stel, je vind een envelop op straat met 50.000€ in...

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Tja, het feit blijft dan dat ik het persoonlijk echt stom vind om met zo'n bedrag over straat te gaan ? ... Waar moet je tegenwoordig zoveel in contanten nog iets betalen ??

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik zou het naar de politie brengen.

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Nou dit is toch wel een echt doemscenario , klinkt meer als iets uit een film :D

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik heb ooit een los briefje van 1000 gulden gevonden op het zebrapad, tientallen mensen waren er al overheen gestapt. Ik zag 'm van veraf liggen. De meest spannende seconden in mijn leven.

Nee, dat briefje was écht voor mij bedoeld! Wat was ik blij!!

(Uiteraard heb ik niet staan gillen op het zebrapad, maar het nonchalant in mijn zak gestopt, om thuis he-le-maal uit mijn dak te gaan!)

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Weet je hoeveel oudere mensen dit doen? Omdat ze niet weten hoe het tegenwoordig werkt met pinnen en weet ik veel wat? Die gaan naar de bank om het geld te halen voor de verbouwing van hun huis bijvoorbeeld.

6. Alita

Alita Niet meer actief

hahaha geweldig!!! inderdaad hij was voor jou bedoeld!!!;):p

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja maar je raakt het niet voor niks kwijt ;) zulke dingen gebeuren echt net wanneer je het niet gebruiken kunt.

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik vraag me trouwens ook af of het niet strafbaar is als je het houdt.

9. nicole26

Hahahaha , zie het al helemaal voor me , zo zou ik dus ook reageren .. :$

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ik bewaak m'n dochter ook met m'n leven en ik weet van al die ongelukjes die kunnen gebeuren, maar TOCH is m'n dochter van de commode afgevallen... Hartstikke stom.. Absoluut... Maar het gebeurd wel, net als het zoveel andere ouders overkomt. Net zoals dit soort dingen ook kunnen gebeuren, zonder dat het om een 'stom' iemand gaat.

11. nicole26

Denk wel degelijk dat het strafbaar is , dat is geld dat je niet rechtmatig verkregen hebt en waar waarschijnlijk dus ook geen belasting of wat dan ook over betaald is .. Houden zou niet zo´n probleem zijn maar uitgeven wel ben ik bang ;)

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hahahaha compleet offtopic maar busted :D Dat is echt nostalgie die buideltasjes!

Maar ik vind het heel erg raar als iemand die niks met criminele activiteiten te maken heeft met zoveel geld over straat zou lopen... Je kunt toch gewoon via de bank geld overmaken.

Bovendien zou ik ook mijn twijfels hebben bij de politie... wie weet stopt die agent het wel in zijn eigen zak ;)

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gewoon naar spanje op vakantie daar betalen ze nog steeds met 500 euro bij de super zonder te checken :D die zijn daar extreem makkelijk in..

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja daar heb ik dezelfde twijfels bij maareh nostalgie of niet wij gebruiken nog buideltasjes op vakantie vooral :p

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    En als er de volgende dag een wanhopige oproep in de krant staat van iemand die dat geld is kwijtgeraakt. Breng je het dan wel terug? Of doe je alsof je neus bloed en het niet hebt gelezen.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hihi rustig blijven en vooral nonchalant in je zak stoppen (niet teveel om je heen kijken) *zet een spannend muziekje erbij aan* hihi ik zou dat ook hebben hoor... en dan eenmaal het hoekje om hoor je toch een gil! (van vreugde)

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Heel veel oude mensen kunnen niet met de computer overweg en vinden het makkelijker om het bij de bank op te halen en contant te betalen ;) niks crimineels aan.

18. Alita

Alita Niet meer actief

ja bloem zo blijf je bezig he.....

19. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Maar het is wel zo
    Je kunt niet weten of het van criminelen afkomt, maar het HOEFT absoluut niet, dus ik denk niet dat je het daardoor kunt rechtvaardigen.

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nou, als ik het kwijt was geraakt dan zou ik echt wel een oproep doen via de krant of media, daar is niks raars aan.

Maar goed, ik ben nog van de stempel: wat u niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet.

Deel Deze Pagina