Stel je vindt een telefoon op straat

Discussie in 'De lounge' gestart door Feddar34, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eens een telefoon gevonden maar die was helemaal kapot gereden door auto's. Ik was aan het fietsen.

Hij kon niet meer aan. Had thuis nog geprobeerd aan de oplader dacht dat hij leeg was namelijk..
    Het simkaartje bij mijn in de tel gedaan misschien kon ik zo wel in zijn lijstje. Maar ja geen pincode natuurlijk.

Tja meer kon ik ook niet doen.. Dus weggegooid uiteindelijk..

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou hem dus echt niet houden.ik heb zelf geen mobiele telefoon dus ik mis er niets aan

voor de mensen die hem houden weten jullie niet dat de telefoons eventueel traceerbaar zijn?

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    er staat vast wel een nummer in als "huis" oid.
    mensen die em houden zijn gewoon ronduit aso!

4. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

ik kan me voorstellen als het een hele mooie telefoon is dat je denkt van woooooowwwwwwwwwwww jeeeejjj haha
    maar nee ik zou hem ook echt niet zelf houden,
    ik zou ook veel te nieuwschierig zijn wie er bij die telefoon hoort! haha
    Ik zou ook gewoon bellen naar een nummer die er in staat.

Ik heb wel een keer op straat 10 euro gevonden tja daar stond geen naam op, haha

5. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

ohja en heb eens allemaal bankpasjes gevonden,
    van verschillende personen lagen toen in een telefooncel,
    waarschijnlijk gestolen, ik heb ze naar het politieburo gebracht.

6. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Zou hem zeker niet houden! Ik zou ook bij de telefoonnummers kijken die er in staan en dan bellen...

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik zou eerst lekker alle smsjes gaan lezen :D en daarna kijken of er iets als pa en ma of thuis in staat, anders zou ik het laatst gebelde nummer bellen,

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik had het toevallig een paar weken geleden, iemand had zijn mooie MacBook pro in de trein laten liggen. :$ Laat ik nou een zwak hebben voor MacBooks (en ander Apple spul)... maar toch braaf afgegeven bij politieburo en later een grote bos bloemen gekregen van eigenaar! Had niet gehoeven, maar ik vond het een super mooi gebaar. :)

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou eerst kijken of er een nummer als 'thuis' oid instaat en dat nummer bellen. Anders zeker naar het politiebureau brengen. Dat zou je zelf ook willen als je iets verliest, beetje associaal om het te houden, dat noem ik gewoon diefstal.

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Kijk eens wat voor een rompslomp je ook brengt bij diegene die hem verloren is. Diegene moet als hij een abonnement heeft het kaartje laten afsluiten, nieuwe aanvragen, het abonnement loopt gewoon door en laten we wel wezen, daarin zitten meestal ook nog de kosten v/d telefoon, dus hij/zij betaald nog voor de telefoon die hij niet meer heeft. Foto's die erop staan, alle persoonlijke gegevens enz. enz.

Heb je een prepaid, moet je een nieuw nummer nemen en iedereen op de hoogte brengen van je nieuwe nummer incl. bv de zorgverzekeraars ed.

Allemaal ellende zit je dan mee door de egoïstische tijd waarin we nu leven.

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    wel gek dat het "oke" als je de inhoudt van een beurs houdt, maar een telefoon moet je teruggeven....

ik weet niet wat ik zou doen.
    heb ook eens mijn telefoon verloren en nooit meer teruggezien, dus tja.... ik weet het niet....

heb wel eens een beursje gevonden met 65 eurocent erin.
    tja dat heb ik gehouden... aso he?

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Waar lees je dat dan? Op geld staat geen naam. Je kunt het melden bij de politie en als zich binnen zoveel tijd niemand heeft gemeld, mag je het houden ja...Houd je het zonder politie (of winkelmedewerker zoals elders in dit topic), is dat ook niet oke.

Ik vraag me af hoe het voor jou voelde toen je je telefoon verloren was en nooit meer terug heb gezien. Lijkt me behoorlijk kut! En als jij dan een telefoon vind, moet de eigenaar daarvan maar lekker bloeden voor het feit dat jij ooit bestolen bent. Vreemd hoor.....

Is ook een beetje vergelijkbaar met; iemand heeft een deuk in je auto gereden en is er vandoor gegaan. Nu rijdt jij een deuk in iemand anders zijn auto, rijd jij dan vervolgens ook weg? Omdat het jou ook overkomen is?

13. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    Ik ben begin dit jaar mijn telefoon verloren in een CP park, in een verkleedhokje van het zwembad. Die heeft iemand toen naar de receptie gebracht en mijn vriend werd toen gebeld (laatste oproep) dat mijn telefoon was gevonden. Ik blij!!

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik zeg toch dat ik niet weet wat ik zou doen.
    waarschijnlijk gewoon het telefoonboek doorbladeren naar herkenningspunten hoor.
    ik voelde me idd behoorlijk kut toen ja.

ondanks het feit dat mijn auto eens is aangereden toen ik geparkeerd stond, zou ik dus wel gewoon mijn nummer achterlaten. ik ben dus niet slecht hoor.
    ik heb het gewoon nog niet meegemaakt dat ik een telefoon of dikke beurs of wat dan ook vindt.....

15. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik heb een paar jaar terug hier ook een telefoon gevonden. Iedereen kent elkaar hier van gezicht en ik kon aan de profielafbeelding (hond) al zien van wie de telefoon was.

Zou er niet eens over twijfelen om het ding te houden!

16. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

een paar jaar geleden lag ik in het ziekenhuis
    en toen ik met ontslag ging werd ik thuis gebeld dat me telefoon gevonden was
    ik dacht huh ik heb hem gewoon hier
    maar me tante was er al heen om hem op te halen
    eenmaal thuis heb ik geprobeerd de mensen te bellen dat ik hem gevonden had
    maar laat alles nou in die telefoon in het turks staan
    en ja ik ken geen turks
    dus had hem toen maar gehouden
    achteraf stom natuurlijk maar was nog jong en onbezonnen

laatst toen ging ik tanken bij een onbemande station
    laat ik met me domme kop me tankdop met sleutels op me dak liggen en dus sleutels kwijt
    maar ow wat was ik blij dat alles bij het politieburo was achter gelaten
    helaas konden ze me niet vertellen wie het had terug gebracht

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik noem het verduistering.

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hahah eerlijk gezegd vind ik het erg aso om diegene maar 5 euro te geven , diegene had het geld netzo goed zelf kunnen houden.

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja precies dat bedoel ik dus:D

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou ook in het telefoonboek zoeken naar thuis, pa of ma en doorgeven dat ze de telefoon op kunnen halen. Anders afgeven bij het politiebureau. Een portomonnee met geld en pasjes zou ik ook afgeven bij het politiebureau.

Zou het ook fijn vinden als mensen dat met mijn spullen zouden doen, maar helaas... ;)

Deel Deze Pagina