Personeel bij de Prenatal vind ik echt bar slecht. Je wordt amper geholpen en zijn zo chagerijnig. Voor mij geen prenatal meer.
Dit hebben wij gehad tijdens de mama mazzel weken met de autostoel. Op internet stond die goedkoper dan in de winkel. Mij vertelde ze dat de webshop de prijs al weer geeft met de korting. Toen we de korting, van de stoel in de winkel, uitrekende klopte dit wel met de prijs van de webshop. Mogen ze er wel even bij vermelden dat de korting al mee berekend is.
Wij zitten met ons winkel tegenover de Prenatal en regelmatig dat we merken dat mensen echt helemaal verkeerd zijn voor gelicht. Af en toe echt tenenkrommend wat daar gebeurd. Voorbeeld: Klant vraagt daar om een Baby Sleep (= zijligkussentje tegen afgeplat hoofd) Bij de prenatal zeggen ze tegen die vrouw: Levensgevaarlijk mogen niet verkocht worden, wil je dat je kind dood gaat ofzo? Komt ze bij ons in de winkel en ziet ze wel liggen. Dus zegt tegen ons die mag je niet verkopen zeggen ze aan de overkant. Kan ik dus gaan yuitleggen dat hun ze niet MOGEN verkopen omdat ze een warenhuis zijn en wij een speciaalzaak en wij de kennis moeten hebben. Ze werken daar met weekend hulpen. Ik vind in een winkel als dat niet kunnen. Je hebt ervaren personeel nodig die verstand heeft van de producten. Maar goed voor ons is het prima verkopen wij tenminste meer door hun geklungel.
Ik denk dat het ook allemaal erg verschild per prenatal. Bij de prenatal in Groningen zie ik al 2 jaar lang dezelfde leuke vriendelijke mensen rondlopen...die wel kennis van zaken hebben. En tja dat ze de prijzen verhogen...dat doen meer winkels, daar kijk ik niet van op.
Prijs verhogen en dan afprijzen wordt in heel veel winkels gedaan, in de winkel waar ik werkte, gebeurd dat ook.. Mensen kopen eerder als er staat van 99,95 voor 79,95 dan dat er alleen staat 79,95. Wij hebben ook niet zo'n goede ervaringen met Prenatal in Eindhoven, vragen over een verlengstukje voor een traphekje konden ze niet eens beantwoorden.. Na veel gezeur bleek het artikel niet te bestellen bij de leverancier maar nog wel verkrijgbaar in de webshop. Thuis gekeken en je raadt het al, artikel stond er niet natuurlijk.. Inmiddels wel besteld via een andere internetwinkel.. Overigens vonden wij het personeel bij Babydump ook niet echt super vriendelijk, wij zijn daar weggelopen omdat we in eerste instantie niet en daarna niet netjes werden geholpen..
ik ben persoonlijk bij de prenatal heel netjes te woord gestaan...nooit problemen gehad.... kwam er laatst erachter dat ik niet de juiste klipjes bij mijn bugaboo parasol geleverd had gekregen(gekocht in een speciaalzaak!) en wilde navragen bij de prenatal hoe het zat, en kreeg zowaar 2 reserve klipjes van de prenatal....heb dit gemeld bij de speciaalzaak, en heb daar uiteindelijk na 4 weken ook 1 klipje kunnen halen(ze wilden er eerst 3 euro voor, en die klip moest er standaard eigenlijk bijzitten...). dus ik ben van mening dat je geluk of pech kunt hebben....
Ik heb een half jaartje geleden een nieuwe autostoel (maxi cosi rodi) gekocht voor mijn zoontje van 3 en die was toen toch het goedkoopst bij de Prenatal! Ik zie net dat ie nu op de site staat voor 80 euro maar ik heb toen maar 60 betaald, was ook een aanbieding! Maar ik denk dat meer winkels dat doen hoor, voor een aanbieding eerst de prijzen omhoog doen, heb zoiets ook al es gehoord over media markt!
Bij de Babydump in Eindhoven kunnen ze ook aardig chagrijnig zijn hoor. Ben er nu een paar keer geweest, en twee keer een mega chagrijn aan de kassa gehad. Kon geen lachje af! Gelukkig de andere twee keer heel erg goed en vriendelijk geholpen, het kan dus wel. Het ligt er maar aan wie je hebt. Ik zie wel bij de BD minder jonge broekies rondhobbelen in het weekend, hooguit bij de kassa, in de winkel zelf zijn ze wel allemaal ouder. Bij de prenatal in Eindhoven is het huilen met de pet op...
