stel, je vind een envelop op straat met 50.000€ in...

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

tja zal ook vast eraan liggen wat je voor een levenservaring hebt....maar dat terzijde..

De vraag was
    stel, je vind een envelop op straat met 50.000€ in...

2. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    ik ook

3. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    zo maar dit vind ik even moeilijk.
    ik denk dat ik t eerst even bij me zou houden. kijken op tv of in de krant of op internet de komende periode of ik een oproep zie staan. als dat t geval is, breng ik t terug. naar de politie breng ik t denk ik niet, omdat ik ook denk dat zij t uiteindelijk in hun zak steken..nou dan doe ik dat liever zelf.
    maar misschien vind ik t toch wel raar als ik t helemaal zelf hou. dan zou ik er anders 10.000 van aan een goed doel schenken en me moeder een vakantie geven naar dr familie in australie.

nou ik weet t gewoon echt niet hoor...blijf t lastig vinden.
    nu denk ik ergens eigenlijk...ik doe t goede, maar als er ook echt daadwerkelijk een envellop met 50.000 euro voor me ligt, weet ik t denk ik even niet meer.
    lastig lastig lastig

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Daar heb je ook helemaal gelijk in en als ik een oproep in de krant zou zien zou ik het wel terugbrengen. En oudere mensen kunnen inderdaad (over het algemeen) niet met een pc overweg maar lopen toch ook niet steeds met zoveel geld overstraat lijkt mij...

Het blijft natuurlijk gissen waar het vandaan zou kunnen komen maar toch zou voor mij de verleiding te groot zijn en zou ik het houden...

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik had geloof ik wel gezegd ergens dat ik idd de kranten e.d. in de gaten zou houden (terwijl ik deze normaal eigenlijk niet lees) dat zou ik dan wel doen maar bij zoiets anoniems, dan zou je eigenlijk met zijn allen naar de politie moeten gaan en zeggen dat je 10.000 euro hebt verloren (als ze dan OOIT iets vinden mag jij het gaan ophalen :D )

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Je kan het ook alleen melden, je hoeft het niet af te geven.

en die mensen die hun geld kwijt zijn zijn er niet mee geholpen als jij het aan een goed doel geeft ;)

7. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    In een blanco envelop? Houden! Mijn zwager werkt bij de politie en als daar dit soort dingen binnen komen....zonder naam en gegevens lachen ze hard dat diegene het is komen brengen :D.

Politiek correct is naar de politie brengen maar ja... pfff. moeilijk. Misschien dat het aan je geweten gaat knagen als je houdt :(

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Natuurlijk niet je moet toch precies zeggen waar en wanneer hoeveel het was (iemand kan wel minder 'vinden' maar vast niet meer). Kan me voorstellen dat als het om zulke grote bedragen gaat dat je het ook moet verantwoorden. (bankafschrift oid)

9. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Het is nog steeds oorde van de dag dat winkeliers elke dag hun verdiende geld naar de bank moeten brengen. Dit gebeurd altijd op een nochalante manier om niet op te vallen. Wij deden het ook in een enveloppe en dan in een plastic tas. Zo valt het het minst op. Mensen die dit dagelijks doen worden ook wat makkelijker in dit karweitje en zo gebeurd het dus ook dat het dan kan gebeuren dat ze het verliezen.

Ik persoonlijk zou het naar de politie brengen, ik vind het zelf ook fijn als iemand dat bij mijn gevonden spullen doet.
    Mijn opa is afgelopen weekend zijn portomonnee verloren en die is (gelukkig) door een ouder echtpaar keurig naar de politie gebracht. Toen mijn opa zijn portomonnee terug had begon hij bijna te huilen van blijdschap omdat hij hem terug had met nog elke cent er in.

10. Alita

Alita Niet meer actief

zei ik ook al

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zit nog steeds te klapperen met mijn oren!

En als jullie het iemand zien verliezen? Rennen jullie er dan ook niet achteraan?

12. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    dat is zeker waar, maar dat is meer voor mijn eigen gevoel dan denk ik. hmm eigenlijk ook best hypocriet...euhm nee ik weet t gewoon niet meer wat ik zou doen haha.

13. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    o ja dan zeker wel! of als iemand t per ongeluk in de pinautomaat laat zitten. heb ik ook wel een paar keer gehad. dan ren ik ook achter de mensen aan om t te geven.
    ik denk dat t anders is, omdat je er dan een gezicht bij hebt ofzo.
    als je niet weet van wie t is, kan je jezelf makkelijker aanpraten dat t misschien wel van een drugsdealer is of noem maar op.
    nou wil ik niet zeggen dat elk groot bedrag meteen van een drugsdealer af komt, maar t is even een voorbeeld.

14. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Denk dat het een ander verhaal is want dan heb je een gezicht achter het geld , dan weet je van wie het geld is .. en als het dan nog een bepaald type zou zijn dan moest ik mezelf toch eens heel hard achter mijn oren gaan krabben ...

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja hier ook zo.. hoewel ik zéker stemmetjes in m'n hoofd zou horen zeuren 'wat ik allemaal wel niet met dat bedrag kan/had kunnen doen'

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    JUIST oude mensen halen een hele smak geld op zodat ze weer even vooruit kunnen, de rest wordt bij wijze van spreken in een oude sok onder het bed bewaard.

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mag ik eerlijk zijn, Ik denk dat ik het hou, Als het in een porto zou zitten zou ik het wel terug brengen maar als het alleen in een envelop zou zitten denk niet, Heb ooit een tas van iemand gevonden en wel terug gebracht dus zo slecht ben ik ook weer niet haha, maar met twee kinderen ik denk dus echt dat ik het hou en er wat nuttigs mee doen haha.

Sorry maar dat is mijn mening maar zou ik zien dat iemand het laat vallen dan gaf ik het wel weer dubbel dus

Groetjes Patricia

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja als ik het iemand zie verliezen zou ik het ook teruggeven dat vind ik iets heel anders als een anonieme envelop (en wat iemand zei de politie lacht je recht in je gezicht uit of houd het zelf, die zijn soms zo corrupt of lui als het maar kan zijn)

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat sneu dan voor m'n oma... dat je nét niet 2 minuten eerder op diezelfde plek was...

niet aanvallend/persoonlijk bedoelt hoor, ik denk dat veel mensen hetzelfde zouden doen, die het zouden houden, maar als je er over nadenkt: Hartstikke stom/hypocriet toch eigenlijk?

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Stel je houdt het wel wat je in de pin automaat vind, dan heb je grote kans dat er later contact met je opgenomen wordt omdat je het onrechtmatig hebt gehouden. Als iemand geld laat zitten in de pin automaat en die gaat later naar de bank dan kunnen ze bij de bank nagaan wie dat geld heeft gepakt ;)

Deel Deze Pagina