placenta 1,5 cm voor BM. met 20 wk echo..... wie heeft meer info?!?!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by muis26, Apr 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    Haaihaai

ik heb de vraag al op het gezondheid topic gesteld, maar krijg niet echt veel reacties, en weet wel dat ik me niet te druk moet maken, maar ik krijg het maar niet uit mijn hoofd, en zit de hele tijd te piekeren..

heb gister mijn 20 weken echo gehad, en met ons zoontje is alles super! (gelukkig)!! mijn placenta ligt alleen te dicht bij mijn baarmoedermond. moet normaal minimaal 2 cm tussen zitten en was bij mij 1.5 cm. ze deed er heel luchtig over toen ik er dingen over ging vragen, terwijl ze eerst wel zei dat ik rekening moet houden met eventuele bloedingen enzo..

Dus ik vroeg,wat gebeurd er dan ALS dat zo is, en wat moet ik doen? en is het gevaarlijk? maar ik kreeg het idee dat ze me een beetje een zeur vond, ze zei, ja als als als, stel dat.......

Nouja ik vind het nogal wat om zo even te horen... moet met 28 weken nog een echo maken. dit doen ze toch ook niet zomaar? als het niks voor stelt?

ik ga met 34 weken nog op vakantie met het vliegtuig naar portugal, en krijg al hartkloppingen bij het idee dat ik daar een bloeding krijg..

Ik hoop zo erg dat een van jullie me wat meer kan vertellen, hoe groot de kans is dat het bij de 28 weken gewoon netjes omhoog is gegroeid, of dat ik misschien er echt wel rekening mee moet houden dat ik de vakantie moet cancellen...

Ik wacht met spanning af!!

alvast enorm bedankt voor het lezen en antwoord...

liefs Muis

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

jammer dat ze geen duidelijke uitleg heeft gegeven. De kans op bloedingen is heel klein bij 1,5 cm van de rand. Bij zo'n afstand moet je wel de echo herhalen, dat is nou eenmaal de afspraak, maar de kans dat ie dan naar boven is getrokken is verreweg het grootst. Dus je hoeft je vakantie niet te cancellen hoor!
    Heb je overigens wel gekeken tot wanneer je mag vliegen bij jouw maatschappij? Sommige vliegtuigmaatschappijen vliegen met je tot 36 weken, andere maar tot 32. Beter nu uitzoeken dan straks teleurgesteld.

Maar verder geen zorgen dus!

Mirjam

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    haai haai!
    super bedankt! ik ben een stuk meer opgelucht nu.. heel erg fijn :)

dan ga ik er lekker vanuit dat het met 28 weken goed komt!

we vliegen met transavia, dus ik mag gelukkig dan nog mee!! haha had ik van te voren goed naar gekeken, maar in ieder geval bedankt dat je daar ook nog aan denkt!!

zou wat zijn als je dat vergeet!!!

Enorm bedankt voor het snelle antwoord, wat zal ik lekker slapen vannacht :)

liefs Muis

Share This Page