Ikzelf heb slechte ervaring met Babyplanet, bij mijn eerste zwangerschap als ik daar binnenkwam (Maastricht) werd je gewoon de winkel uit gekeken, het was hun nog teveel dat je iets vroeg!!
Babymax verhoogt de prijzen ook als er een aktie aankomt. Een van hun klantenservice medewerkers heeft me dat zelfs nog gemaild dat ze dat doen. Daar koop ik dus nooit meer wat. De babydump in Veenendaal ben ik wel heel erg over te spreken. Ik vind hun service sowieso top. Maarja, het is vaak maar net wie je treft.
prenatal (breda) vind ik ook 10 keer niks, we zijn er tot 2 keer toe gewoon niet geholpen terwijl ze niets te doen hebben. ze vonden het met elkaar kletsen belangrijker als klanten helpen, prima maar dan ben ik weg! babyplanet (breda) vind ik super! we zijn daar ontzettend goed geholpen, niets was te veel we konden alles proberen en vragen. babydump (roosendaal) vind ik er tussen in zitten, is heel erg wisselend daar vind ik.
Helpen ze dan bij prenetal? Bij de Prenetal waar ik weleens kom staan ze alleen maar achter de kassa met elkaar te kletsen... Wij hebben de meubels voor het kamertje, de wagen, en maxicosi gekocht bij babypark zaanstad. Vond het echt superservice. Werd echt de tijd voor me genomen en de verkoopster heeft mij, als onervaren aankomende mama, alles echt heel goed uitgelegd. En als ik terughoudens over iets was ging ze er ook niet op door. Heel prettig. Alles is ook keurig op tijd geleverd. Vanmiddag nog even naar Babydump roelofsarendveen geweest. Ik wilde graag een thermobadje zien wat op de bovenste plank stond. Dus vroeg een verkoper of hij het even voor me eraf wilde halen...nou kwam echt over alsof ie er totaal geen zin in had, dus voegde er nog even snel aan toe: als het niet teveel moeite is... Ik had al best veel (grote) spullen naast de kassa uitgestald en toen ik wilde afrekenen, moet ik toch echt zelf alles op de toonbank uitstallen. De verkoopster stond erbij en keer ernaar... vind ik niet netjes! Ik loop ook moeilijk ivm bekkeninstabiliteit en dat heeft ze zeker gezien! Daarna moest ik 3 keer lopen om alles naar mijn auto te krijgen. De winkel was op dat moment leeg en er waren 4 verkopers... Ik vertelde ook nog dat ik op internet had gezien dat ze ook een blije doos meegeven maar ik heb geen printer dus ik kon de bon ervoor niet uitprinten... nou die moest ik de volgende keer maar halen want ze had echt die bon nodig... had voor 400 euro gekocht! pff... heb er achteraf spijt van dat ik er niets van heb gezegd... xxx
Bij de prenetal in het alexandrium van Rotterdam helpen ze ook nooit, en ze hebben altijd ruzie achter de kassa, heel genant om te zien.
Volgens mij doen alle winkels dit. Het heet "klanten lokken" Baby Dump doet er net zo hard aan mee met hun "koop dit en krijg dat gratis" acties. Zo hebben ze nu een kinderwagen + "gratis" autostoel in de aanbieding. Maar... als je dan met de laagste prijs garantie aan komt zetten omdat je ergens anders de wagen goedkoper kan krijgen, moet je bij die ander wel de prijs van het "gratis" autostoeltje meerekenen en als BD dan nog duurder is krijg je pas korting. Dat "gratis" stoeltje zit dus gewoon bij de prijs in, en tot de volle 199,-!!! Net zoals trouwens gratis boxen bij andere winkels, of x % korting. Alles wordt in de aanbiedingsprijs meeberekend.
Hier nooit problemen gehad met Prenatal. Ik geloof dat dit filiaal ook een franchise is, dus een eigen eigenaar heeft maar wel de naam prenatal mag dragen.
Ik heb hele goede ervaringen met Prenatal Nijmegen en Arnhem en ook weleens in Uden geweest waar ze erg behulpzaam waren. Zal vast wel per filiaal verschillen.. Heb bij de babydump daarentegen niet uitsluitend positieve ervaringen. Heb daar mijn kamertje gekocht voor een goede prijs. Maar bij de levering ging echt alles mis.. klamboe en wandschap zat er niet bij en er was een verkeerde box geleverd. Ook heel onvriendelijke mensen aan de telefoon gehad bij de helpdesk. Ik moest ook steeds thuis zijn voor elke (na)levering. Er staat dat ze spullen brengen wanneer het jou uitkomt, maar ik kreeg gewoon steeds een datum gecommuniceerd wanneer het gebracht zou worden. Als ik dan zei dat ik die dag niet kon werd ik pas weer een week later teruggebeld met een nieuwe datum. Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat ik toch iedereen naar babydump zou sturen, omdat ze gewoon goede spullen hebben en vanwege de laagste prijs garantie natuurlijk. En met de spullen is het uiteindelijk ook wel goed gekomen, heb nu alles binnen.
