stel, je vind een envelop op straat met 50.000€ in...

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Pffff, meiden toch... mijn vriend ligt helemaal in een deuk van deze discussie! Hij riep net al "is het weer zover" ;) Heerlijk deze discussies zo 's avonds laat. Ik denk dat mijn mening (ik zou het aangeven bij de politie) net zo rotsvast is als de mening van mensen die het zouden houden.
    Zij vinden mij naief, ik vind hen inderdaad een beetje minder qua normen en waarden op dit vlak. Als ik heel eerlijk ben vorm ik me er toch wel een beeld bij... en dat doet de "tegenpartij" waarschijnlijk ook over mij en mensen die het wel wegbrengen.
    Zo, nu ga ik even mijn aureooltje oppoetsen en wat films downloaden :D (Just kidding.... niet op de kast springen. Ik ga slapen, erg onschuldig en braaf allemaal.)

PS: Ik slaap zelf altijd wel lekkerder zonder cognitieve dissonantie..... (wederom, just kidding)

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Oke duidelijk ;)

3. Seth

Seth Niet meer actief

tuurlijk onschuldig.... je bent immers al zwanger....:D
    hihihi... geintje hoor.... gefeliciteerd.....

truste....

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    hahaha nou niet echt duidelijk...want tja zou ik het houden of niet;)

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

That's the question ;) .. hihihihihih

6. Seth

Seth Niet meer actief

nou ik weet hier toevallig 50.000 euro te liggen......in een enveloppe...
    Heb hem laten liggen... want durfde het niet aan...:D

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ff uittesten hoe ik ga handelen:p meld jij het ze als ik toch het geld hou en naar de Bahamas vertrokken ben;)...

8. Seth

Seth Niet meer actief

hahahaha...
    Dus ik meld dat ik het gevonden heb..... maar dat ik weer bestolen ben....:D
    50/50 dan.....

RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

9. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hihi, hoe noemen ze dat.. onbevlekte ontvangenis?? Nee, dat gelooft niemand. En mijn vriend zou er ook niet echt blij mee zijn, die is zo trots dat hij "raak geschoten" heeft. Maar inmiddels ligt hij uitgeteld op de bank, dus ik ben bang dat ik idd heel braaf ga slapen... ;)

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dan is het toch nog een beetje eerlijk gegaan want tja jij hebt het gemeld jij kon er ook niks aandoen dat ik het besloot mee te nemen;).

50/50 is prima dan lijkt me:p

sorry dames 50000 is al foetsie!

11. Seth

Seth Niet meer actief

We hebben er een tijd over gedaan.... maar idd... probleem opgelost...:D

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    40 pagina's en 391 berichten (met deze 392) maar zo zie je voor alles is er toch een oplossing...

13. casadimama

17 apr 2009
    58
    0
    0
    En toch blijf ik er bij...IK HOU HET!! :) zonder schuldgevoel

14. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    zo ik had even 10 pagina's gemist ofzo en maar even terug gelezen. lachen :D
    vroeg t net aan vriendlief en die zei: ga je nou echt van die stomme vragen stellen? houden natuurlijk!
    haha oke duidelijk!

even een vraagje aan de mensen met een eigen bedrijfje, want mijn vriend zei daar iets over ( heeft namelijk zelf ook een bedrijfje gehad...ergens in t jaar 1880 :p )
    hij zei dat je dat dus echt niet in een 'gewone' envelop doet, maar in een envelop met een geldzak er omheen, of alleen in een geldzakje.
    kijk als dat echt t geval is, dan denk ik toch dat een gewone envelop met 50.000 euri zonder gegevens niet echt van een heel zuiver persoon is, maar ja dat is mijn mening ;)
    vandaar dus mijn vraag daarover :D
    geen aanval of iets, maar gewoon een vraag ;)

15. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Kan mendie.. maar het kan ook van een oud vrouwtje zijn, die net dr spaarrekening heeft opgevraagd, en net naar familiebezoek wil gaan om het geld onder te verdelen onder haar kinderen/klein kinderen en achterkleinkinderen.. Omdat ze niet lang meer te leven heeft?! En het geld liever nu wil uitgeven dan wanneer ze er zelf niet meer is?

Ach ja, gelukkig weet je toch niet van wie het is, dus ik zou toch wel wat geld pakken... alles heeft een reden toch? dus er is ook een reden voor waarom ik die envelope zou vinden :D
    Ik zal dr goed op passen :D

16. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik zou de wet naleven = Dus naar de politie brengen en hopen dat er na een jaar nog niemand voor gekomen is. Dan is het tenminste écht rechtmatig van mij :D.

17. 4days

4days Niet meer actief

Ik ook! Nouja, met een heel klein schuldgevoel dan. :)

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk

als je een bedrijfsrekening hebt dan kan je dat aanvragen idd. maar dat kost heel veel geld. dus ik stort het gewoon bij het stortingsapperaat in de rabobank zelf. dat kost niets. vandaar dat ik het gewoon in een normale envelop doe. en gewoon ouderwets binnen in de bank stort! hahahahahhaha

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb in het bestuur gezeten van mijn studievereniging. Met bedrijfsrekening en met verzegelde "enveloppen" en zoveel geld kostte het nou ook weer niet... Tenzij je een heel klein mini bedrijfje hebt :p

20. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou het kost genoeg. en ik heb wel een klein bedrijfje maar mini?

Deel Deze Pagina