Stel je vindt een telefoon op straat

Discussie in 'De lounge' gestart door Feddar34, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

ik ook..

2. emje

emje Niet meer actief

ik heb zelf geen telefoon gevonden maar wel toegestuurd gekregen. was echt heel raar. er werd bij mij een pakketje bezorgd met een gloed nieuwe telefoon. het kwam niet van een winkel. op het pakketje stond met pen mijn adres geschreven! maar ik had niks besteld of gekocht. er stond ook geen afzender op. ik heb de tnt gebeld maar die wisten ook niet waar de telefoon vandaan kwam. ik heb toen een oproep in de krant gezet maar geen reactie op gekregen. ook de politie gebeld en die vertelde mij dat als er na een maand nog geen reactie is. dat de telefoon dan voor mij is. ik heb toen wel de telefoon gehouden aangezien de afzender niet te achterhalen was. maar als ik een telefoon op straat zou vinden zou ik zeker een nummer uit het toestel bellen.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als ik een telefoon vind dan probeer ik hem zelf weer bij de eigenaar te krijgen.
    Ikheb een paar jaar terug wel eens een telefoon gevonden, thuis nummer opgebeld dat ik de telefoon had gevonden, 10minuten later werd ik door de eigenaar teruggebeld. Hij was aan het werk in een strandtent, daar heb ik hem dus heengebracht. Kreeg een drankje en 20euro!

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn vader vond heeeel vaak telefoons in de bus na zijn laatste dienst.
    Hij nam ze dan mee naar huis en de volgende dag nam hij ze mee naar het kantoor daar werden ze bewaard voor een tijdje als mensen ze niet kwamen halen dan werden ze weg gedaan.

Ik zou hem zelf mee nemen en kijken of er een pa of ma in de telefoon staat en dan die bellen en zeggen dat ik een telefoon gevonden heb en waar ze hem op komen halen.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

idd zo zou ik het ook doen. ik zou hem zeker niet houden.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dus als iemand jouw phone vindt zou je het ook niet erg vinden als die hem zou houden en andere sim erin zou doen:$;)

Moet er niet aan denken dat ik mn phone kwijt zou raken, ik zou ook dankbaar zijn als iemand hem terug zou geven.
    Daarom zeg ik wel eerlijk hier dat ik hem gewoon terug zou geven omdat ik me even bedenk hoe het voor mezelf zou zijn als ik mijn tel kwijt zou zijn geraakt

7. Que

Que Niet meer actief

Ik heb een keer een telefoon gevonden. Zat een slot op. Ik heb hem dus niet terug kunnen geven!! Oplader gekocht en verkocht op mp!!

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb vorig jaar een keer een telefoon gevonden op straat (in de sneeuw, dus de eigenaar had 'm waarschijnlijk ook niet horen vallen daardoor).
    Eenmaal thuis heb ik de telefoon een beetje 'doorgekeken' en kwam een lijstje tegen met meest gebelde nummers. De nr 1 heb ik een sms gestuurd dat ik de tel had gevonden en hoe ik de eigenaar kon bereiken. Ik heb haar gebeld en diezelfde middag het toestel bij haar langs gebracht. Ze was er superblij mee en gaf me een doos Merci :D

Dat zou ik dus een volgende keer weer doen.

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Als ie wat waard is zou ik hem houden, als ie niks waard is afgeven bij een supermarkt ofzo :)

10. gimena

gimena Niet meer actief

heb een keer een mobiel gevonden alleen hij was leeg dus kon de eigenaar niet bellen.
    dus bij de politie afgeven.
    verders niets meer over gehoord

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Dan geef je hem toch af bij de politie?!?

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Wie weet hoelang diegene aan het sparen is geweest om die reis bij elkaar te krijgen....Je brengt het toch niet terug om er zelf beter van te worden? Eerlijk gezegd zou het blije gezicht van de persoon in questi al genoeg voor mij zijn. Jeetje, wat moet die zich kut hebben gevoeld:$

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Lijkt me wel duidelijk dat ik er alles aan zou doen om de telefoon terug te krijgen bij de rechtmatige eigenaar..

15. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ben ook een paar keer een telefoon verloren maar no way dat ik hem terug kreeg hoor, of dat iemand mij belde.. Goh, ik heb je telefoon gevonden. Maar goed eigen schuld, moest ik maar beter op mijn spullen letten. En daar leer je van..

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik zou ook een willekeurig nummer bellen dat in de telefoon staat.

Ik zou het nooit houden zo'n mobiel.

17. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Wie goed doet, wie goed ontmoet zei mijn oma altijd..
    Ik heb inderdaad situaties gehad dat ik even moest slikken (geld gevonden etc.) maar dit toch netjes heb afgegeven.

Alhoewel 10.000 gulden is wel heeeel erg veel denk dat ik wel zal twijfelen om vervolgens aan de woorden van mijn oma zal denken.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De TS vraagt wat je zal doen, en dan kan je ieder zijn meningen horen. Mensen die zeggen hem te houden zijn tenminste wel eerlijk en liegen niet over dat ze hem niet zouden houden.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat maakt dat nou uit? iemand blij maken is toch meer dan genoeg.
    Wie weet is het wel iemand die jaren lang heeft gespaard ervoor.

Als ik een briefje achter mn autoruit vind dat iemand tegen mn auto is aangereden, moet ik diegene dan ook 50 euro gaan geven omdat eerlijkheid niet vanzelfsprekend is? Dat zal ff lekker worden.

Ik vind het vreselijk als mensen eerlijk zijn en dan ontevreden zijn als ze niets materieels terugkrijgen, bah.

20. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Tsja, ze zijn eerlijk in dat ze naar mijn mening oneerlijk gedrag zouden vertonen, vind ik niet echt iets om trots op te zijn ;).

Deel Deze Pagina