Ja, dat heb ik ook gehad. Ik had gezegd in de winkel dat ik de spullen (kinderwagen + mc) pas geleverd wilde hebben vanaf 1 maart, want vanaf dan zou ik thuis zijn. Was allemaal geen probleem en werd doorgegeven. Spreken ze op een gegeven moment mijn voicemail in dat het op een bepaalde datum (begin februari) geleverd zou worden. Dus ik bellen dat ik dan moest werken en dat ik het geleverd wilde hebben vanaf 1 maart. Ja, nou, dat was allemaal lastig, want ze hadden het nu klaar staan. Toen heb ik maar even duidelijk gemaakt dat dat niet mijn probleem is, dat ik heb aangegeven vanaf 1 maart en dat als ze persé vóór 1 maart wilde leveren dat het dan alleen kon op een woensdag (was mijn vrije dag). Uiteindelijk zouden ze me nog bellen met een nieuwe datum, maar dat was uiteindeliljk pas ergens eind maart, nou toen dacht ik ook wel even "...zucht..."
Wij hebben tot nu toe slechte ervaringen met de Baby-en Tienerstore in Sliedrecht. We gingen daar heen voor informatie over de Mutsy 4Rider en nadat de verkoper gezegd had wat de prijs zou worden zei hij er meteen achteraan: 'Volgt u mij maar, dan gaan we even lekker wat drinken en maken we het in orde'. Nou ik stond bijna te klapperen met mijn oren We hadden er nog niet eens mee gereden, hadden niet gekeken of hij in de auto pastte en waren net 5 minuten binnen! Toen dus maar doorgereden naar de Babydump in Sleeuwijk en daar onze kamer en kinderwagen gekocht. Daar trouwens wel een hele goede service gehad. Ze lieten ons lekker rondlopen, gaven aan waar we wat konden drinken en als we wat wilden weten mochten we een gil geven. Over de prijsgarantie: ik zag later bij de BabyMax in de folder de kinderwagen goedkoper staan en heb onderstaande verstuurd in een mail: Bij de BabyMax in Veenendaal is de Musy 4Rider Single Spoke met lederen handgrepen te koop voor 530,00 Euro waarbij er een gratis Mutsy voetenzak twv 49,00 Euro en BabyMax verzorgingstas twv 29.95 Euro verkregen wordt. Ik verwijs u hiervoor naar onderstaande mailwisseling met BabyMax en hun internetsite op www.babymax.nl De kosten voor de totale wagen min de verkregen kortingen wordt dus 530,00 - 49,00 - 29,95 = 451,05 Euro. Bij de Baby-Dump hebben wij de wagen gekocht voor 619,00 Euro inc. voetenzak twv 49,00 Euro en kregen hierbij de Maxi Cosi Citi twv 79,00 Euro gratis. De kosten voor de totale wagen zouden dus uitkomen op 619,00 - 79,00 = 540,00 Euro. Zoals u hierboven kunt zien is de BabyMax in Veenendaal 540,00 - 451,05 = 88,95 Euro goedkoper dan de Baby-Dump. Ik kreeg heel netjes dezelfde dag nog een mail terug met dat ik gelijk had en ipv 88,95 euro hebben ze 100 euro van onze bon afgehaald Zo kan het dus ook!
Kijk Annie24, dat is service! Ik ben ook erg tevreden over Babydump. We hebben onze kinderwagen in Beverwijk besteld en deze werd gratis bezorgd incl. een gratis autostoeltje dat perfect functioneert en past op de kinderwagen. Ook de Babydump in Groningen is erg goed. Ik heb het idee dat Babydump altijd iets goedkoper is dan de andere babyzaken. Kijk eerlijk gezegd nooit naar prijsverschillen om de laagste prijs te weten,maar weet wel dat Prenatal veel duurder is in sommige dingen
Ik heb de prijzen van onze kinderwagen vergeleken. En wat blijkt, bij Prenatal waren we het goedkoopst uit! (zelfs met het verrekenen van de gratis maxi cosi die je bij baby dump krijgt). Had dit zelf (ook) nooit verwacht. Altijd goed om wat prijzen naast elkaar te leggen. Alles is al zo verrekte duur!! Ik vind de service bij Prenatal bij ons wel goed. de werknemers bij Babydump vind ik wat minder, wat stugger.