super trots op mijn kleine grote kanjer

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben met onze zoon een pittig winter achter de rug.
    Heel veel uitbarstingen, dingen niet willen, lijstjes, verdriet, onbegrip, waarom ben ik anders (hij is autistisch). En een opa die overleden is.

Ook op school liep het niet lekker, 6 weken geleden dachten we zelfs dat het voor hem beter was om hem groep 4 nog een keertje te laten doen. Niet zo zeer omdat hij niet slim genoeg was maar omdat hij dan nog een jaartje bij dezelfde juf kon blijven (wij waren toen op een punt dat er niet nog meer veranderingen bij konden en moesten komen). Na een lang gesprek besloten we het schrijven voor hem te verminderen (omdat hij hier veel moeite mee heeft) om zo de stress voor hem wat te verminderen. (sindsdien mag hij dus dingen meedoen op de computer ipv ze te moeten schrijven)

Gisteren hadden we het laatste gesprek en ik viel zowat van mijn stoel.
    Hij doet het meeste op de computer, testen worden nu 1 op 1 afgenomen (een juf leest de vragen op en hij typt de antwoorden).
    Van de rekencito toets (de eerste helft) had hij 22 van de 27 vragen goed. (betekend dat hij van de allerlaagste E naar een lage C is gegaan). En nu blijkt dus dat alles zo erg opgehaald is door hem dat hij van de 1 ster groep naar de 2 sterren groep gaat (nog voor de laatste 4 weken). Al die tijd heeft het wel in hem gezeten maar door dat stomme schrijven kon het er gewoon niet uit komen.

Ook thuis loopt het nu ontzettend lekker en daar genieten we met volle teugen van.

Met trots kan ik jullie dus meedelen dat mijn 6 jarige zoon naar groep 5 gaat (oke als de school begint is hij nog 1 dag 6 en wordt de volgende dag 7).

2. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Gefeliciteerd!! :D:D

3. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Wat fijn dat alles nu zo goed gaat, en hij over gaat!!!

4. Gefeliciteerd!! Dat heeft hij mooi gedaan!! Daar mag je zeker trots op zijn!

5. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat goed van hem! En super dat jullie een manier hebben gevonden die werkt voor hem!

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Wat super!! Gefeliciteerd!! :D

7. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Super goed van K! Met recht om trots op te zijn! :)

9. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wat supr goed. Logisch dat je zo trots bent!

10. Ballie

Ballie Niet meer actief

Gefeliciteerd! Geweldig dat het nu zo lekker loopt en dat hij goed zijn draai kan vinden :)

11. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    met 6 jaar al naar groep 5 dat is snel. onze jarno is 6 en gaat pas na de zomer pas naar groep 3. maar die is van december 2006 misschien dat dat uit maakt. maar wel super dat hij zo'n in haal spurt heeft gemaakt.daar mogen jullie en zeker hij super trots op zijn

12. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wat ontzettend goed! Jullie ouders en de juf hebben er alle moeite in gestoken echt super!

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian is van augustus 2006 en is van groep 1 naar groep 3 gegaan. Hij was al een jonge leerling maar is nu helemaal de jongste van de klas :D We hebben hem toen ook over laten gaan met de veronderstelling dat hij groep 3 wel 2x zou doen (het ging eigenlijk alleen maar omdat groep 3 meer structuur bood en hij al kon lezen). Tot onze verbazing ging hij vorig jaar dus probleemloos over.

Dit jaar heeft hij duidelijk meer begeleiding nodig (gehad) en dus gingen we er eigenlijk van uit dat hij groep 4 2x zou gaan doen.

Dus buiten dat we trots zijn zijn we ook wel een beetje verbaast/verwonderd. Maar goed als hij dus zo doorgaat is hij dus 10 als hij van de basisschool afkomt :$

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wat kan je trots op je zoon zijn zeg!

15. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend fijn. Gefeliciteerd.

16. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    met 10 al naar de middelbare. leuk man maar lijkt mij voor zo'n mannetje wel pittig hoor. zie het niet voor me dat die van ons over 4 jaar algaat zeg maar. nou geniet van je super boy en van de zomer vakantie want die is ook alweer in aantocht

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat een superkanjer! Daar mag je met recht trots op zijn en van genieten!

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij weten nu al dat als hij het voortgezette onderwijs in gaat dit toch het speciale onderwijs zal worden. Mede omdat de scholen hier in de stad ontzettend groot zijn (simpel weg te groot en te onoverzichtelijk voor hem). Maar dan nog is 10 jaar gewoon ontzettend jong. Daarom bekijken we het ook jaar voor jaar en baseren de beslissing niet alleen op zijn school resultaten maar ook op andere vlakken.

19. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Wat heerlijk voor jullie zoon deze oplossing nu voor hem is gevonden en dat het zo geweldig uitpakt!

20. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Wat ontzettend goed! Gefeliciteerd hoor!

Deel Deze Pagina