www.bndestem.nl gatsie best wel eng spul. ik heb ook een schuurtje met golfplaten. maar zolang je er niet aankomt valt het toch allemaal wel mee lijkt me?
volgens mij zolang je er vanaf blijft.. is het ongevaarlijk. Alleen met afbreken kunnen er deeltjes los komen.. dus word aangeraden dat door ervaren mensen te laten doen
Oei, wij hebben asbest op het schuine gedeelte op zolder. Maar ach we komen niet veel in die ruimte. En als we er wel komen, gewoon niet inademen of stukjes af laten brokkelen, dan kan het volgens mij maar weinig kwaad.
Mijn vriend heeft voor zijn werk een asbestcursus gehad, het enige dat ik onthouden heb is dat er verschillende soorten zijn. Sommige vormen van asbest zijn zo gevaarlijk dat één stofdeeltje sowieso longkanker veroorzaakt, andere zijn veel minder gevaarlijk en kunnen bij regelmatige blootstelling stoflongen opleveren. Wat mij betreft, als ik open asbest in huis zou hebben zou ik het acuut professioneel weg laten halen.
hoe weet je dan dat het daarzit? ik bedoel. mijn zolder is helemaal met hout betimmerd. heeft het een bepaalde kleur dan ofzo? ik heb altijd gedacht dat dat aleen in heel oude huizen zat. ons huis is van 85. nou ja er staat verder niets in de schuur als nu even het konijn ivm de vorst en mijn fiets.
Mijn oom is nu ongeneeselijk ziek door asbest. Hij werkte vroeger op schepen waar dit in de lucht hing en heeft sinds dit jaar de ongeneeselijke ziekte longvlieskanker. Er zijn 2 soorten longvlieskanker waarvan die van hem alleen door asbest komt. Zodra je deze diagnose krijgt vertellen ze je er gelijk bij dat je hieraan overlijdt. Hij weet het pas sinds oktober maar heeft nu gehoord dat hij nog weken heeft...PAS OP!
Ik heb het even aan mijn man gevraagd hoe je het kan zien en hij heeft ook geen idee eigenlijk... Maar we weten het omdat dat in het rapport stond van ons koophuis. @ Rianne19, wat verschrikkelijk van je oom. Hopelijk mag die nog lang in jullie midden zijn.
Rianne, wat vreselijk voor je oom. Er bestaat een uitkering speciaal voor mensen die ziek zijn geworden door Asbest. Kijk even op de site van de sociale verzekeringsbank, de regeling heet TAS. Tis een kleine pleister maar misschien heeft hij (of degene naast hem) dit even hard nodig...
Asbest is niet zoals de meeste mensen denken alleen maar gevaarlijk als je er aan zit of verplaatst. Als er op je schuur een oud dak zit van asbest en het waait hard vliegen er ook deeltjes door de lucht....Met asbest moet je echt goed uitkijken. Ook mijn man heeft verschillende opleidingen als het gaat over asbest....
Inderdaad KIJK UIT MET ASBEST. Mijn vader is overleden aan mesothelioom (= borstvlieskanker). Dit is veroorzaakt door asbest. @ Rianne Sterkte voor je oom!