ik zou het zeker wegbrengen naar de politie. tuurlijk ik weet ook wel 100 dingen om te doen met zoveel geld, stel we beginnen met een leuke vakantie, elke keer als ik de foto's terug kijk zal dat toch met een knagend schuldgevoel zijn. knappen het huis er lekker van op, en ook dan zul je er altijd aan herinnerd worden hoe oneerlijk je was kopen er veel kleren van, elke keer als je een compliment erover krijgt zou ik denken aan dat het niet mijn eigen geld is geweest. ook al is het nog zo aantrekkelijk zoveel geld ik zou niet met het schuldgevoel kunnen leven. en zoveel mensen die zeggen dat ze een portomonnee wel weg zullen brengen, ik ben er al een aantal verloren en in mijn omgeving mensen ook, en heb bijna nog nooit gehoord dat er 1 terug is gebracht.
Ik heb ook echt nog nooit iets gekocht waarvan ik kon vermoeden dat het gestolen was (te goedkope fiets of van een vrachtwagen gevallen), ik vind dat echt niet kunnen. Als ik in de winkel al merk dat er iets niet klopt of dat ik verkeerd terug heb gekregen dan zeg ik het (heb het wel eens 2 keer achter elkaar gehad, ook 2 keer gezegd).
Fijn dat je ze allemaal over 1 kam scheert, heel goed van je dat je blijkbaar bij voorbaat zo slecht over je collega's denkt en super knap dat je mij zo kunt plaatsen. Mijn vader is een ondernemer en ik weet 100 procent zeker dat hij 50.000 euro naar de politie zou brengen.
Ik ben heel benieuwd welke zakenwereld jij bedoelt. Zakelijk zijn heeft niks te maken met gestolen waar kopen of jatten.
het ging niet perse over de 50.000 euro maar over de mensen die zeiden dat ze NOOIT wat verkeerds doen, zelfs geen rode licht e.d. En het zijn geen collega's het zijn mensen van wie ik mijn geld moet krijgen, je moet je werk ook goed doen maar je kan ook geen goedgelovig watje zijn...
Mijn ouders zijn ondernemers en idem dito. JUIST zulke mensen weten hoe hard je voor iets moet werken en hoe ziek iemand er van kan zijn.
Jullie hebben duidelijk nooit geen ervaring hiermee, dat blijkt uit jullie teksten, ik zeg nergens dat je moet stelen e.d. maar met zo'n naieve instelling kom je er niet mee, je moet echt harder zijn. en tussen een normale ondernemer en miljoenenbedrijf zit wel wat verschil qua instelling, ik kan het weten allebei opgezet.
ik zou als ondernemer liever tien keer weer in loondienst gaan als dat het op die manier gespeeld moet worden. Ik geloof er niet in dat alle ondernemers op die manier denken.
Sjemig wat zijn we weer onaardig tegen elkaar... Ik ben pleitos van dit topic, vind het nie gesellie meer...
Nou wat knap van je dat je dit door een paar woorden op je beeldscherm kan beoordelen. Ik ben namelijk zelfstandige en in een branche waar je echt niet over je heen moet laten lopen. Maar ik zie niet in wat mijn zelfvertrouwen (want dat houdt je pas echt overeind in de zakenwereld) te maken heeft met het feit dat ik nog nooit een gestolen fiets gekocht heb of dat ik niet door rood rijd.
Oke, dat had ik even gemist. Al deel ik nog steeds niet dezelfde mening, ik zal niet beweren dat ik nooit wat verkeerds doe. Maar ik vind alsnog dat dergelijke kleine "vergrijpen" niet te vergelijken zijn met het houden van 50.000 euro.
Als je eerlijk bent ben je dan ook gelijk een goedgelovig watje, dat heeft echt niks met elkaar te maken. Je kan een keiharde zakenman/vrouw zijn die naar eer en geweten handelt. Anders zou het betekenen dat alle zakenmensen niet eerlijk zijn. Als jij je hoofd niet boven water kunt houden door eerlijk te zijn, doe jij iets niet goed als zakenvrouw.
Ik heb hier duidelijk wel ervaring mee. Maar jij zegt dat je je hoofd niet boven water kunt houden in een zakenwereld omdat je nog nooit een gestolen fiets hebt gekocht of iets van de vrachtwagen. Dat slaat gewoon nergens op.
Nou ben ik toch wel nieuwsgierig welk miljoenenbedrijf heb jij opgezet? (puur nieuwsgierigheid, ik ben ook nogal in het bedrijfsleven geintresseerd, vandaar)
ehm die is moeilijk maar zou het denk zelf houden whaha ze hebben mijn portomonee ook nooit terug gebracht whaha dus waarom zou ik dat dan wel terug brengen niet dat het ooit zal gebeuren maar ja moeten ze het maar beter weg stoppen
Wat zitten er een domme, kortzichtige en egoistische reacties bij zeg......en dan te bedenken dat diegenen kinderen hebben of willen krijgen. Wat voor normen en waarden brengen jullie je kinderen dan bij?! :x Ik zou mij kapot schamen!!!
Nou ja, mijn vader verdient misschien geen miljoenen maar ik wil je best vertellen dat hij de 6 nullen zeker heeft gehaald. Het is echt geen "normale" ondernemer volgens jouw definitie.
Ga je solliciteren naar een functie als directeur krijg je de vraag: Hebt u al eens een gestolen fiets gekocht? Of wat van de vrachtwagen? Antwoord: nee dat heb ik nog nooit gedaan. Helaas kunnen we u niet aannemen, u bent te naïef.
uhhh sommigen hebben het hier over het geld "teruggeven"... maar als niet bekend is van wie het is kan er toch niet gesproken worden over "terug geven"..... Nee.... Heb er vanmiddag over nagedacht... en zou het nog niet weten... maarja... we zien het wel als ik zo'n blanco enveloppe vind wat ik zou doen.... om me daar nu druk over te maken....