresgegevens dus die zou ik zelf terug brengen.
Aan de andere kant denk ik wel, als iemand zo ontzettend laks om gaat met zo'n groot bedrag, dan zal ie het ook wel niet erg gaan missen. Ik zou zeker een gedeelte houden, moet je maar zuiniger op je geld zijn (het is een halve ton for cryin out loud) en ik kan het heel erg goed gebruiken . Daarna zou ik het afgeven bij de politie. Als het een portemonnee is dan zou ik 'm gelijk terug brengen, maar een enveloppe is een heel ander verhaal.
ik zou het zeker weten houden.. waarom zou je dat geld naar de politie brengen? ik zou het veel liever zelf opmaken, dan dat er helemaal niets mee gebeurd.. want een envelop met 50.000 daar komt toch nooit meer iemand voor naar de politie. !! een beurs is een ander verhaal, k denk dat ik die wel naar de politie terug zou brengen..
umh heel moeilijk! ik denk dat als het in een envelop zit het inderdaad geen eerlijk geld is. als je het dan naar de politie brengt en het wordt niet opgehaald dan krijg je het alsnog of een deel ervan. maar ik twijfel heelsterk of ik het niet zou houden en het gewoon tegen niemand zeg.
Wat een reacties, haha! :O Dus volgens sommigen: Als het in een enveloppe zit, is het toch geen eerlijk geld, dus is het wel zo eerlijk om het zelf te houden. lol! Ik moet zeggen dat ik bepaalde reacties een beetje egoïstisch vind, hoor. Hebben hebben hebben Ik probeer me altijd te bedenken wat ik zou doen of vinden als zoiets ergs MIJ zou overkomen. Ik zou het fijn vinden als ik me met het schaamrood op de kaken bij de politie meld om te vertellen dat ik een enveloppe met 500 briefjes van 100 euro (noem maar wat, je weet hoeveel briefjes van welk bedrag je in de enveloppe hebt gedaan) ben kwijtgeraakt, en dat de politie dan zegt: "Oh mevrouw, maar daar hebben wij net een melding van gehad: Een eerlijke vind(st)er heeft dat in beheer!" Ik las een trouwens tijd terug ergens dat een oude mevrouw al haar spaarcenten had verzameld en in een enveloppe gedaan had om 't naar de bank te brengen (was ook een best bedrag, als ik me het goed herinner). Ze was de enveloppe vergeten (of uit haar tas / zak geglipt, zoiets?) in de trein. Da's wel eerlijk geld. 'Ja jammer dan... Lullig voor dat vrouwtje, had ze haar geld maar beter in de gaten moeten houden, nu ga ik het lekker verbrassen'?
Als er geen persoonlijke gegevens bij zitten, zou ik het ook houden. Maar als het in een portemonnee zit, zou ik er meer moeite mee hebben. Dat maakt ht wat persoonlijker. Ik zou me ook afvragen hoe degene die het geld dan komt opeisen, bewijst dat het echt van hem is. Als er verder geen gegevens bijzijn en het geld gewoon in een standaard envelop zit?
Denk ook dat het afhankelijk is van de situatie waar je dan in zit.... Stel je kind is ernstig ziek... moet geopereerd worden, maar wordt niet vergoed... operatie kost 30.000 euro... en je vindt "toevallig net 50.000 euro... zou je het dan ook terug geven....? Voor de eigenaar maakt de reden dat je het geld houdt immers niet uit... hij is het dan kwijt... en tja over sommige antwoorden.. De mensen zijn iig wel zo eerlijk om eerlijk te antwoorden.... we kunnen natuurlijk hier allemaal braaf neerzetten dat we het teruggeven... maarja.. dan heeft het topic ook weinig nut...
Ik zou het geld houden ... sorry ! Ik denk dan bij mezelf welke malloot gaat er nou 50.000 euro in een envelop doen en is dan ook nog eens zo dom om het te verliezen ..Zit het in een portemonnee met gegevens van de eigenaar dan zou ik het wel naar de politie brengen .. vind het dan nog steeds vreemd dat je met zoveel geld over straat gaat maar toch.. Nee sorry op dit moment zou ik het houden, komt heel goed van pas hier ...
Zoiets zou ik me ook kunnen voorstellen. Want we hebben het nu over 50.000 euro - met 10.000 euro zou bovenstaand al wat reeeler kunnen worden. Ik vind het altijd zo gemakkelijker gezegd dat mensen die het kwijtraken dan maar 'slecht' zijn of in elk geval heel negatief weggezet worden. Een ongeluk zit nog steeds in een klein hoekje en ja, mensen zijn nog steeds naief...
ligt eraan, een portomonee met gegevens erin (ook al is het maar minimaal) geef ik aan, een anonieme lege envelop zou ik niet aangeven, ik zou het ook niet meteen uitgeven en de krant in de gaten houden voor oproepen..
Ik weet niet wat ik zou doen, zou er eerst over nadenken. Sommige vragen wat 50.000e in een enveloppe doet, maar probeer eens 100 briefjes in je portemonnee te doen, dat lukt echt niet. Ik heb een eigen bedrijfje, en breng regelmatig het geld wat ik verdien naar de bank. Dit doe ik ook vaker in een enveloppe omdat er echt niet veel briefjes in een portemonnee gaan (en nee, geen duizenden euro's hoor, maar veel mensen betalen met 5, 10 of 20 euro, waardoor 300 euro soms al niet meer past).
Ik zou het naar de politie brengen. Ik zou dat geld ook echt nooit met een lekker gevoel kunnen uitgeven. Steeds in mijn achterhoofd houden dat iemand er misschien wel keihard voor heeft gewerkt zijn hele leven lang. Nee, ik zou het niet zelf kunnen houden.
wat ik me afvraag.. De mensen die het zelf zouden houden!! zullen jullie geen last krijegn van je geweten? Want van dat oude vrouwtje met dat heleboel geld klopt inderdaad.... Als ik het zou houden!! weet ik zeker dat ik er last van zal krijgen..