Stel je vindt een telefoon op straat

Discussie in 'De lounge' gestart door Feddar34, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    heb al eens een tel gevonden, in de trein. Deze toen aan de politie gegeven toen ik wat agenten zag lopen op het station.

mijn man vond vandaag een tas met laptop enzo, heeft ie ook afgegeven aan een medewerker op het station. Zal maar net een afstudeerwerk in staan van een arme student of zo...
    En wat moet je er mee, vind het zo persoonlijk, laptop en telefoon...

2. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ja maar ik vraag me dan af hè, als iets je zo veel waard is, waarom let diegene er dan niet beter op?
    Kijk ik zeg nooit nooit, maar als ik mijn laptop bij me heb, zou ik daar toch echt wel heel erg goed op letten...
    Evenals mijn telefoon, ik kijk sowieso heel wat keren per dag op dat ding en als ik 'm zo gauw even niet kan vinden schiet ik meteen in de stress en pluis ik mijn tas na tot ik hem heb.

Het is misschien een beetje offtopic, maar ik vind het allemaal een beetje een 2 kanten verhaal.
    Tuurlijk is het niet echt netjes als je een gevonden telefoon voor jezelf houdt.
    Maar ik heb dan toch het idee dat de eigenaar er ook niet erg zorgvuldig mee is omgegaan...

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Nou sorry, maar volgens mij vergeet iedereen wel eens wat!
    Sommige mensen vergeten zelfs hun kinderen.;) Wel een extreme vergelijking misschien, maar helemaal raar vind ik het niet dat mensen dingen vergeten.

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    het grappige is dat ik dit dus omgekeerd echt heb meegemaakt(!)

Ik was mijn mijn oma aan het shoppen, in een winkel een broek gepast en daarna me eigen broek weer aangedaan, daar zat mijn telefoon in en die is er onder het aantrekken uit gevallen (dit bleek later) Ik ben nog terug gegaan naar de winkel maar ze hebben niks gevonden:(

3 dagen later krijg ik mijn telefoon thuisgestuurd... met een briefje waar gevonden en wanneer (daardoor is het me duidelijk wanneer verloren enzv.) maar het is nog steeds een groot raadsel hoe de vinder aan mijn adres gekomen is enzv. :) (en ook waarom eerst mee naar huis en niet bij die winkel zelf afgegegven heeft;))

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Twee kantenverhaal? Wat een onzin, alsof iedereen die zijn/haar telefoon verliest er standaard laks mee omgaat? Klinkt meer als een goed excuus om hem dan toch maar te houden "want de eigenaar heeft er niet goed op gepast". Ding kan uit je zak vallen, uit je tas, of je hebt een superstressdag waardoor je zoveel aan je hoofd hebt dat je m zomaar per ongeluk ergens laat liggen. Nou ja, genoeg redenenen, heeft niets met "niet zorgvuldig" er mee omgaan en zelfs dan, heb je nog steeds niet het recht om dat ding dan maar te houden.

Ha, volgens mij kan ik beter niet meer posten hier want ik val in herhaling. ;)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    -1

je kan altijd iets vergeten, plus dat een telefoon uit je zak/tas kan vallen.

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hoe goed je ook oplet je kunt altijd wat verliezen door afleiding!

Met sint maarten liep ik bv met mijn zoontje, had mijn sleutels, telefoon en videocamera mee. Doordat het heel erg waaide en mijn zoontje het toch wel heel spannend vond en mijn hand wou vasthouden had ik op een gegeven moment mijn zoon aan de hand, zijn lampion in mijn andere hand en daardoor de camera, telefoon ed in mijn zak gepropt. Ik voelde wel elke keer, maar moest ook regelmatig bukken ed waardoor het er zo uit kon vallen, zo rende mijn zoontje op een gegeven moment naar de straat en moest ik achter hem aan.

Het had dus zo kunnen gebeuren dat er wat uit mijn jaszak viel en ik er iets later pas achter kwam hoe goed ik ook op zou letten, dan had ik het misschien ook niet zo terug gevonden met alle wind, regen en hardstikke donker plus een kind aan de hand.

Mensen raken niet voor hun plezier iets kwijt ;) je bent en blijft een mens en dan kan er zoiets gebeuren hoe goed je ook oplet, een mens is zo afgeleid. Het is toch ook niet je eigen schuld als je door een dief afgeleid wordt zodat ie je portomonnee kan rollen? Zg je toch ook niet: had je maar beter moeten opletten?

Deel Deze Pagina