Ik vind dit ook een zeer negatieve opmerking (van Kraanvogel) en draagt niets bij aan het hele topic. Misschien is het juist uit goedheid dat ze de beste man iets gunt om over te houden.
Ja die tweede opmerking draagt niets bij en is waarschijnlijk helemaal onterecht. Maar ik ben het wel met @Kraanvogel eens dat dochter wel erg jong is om al officieel te gaan samenwonen en dat dan ook nog eens om een andere (financiële) reden. Laat haar thuis vooral nog haar thuis blijven.
Maar het 1 sluit het ander toch niet uit? Ze kopen niet samen een huis, ze gaat bij de vader van haar vriend wonen. Ze kan toch gewoon weer " terug naar huis" als het uitgaat.
Maar ik lees niet dat zij aangeeft samen te willen gaan wonen, enkel dat ts zich afvraagt of dat financieel beter zou zijn. Dat vind ik geen fijne basis om een keuze op te baseren. Ze zijn allebei 18, ik zou samenwonen niet overhaasten
Ik zie de meeste jonge vrouwen juist als over verantwoordelijk terwijl ze eigenlijk kwetsbaar zijn. Waarom zou je als moeder, uit financiële overwegingen, je eigen verantwoordelijkheid willen afgeven.
Ik denk dat meisjes ( ja ook van 18) zo ontzettend graag in de smaak willen vallen, aardig willen zijn, niet lastig willen zijn dat als je moeder even regelt dat je je daar inschrijft je minder snel voor jezelf durft te kiezen als dat nodig is. En ik denk dat dat soort vrijheden bij een 18 jarige mogen horen.
Dit inderdaad. Die opmerking over financiële ellende en ‘geen goede partij’ slaat echt kant noch wal. Die jongen is anderhalf jaar geleden z’n moeder verloren aan een hartstilstand. Out of nowhere. Ik was erbij met m’n dochter. Z’n vader, de ex van moeder en woonachtig aan de andere kant van het land, heeft z’n hele hebben en houwen achtergelaten om bij z’n zoon te gaan wonen. De woningbouw was zo coulant om gezien de heftige situatie het huurcontract aan vader over te dragen. En sindsdien ís hij er. En vriend zelf is al vijf jaar m’n dochters beste vriend, zelfs toen mijn dochter nog met haar ex verkering had. Die jongen heeft een hart van goud en zou z’n leven geven voor mijn meisje. En zoals je hierboven al las: nog half wees ook sinds z’n 17e. Ga d’r maar eens aan staan. Dus: wát een misselijke conclusie wordt er getrokken. Ga je schamen. (Niet jij @Shay25 maar degene die de opmerking plaatste.) Dus ja ik hoopte stiekem dat er wellicht een financiële verbetering aan zou kunnen vasthangen voor schoonvader en vriendje én m’n dochter. (Bijdragen daar doet ze overigens al, idd op onze kosten.) Zoals ik het lees lijkt de kans me echter klein. Jammer.
En ik denk dat jij hele dappere (generaliserende) conclusies durft te trekken. Ik word hier echt boos van.
Zo dat is een lekker lullige opmerking Nergens staat dat er 'financiële ellende' is. Schoonvader van dochter van ts is laagopgeleid, vandaar een lager inkomen. Dat wil niet meteen zeggen dat er financiële ellende is. En daarbij mag zij ook nog eens de helft van de tijd daar zijn, wat alleen maar super aardig is van schoonvader.
Jouw dochter is niet verantwoordelijk om dit te moeten doen, hoe de situatie van deze mensen ook is. Ze verdient het om zichzelf maximaal te ontplooien zonder dat keuzes van haar consequenties hebben voor anderen.
Nee, daar is mijn dochter ook niet verantwoordelijk voor. Weer zo’n ongefundeerde en generaliserende conclusie. Er zou helemaal niets aan de feitelijke of praktische situatie veranderen ten opzichte van nu, ik vroeg me alleen af of het financieel voordelen zou hebben voor dat gezin als mijn dochter daar ingeschreven zou staan. Dat is een formaliteit; geen samenwonen of verschuiving van welke verantwoordelijkheid dan ook.
Er zijn ook meiden van 18 die hèèl goed weten wat ze willen. Er staat toch ook nergens dat haar dochter zich verantwoordelijk voelt hiervoor?
Heel raar dat jij die drang voelt tegenover mij - een andere vrouw, die nota bene vijf dochters heeft - terwijl je feitelijk onjuiste conclusies trekt gebaseerd op aannames. Chapeau voor jou hoor. Jij komt er wel.
Jeetje, wat een agressiviteit als iemand het met je oneens durft te zijn. Ik vind het een raar verhaal en daar blijf ik bij.
Ik denk dat zowel de jongen als het meisje in deze relatie het beste op financiële eigen benen kunnen staan. Solo of samen prima, maar zonder inmenging van ouders.
Dit is niet eens een ‘verhaal’ om überhaupt een mening over te hebben. Over raar gesproken. Maar doe maar hoor. Zegt wat over jou.