stel, je vind een envelop op straat met 50.000€ in...

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    #101 Mime28, 22 okt 2009
    Laatst bewerkt: 22 okt 2009
    Ik ook, ik vind echt triest dat er zo makkelijk over gedacht wordt.
    Gelukkig zijn er ook nog eerlijke mensen

Oh en ja hoor het is heel "eerlijk" als je toegeeft dat je niet eerlijk bent. :( (niet aan Merijn maar dat wist je al ;))

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Die stemmetjes zou ik ook horen, hihihi. Maar die hoor ik ook als ik meedoe met een loterij :D. Heerlijk toch om te fantaseren als je veel geld wint.

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Nee , denk dat het gewoon een heel logische denkwijze is .. en nogmaals heel plat maar zelfs een oma zou moeten weten dat dit niet echt verstandig is om met zo´n bedrag over straat te gaan .. wat dacht je van overvallers e.d.

4. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0

sorry Cindy, net ff overheen gelezen:)

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Trouwens we kunnen nu makkelijk speculeren maar wie weet als het echt gebeurt dat ik het wel naar de politie breng. Er zijn ook zat mensen die iemand in nood zouden helpen maar als het dan daadwerkelijk gebeurt steken ze geen poot uit. Ik denk dat je pas kunt zeggen wat je echt zou doen als het je ook echt overkomt.

6. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Precies .. misschien heb ik dan toch nog een geweten ;) wie weet ..

7. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier ook naar de politie.. in de hoop dat ik t mag houden..hihihhi... maar ja.. 50.000 vind ik teveel om zomaar in eigen zak te steken.. ze zien me aankomen bij de bank.. "ik wil even wat storten"...whahaha.. als het nu 2500 euro is ofzo dan zal de keus wat lastiger zijn.. dan is shoppne ook wel errug leuk.. maar denk toch dat ik ook dan richting politie zal gaan...

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja je gaat het natuurlijk niet storten "slimpie" je houd het gewoon in beheer en bewaart het gewoon en geeft elke maand een beetje uit (dat is de slimme manier in elk geval)

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    naar de politie, het zit denk ik niet voor niets in een envelop.

ik denk altijd maar andersom, wat zou ik denken als ik dat kwijt was? ik hoop dan dat de vinder het naar de politie brengt.. dus doe ik dat ook

10. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag

dit is helaas niet helemaal waar.

mijn pinpas is een keer gestolen door achteraf een vriend mij( die drugsverslaafs bleek te zijn kwamen we later achter) en hij heeft 1500 gulden toendertijd van mijn rekening gehaald. ik kon zien bij welke bank, maar ze konden mij niet vertellen wie dit had gedaan ook al hebben ze camera's hangen.
    een paar weken later ben ik er dus zelf achter gekomen.

of bedoel je dat niet? door middel van de camera's?

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    klinkt leuk allemaal maar indd eerst meemaken en dan over meepraten !

ik heb ook wel s geld gevonden en gehouden ! en als ik geld kwijtraak komen ze t ook niet terug brengen ... ;)
    en al die 20 fietsen die ik heb gehad.. hoefde ik geen van allen te verkopen die werden stuk voor stuk gejat !

ach ja ... stomme disccussie om niks ;)

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    Hollyday.....celabrate

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat is flink balen!
    Over het algemeen kan het wel had ik ergens gelezen (geen ervaring mee gelukkig), maar het wordt natuurlijk moeilijker als diegene een bivak muts oid op heeft.
    Maar ik kan het verkeerd hebben hoor!

14. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ze mochten t mij gewoon echt niet vertellen. er was (ik weet t nog precies) om 2 voor 3 gepind en om 2 over 3. dat konden ze ook allemaal zien, maar mochten me verder niks vertellen. dit was in 1999 hoor, dus misschien is t sinds die tijd wel veranderd. maar toen had ik dus ook al gehoord dat t kon en dat was dus niet t geval. goed balen ja!

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ow zooo... Nee ze mogen vast niet vertellen wie het was inderdaad. Maar ze kunnen zelf wel contact opnemen met diegene als dat een klant is bij die bank, zo bedoelde ik dat.

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

kijk en als IEDEREEEEEEN nou zo denkt dan krijg je dus een cirkeltje!

mijn vriend en ik hebben een eigen winkel... en we werken daar kei en keihard voor. hij staat tijdens de sint dagen zowat 7 dagen in de week in de winkel en begint vaak 7 uur al.
    Wij hebben gelukkig nog nooit iets verloren, maar ik ben wel es een envelop kwijt geweest (lag gelukkig ergens anders), met best heel veel geld erin! het kan zomaar gebeuren dat je perongeluk een x iets verliest.
    en natuurlijk is het je eigen verantwoordelijkheid, maar als jij je auto perongeluk open laat en hij wordt gejat baal je toch ook? en ben je ook blij dat niet iemand denkt? mwa nou, hadden ze m maar dicht moeten doen..... als iemand iets verliest vind ik niet dat het per definitie van een ander is. zeker niet als het om veel geld gaat.
    Bij ons zou het echt een probleem zijn als we zoiets verliezen.

Jammer dat erzoveel mensen zo denken.....

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    tja .. ik denk net zoals heeel veel mensen en die veranderen ook echt niet van mening als ik mijn porto verlies met weet ik veel hoeveel geld !
    dus ja.. maar goed jullie doen maar mooi verder discusseren ik ben weg ;)

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik zou het houden.
    Een "normaal" mens loopt niet rond met een enveloppe met 50.000 euro, zal wel een luchtje aanzitten denk ik

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Daarom zou ik het juist niet houden, straks is het vals geld of uit een drugshandel of wat dan ook...

20. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Over dat pinnen: ze kunnen alleen maar achterhalen dat jij het geld van je voorganger hebt gehouden, als je zo stom bent om zelf ook te gaan pinnen daarna... ;) Dan kunnen ze nl via je bankgegevens achterhalen wie je bent. Maar als je zelf niet pint kunnen ze je nooit vinden, want ze hebben dan alleen je snufferd in beeld, maar die is zonder ondertiteling! :D

Over die €50.000...ik zou geloof ik hel bang zijn om het uit te geven, want ik zou echt constant denken dat het vast gemerkt geld is ofzo en ik gepakt wordt!

Tja en die oude mensjes....veel oude mensjes hebben wel jonge mensjes in de buurt die ze helpen als het om zulke grote bedragen gaat hoor! En dat ze een smak geld halen waar ze voorlopig op kunnen teren geloof ik zker, maar 50.000 euro??? Daar kunnen ze tot hun dood op teren! :D

Deel Deze Pagina